Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'FF VII stijl lastig over te zetten in HD'


Door Rene Groen op 05-02-2010 om 14:07
Bron: 1Up

Leuk hoor, zo'n nieuwe Final Fantasy op de Xbox 360 en PlayStation 3, maar wat we misschien nog wel liever willen is een remake van Final Fantasy VII!

Maar helaas, hoe groot de roep om de remake ook is, Square-Enix werkt nog altijd niet aan de titel. In een recent interview met Ultimania magazine laten producers Yoshinori Kitase en Motomu Toriyama weten dat het een groot probleem is om het design van het spel over te zetten naar een High-Definition standaard.

quote:
"It is very hard to make games on PlayStation 3 in the same style as the games in that era had. Making graphics will take enormous time."


De mannen gaan ook in op het gebrek aan steden in Final Fantasy XIII, wat eveneens te maken heeft met de HD graphics:

quote:
"It is a result of considering HD graphics will be the mainstream. Considering the amount of work to make graphics that deserve HD, it is hard to make towns in the conventional style."






14:10  Warhammer 40.000 MMO aanwezig op E3
13:58  Team Fortress 2 krijgt Highlander mode
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
Gast (95.96.38.xxx) op 05-02-2010 om 14:19
Waarom lukken het andere ontwikkelaars dan wel steden in hun rpg voor deze generatie, oke ik weet wel dat kwa visueel de mooiste rpg is maar als nog zou dat toch geen probleem kunnen zijn om steden er in te doen

Gast (84.24.119.xxx) op 05-02-2010 om 14:20
Ik denk dat dit het toch definitief duidelijk maakt dat SE NIET bezig is met FFVII...

Gast (81.71.141.xxx) op 05-02-2010 om 14:23
japanse developers zijn snel veranderd van de koplopers naar de pussies van de industrie. Als je kijkt hoeveel men in het westen heeft bereikt de afgelopen paar jaar qua technologie (GTA, Uncharted, Heavy Rain, COD, Killzone, Mass Effect etc) en je vergelijkt met japanse PS3/360 spellen dan is duidelijk dat ze hun beste tijd gehad hebben.

MGS2 was verreweg het mooiste spel van zijn tijd, MGS4 heeft geweldige karakermodellen maar de texturen van omgevingen zijn vaak van heel lage kwaliteit en de animaties zijn niet beter dan in de PS2 spellen.

Alleen GT5 ziet er geweldig uit en over dit spel is al 150 jaar in ontwikkeling en moet nog maar laten zien of het overtuigende schade kan produceren.

Gast (84.24.119.xxx) op 05-02-2010 om 14:27
@(81.71.141)
Ben ik totaal met je eens. Maar het is gewoon dat in Japan die gamers gewend zijn om die typische RPG's te spelen zoals wij ze inmiddels niet meer kennen. Als je gaat kijken naar hoe erg het RPG genre is veranderd weet ik niet zeker of mensen echt helemaal blij zijn met de veranderingen. Tuurlijk is het zo dat de westerse RPG's geweldig zijn, maar het is fijn om zo nu en dan eens een typische Japanse RPG te zien zoals vroeger. *D

Gast (83.87.184.xxx) op 05-02-2010 om 15:08
Ik denk FF7 remake voor de volgende generatie.
ik denk als ze het in beeld willen brengen dat ze het dan echt goed willen doen, dat verdiend 7 ook !
wat betreft Japanse developers, ze zijn niet allemaal lui alleen squaresoft is qua kwaliteit zeer achteruit gegaan.

Gast (80.57.38.xxx) op 05-02-2010 om 15:11
Jullie begrijpen het niet.
Waarom SE het moeilijk vindt is OMDAT SE de lat veel hoger legt dan de rest. Daarom kost het oneindig veel tijd om het te maken.

Gast (195.169.48.xxx) op 05-02-2010 om 15:33
FF7 heeft ontzettend veel grote gebieden. Denk alleen al aan midgar. Dit is niet te vergelijken met GTAIV. En dan is het niet 1 grote stad, maar denk aan alle andere gebieden waar je komt en ook de world map bijvoorbeeld. De omzetting van een onrealistische cartoony verhouding naar de realistische vormgeving die ze bij advent children bijvoorbeeld hebben gebruikt is zeer complex.

