Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
First View:

Halo: Reach


Door RadiusK op 19-12-2009 om 13:25
Bron: Gamed

Sinds Halo: Combat Evolved is het alles behalve stil geweest omtrent de zowel befaamde als beruchte Halo franchise. Nu we toch even kort hebben kunnen bijkomen slaat het alarm opnieuw. Beman de wachtposten en stevig de muren, Bungie slaat weer eens genadeloos toe. Met als geheime wapen Halo: Reach.

Alweer een Halo, zullen enkelen al denken. De succesformule genaamd Halo heeft zich al meermaals bewezen als zowel hoogstaande first person shooter als verkoopskanon, dus waarom zou men ermee kappen? Misschien een voor de hand liggende vergelijking, maar zie het eens als een stoere auto; een dikke engine, een soepele handeling en uren aan eindeloze ontspanning. Zolang de ervaring aangenaam blijft en het gevoel fris, dan is er niks aan de hand. Nu rest er natuurlijk maar één grote vraag: kan het Bungie met Halo: Reach nogmaals lukken om te zorgen voor voldoende vernieuwing en een nog immer zo frisse smaak?

Om die vraag maar even bot uit de lucht te werpen: ja, het kan zeker. Bungie heeft met ODST al bewezen in staat te zijn om alternatieve wegen in te slaan en Reach leent zich hier net zo goed, al dan niet beter voor. Neem nu de setting, zoals velen ongetwijfeld al weten zal het spel zich naar alle verwachting afspelen op planeet Reach, de grootste en belangrijkste kolonie van de mensheid. Het speelt zich dan ook af vóór Halo: Combat Evolved, aangezien de planeet een overweldigende en vernietigende aanval van de Covenant te wachten staat. Als je dan in gedachten neemt dat er een flinke troep Spartanen op de planeet gedropt wordt om deze te verdedigen, kun je er geheid van op aan dat de game keiharde Spartanen-actie gaat kennen. Het is trouwens goed mogelijk dat Master Chief een verschijning maakt in de game, aangezien hij één van de op dat moment levende Spartanen is.


Het feit dat er meerdere Spartanen beschikbaar zijn is dan ook ideaal voor het verhaal van de game en diens hoogstwaarschijnlijk aanwezige co-op multiplayer. Naast de assumptie dat elke Spartan een eigen persoonlijkheid heeft - en een ander uiterlijk zoals te zien is in de recent vrijgegeven trailer - hoeft bijvoorbeeld niet langer elk teamlid dezelfde eigenschappen te hebben. Zo is het goed mogelijk dat elke Spartan qua modificatie net wat meer geoptimaliseerd is op bepaalde gebieden. Stel hierbij voor dat de één een sterke close-combat machine is, terwijl een ander heel erg accuraat is vanaf grote afstanden. Natuurlijk is dit allemaal nog speculatie, maar de gelegenheid leent zich uitstekend.

Nog iets om over te speculeren is de multiplayer modus van de game. Deze zal in ieder geval als bèta verschijnen in de eerste helft van 2010. Als de multiplayer identiek zou zijn of op zijn minst veel zou lijken op die van Halo 3, dan waren bèta tests nergens voor nodig. Deze multiplayer is immers al zorgvuldig getest en door de jaren heen. Nu zijn er dus twee mogelijke verklaringen. De eerste betreft dat het enkel een commerciële stunt was ter promotie van ODST. De andere - en de meest interessante - zou kunnen betekenen dat de multiplayer van Reach zodanig anders zal zijn dat bèta tests nodig zijn voor een goed resultaat. Zou Halo haar maximum aantal spelers van zestien man gaan doorbreken? Is Bungie van plan om een modificatiesysteem met speciale vaardigheden te implementeren ter bevordering van unieke personages en speelstijl? Of zou er slechts een ladinkje aan nieuwe wapens en voertuigen moeten worden getest?


Hoe meer je er over nadenkt, des te meer vragen er ontstaan. Toch is er al één ding zeker. Bungie heeft inmiddels namelijk al aangegeven dat de goed ontvangen Firefight modus die geïntroduceerd werd met ODST ook aanwezig zal zijn in het nieuwe deel van de franchise. Verwacht maar dat deze een zekere Reach twist zal meekrijgen. Dit betekent wellicht dat we nu met wezenlijk grotere aantallen vijanden mogen kempen, al vechtend als een klein team van heuse Spartanen. Natuurlijk kennen we dit soort survival modi al van verscheidene games van de afgelopen jaren, maar ze blijven verslavend en vermakelijk.

Uiteindelijk is er op dit moment maar één ding dat we echt kunnen doen, en dat is afwachten. Wachten op nieuwe beelden en info, wachten op een hands-on met de bèta en wachten op het uiteindelijke resultaat. Gamed is sowieso weer van de partij en op de volgende bladzijde kun je het hoe en waarom zien van enkele redactieleden, maar hoe zit het met jullie?
Pagina: 1 | 2


14:55  Amerikaans KORG DS-10 Plus packshot
13:22  Mass Effect 2 met video-interview
 Reacties (53)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Akatora op 20-12-2009 om 20:13 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Ben wel benieuwd, vooral na Keighley's uitspraak.

Velqor op 23-12-2009 om 19:20 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Gast (87.211.243.xxx)

Sorry maar.. JA
Ik heb bijv bij sommige mmorpg´s gevraagd om een ´Hardcore´ server waarbij als je dood bent het gewoon over is, of je daar heel veel last bij krijgt ¨behalve dungeons ofzo.

Veel leuker.
Meer uitdaging

Gast (212.178.118.xxx) op 24-12-2009 om 13:42
Kunnen we doe domme uitspraken van GangsterGay niet gewoon negeren hier. Hij is gewoon een vervelende puber die alleen een PS3 heeft. Met andere woorden, hij heeft zich nog nooit in Halo verdiept.
In elk topic over de Xbox360(game) loopt ie weer te bashen dat het niks is terwijl hij niet weet waar hij over praat. Hij mocht willen dat hij een 360 had. Nu moet hij steeds wachten totdat pappa hem een nieuwe PS3 exclusive koopt, daar zou ik ook gefrustreerd van raken.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media