Wazzim op 05-02-2010 om 15:53 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Who cares, FF is sowieso al een overrated serie (en ja dat komt van een groot fan) maak gewoon weer iets zoals Vagrant Story, Legend of Dragoon of Chrono Cross/Trigger ipv. FF te melken.

Gast (94.214.106.xxx) op 05-02-2010 om 16:31
wann komt ff 13 uit


Gulzt op 05-02-2010 om 16:39 [Niv: 3 / Exp: 141]
Ik zit helemaal niet meer te wachten op een nieuwe Final Fantasy VII. Zoals ze die final fantasies tegenwoordig maken is voor mij de lol er wel af hoor..

Ik speel FFVII deze week voor de laatste keer uit en dan laat ik 'm voor eeuwig rusten als de mooie nostalgische herinnering die het was..

Gast (77.168.114.xxx) op 05-02-2010 om 16:45
@ Wazzim
legend of the dragoon is wel van Sony zelf dus SE zou die game niet maken of uitgeven.

Gast (217.136.24.xxx) op 05-02-2010 om 17:41
Gast (80.57.38.xxx) op 05-02-2010 om 15:11

Se legt de lat helemaal niet hoog, ze kunnen niet eens steden in HD maken wtf? In FFXIII zitten er al geen steden in, terwijl er bij een game als Lost Odyssey toch wel steden zitten. SE is gewoon lui, ik wil het oude Squaresoft terug.

Gast (87.66.6.xxx) op 05-02-2010 om 17:42
@ Wazzim, allemaal games die de verkoop van FF en DQ niet halen en dus niet rendabel zijn voor SE. Je moet in SE's geval denken vanuit een "brengt het lekker veel geld op?" standpunt. Ze hebben lak aan originele titels als het geen geld op brengt (kijk maar naar TWEWY).

Gast (87.66.6.xxx) op 05-02-2010 om 17:45
@ Gezer, Squaresoft of Square Enix is maar een naam en heeft er geen zak mee te maken. Het zijn de mensen achter de naam die de spellen maken. En je kan ze niet lui noemen nadat ze 4 jaar aan FF XIII gewerkt hebben, of 6 aan XII. Degene die de lat te hoog leggen zijn de fans, die verblind zijn door nostalgie en willen dat elke game FF VII (of whatever je favo FF is) opnieuw en opnieuw is. Je geeft ze zelfs niet eens de kans wat nieuws te proberen (de reacties op XII hier zeggen genoeg).

Robert op 05-02-2010 om 18:05 [Niv: 206 / Exp: 10294]
maw. de consoles zijn te zwak om fatsoenlijke graphics neer te zetten.

Gast (80.57.38.xxx) op 05-02-2010 om 18:28
Gezer. Je bent een drol die niets weet van gamedesign. Je bent zo negatief over SE terwijl het compleet onterecht is.

Als het zo makkelijk is DOE HET DAN ZELF kleine luie man. bij SE werken ze aan de grote projecten met 100en mensen die elk 10 tot 14 uur per dag werken en zelfs weekenden. En jij het het over lui en slechte kwaliteit terwijl ze 5 jaar aan grote titels spenderen? rot toch een eind op.
Man je totale onobjectieve posts over SE verklappen allang dat je niet helder antwoord en mening kunt delen. Hou dan gewoon je mond

Gast (82.173.140.xxx) op 05-02-2010 om 18:43
Gast 80.57.38

Square-Enix belde. Ze hebben geen tong in hun aars nodig, je mag hem terughebben.

Gast (85.144.29.xxx) op 05-02-2010 om 18:57
Veel mensen begrijpen niet dat het gewoon te veel geld kost om gedetailleerde games te maken.

Gast (85.144.29.xxx) op 05-02-2010 om 18:59
@82.173.140

Ik begrijp zijn frustratie wel.

Meeste gamers zijn belachelijk arrogant.
Meeste hier weten niet eens hoe het process gaat.
Velen weten niet hoeveel tijd en energie het kost om een goed spel neer te zetten.

Dus kanker alsjeblieft een eind op. KTHNXBYE.

Gast (62.238.42.xxx) op 05-02-2010 om 18:59
@Robert Het gaat toch niet om de gfx bij Jrpg's >.> als de beleving maar goed is.

Wazzim op 05-02-2010 om 19:00 [Niv: 139 / Exp: 6951]
^^^ was ik
:@ weer vergeten in te loggen

Gast (217.136.24.xxx) op 05-02-2010 om 19:27
Gast (80.57.38.xxx) op 05-02-2010 om 18:28

Jij moet leren discussieren zonder uit te schelden kleine jongeman. Ik zeg gewoon dat ze niet met excuses moeten komen dat steden in HD moeilijk te programmeren is, er zijn jrpgs waar wel steden inzitten zoals Lost Odyssey.

Waarom ik Squaresoft terugwil? Wel jonge peuter, sinds ze gefuseerd zijn heb ik GEEN enkele leuke FF meer gespeeld, FFX was de laatste echte FF imo, let op IMO, in my opinion, respecteer mijn opinion kleine drol.

Gast (87.66.6.xxx) op 05-02-2010 om 19:42
@ Gezer, and yet, het enige dat veranderde met SE was dat Sakaguchi weg ging... Die trouwens niet eens meer zo een grote rol had in het ontwerp van FF buiten in IX. Veel van de veteranen zijn gebleven (nu zijn er weer al wel wat weg, maar dat is iets anders). Dus het hele gedoe van Enix heeft Square verpest is pure bullshit, uitgekraamt door gekwetste fans die hun nostalgie-bril niet kunnen afzetten.

Dat de games niet naar iedereen zijn smaak zijn, dat is aannemelijk, smaken verschillen. Dat een naamsverandering en fusie daarvoor verantwoordelijk is, is belachelijk. De mannen van Enix hebben nog geen een keer aan een FF gewerkt, en omgekeerd ook, de mannen van FF nog niet aan een DQ.

Dus, zelfs als Squaresoft gebleven was, had je nog een grote kans dat de huidige games bleven zoals ze waren. XI en XII waren al begonnen onder Sakaguchi, dus die stonden al vast. De XIII compilatie had misschien wel of niet bestaan, maar het verschil zou niet echt merkbaar geweest zijn, want Wada was al president toen Sakaguchi er nog was, als ik het goed heb. En die is wel de drijvende kracht achter het "geld geld geld!" moto van Squaresoft, oh pardon, Square Enix.

Weslii op 05-02-2010 om 19:50 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Jij moet leren discussieren zonder uit te schelden kleine jongeman."

"respecteer mijn opinion kleine drol."


Hoe bedoel je de plank volledig mis slaan?

Gewijzigd door Weslii op 05-02-2010 om 19:51

Weslii op 05-02-2010 om 19:58 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Japanse ontwikkelaars weten niet mee te komen. Het ontbreekt ze aan inspiratie. Natuurlijk, je hebt spellen die nog steeds fenomenaal zijn, maar je ziet dat ze duidelijk moeite hebben om het westen te evenaren.

Dat geldt niet alleen voor Final Fantasy, maar ook voor het wat mij betreft zwaar overrate MGS. Metal Gear was leuk, het was origineel en nieuw. Snakes Revenge was al minder. Metal Gear Solid was fantastisch, het zag er prachtig uit, maar ook toen al was de gameplay eigenlijk hetzelfde als Metal Gear. Daarna hebben ze volgens mij 0% vernieuwing doorgemaakt, op grafisch gebied na. Deel 4 speelt nog steeds als deel 1 en dus ook als Metal Gear. En daarbij vind ik de filmpjes gewoon TE LANG. Als je zoveel film in je game moet stoppen om je verhaal te vertellen dan kun je dus niet met het medium games overweg en ben je dus eigenlijk niet zo'n goede ontwikkelaar. Is het idee van games juist niet dat je het verhaal beleefd in plaats van kijkt?

Bij Resident Evil kun je nog steeds niet lopen en schieten. En ik weet dat het volgens sommigen bijdraagt aan de spanning, eigenlijk is het vastgeroest zitten aan een oud mechanisme. Als je geen spanning weet te creeeren zonder zo'n antiek mechanisme ben je dus eigenlijk helemaal niet zo goed

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy VII
Type:
Game
Releasedatum:
17-11-1997
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:

Meer media