 |
|
Nieuws: Marshall: 'Journalisten moeten zelf een game maken'
Door Rene Groen op 13-10-2009 om 14:45
|
Bron: Gamasutra
|
Als gamejournalist hebben we eigenlijk een rotfunctie. Ontwikkelaars werken maanden aan een game, en wij boren deze soms in één artikel de grond in. Gelukkig heeft Dan Marshall de oplossing.
Dan Marshall, zelf ontwikkelaar, vindt namelijk dat journalisten gedwongen moeten worden om zelf maar eens een game te maken:
quote: “I think all games journos should be forced to make a game somehow, see how they get on. It gives you a more rounded perspective. It’s really interesting, because as a developer I think you’re slightly more understanding of the process involved, but as a gamer you know whether or not you’re having a good time.”
Bij Gamed nemen we de uitdaging maar wat graag aan, mits Marshall dan onze artikelen gedurende die tijd blijft posten!
|
|
|
|
14:52 ESRB ontkent prijsvoering PSP Mini
14:41 Robert Rodat schrijft World of Warcraft film
|
Reacties (9) |
|
Pagina:
1
|
|
the_dan
op 13-10-2009 om 15:12
[Niv: 310 / Exp: 15521]
|
jaaa
sketchup levels ftw
|
|
Gast (212.45.52.xxx)
op 13-10-2009 om 15:15
|
onzin, reviewers die reviewen de games voor de mensen, het gaat er niet om of het moeilijk is om te maken, of hoeveel tijd erin zit. zolang het publiek een game niet leuk vind, verkoopt het niet. als game-maker heb je dus eigenlijk een kutbaan.
|
|
MarcianoNL
op 13-10-2009 om 16:44
[Niv: 217 / Exp: 10864]
|
Kunnen jullie voortaan neerzetten bij een meer onbekend persoon wie het precies is, of tenminste van welke studio hij komt? Zou ik persoonlijk een stuk fijner vinden want dan weet ik over wie ik iets lees en wat die zelf heeft gemaakt.
Dan Marshall of indie developer Zombie Cow, makers of the comedy adventure game Time Gentlemen, Please!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 13-10-2009 om 16:51
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ik heb al een game gemaakt, dus ik mag games afbreken.
|
|
Wazzim
op 13-10-2009 om 21:27
[Niv: 139 / Exp: 6951]
|
@Joni Ik denk dat je wel begrijpt wat ie bedoelt. Journalisten noemen een game snel slecht terwijl het veel moeite kost om te maken, ze voelen zich onder gewaardeerd.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 13-10-2009 om 23:23
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Inderdaad, maar ja, hij zegt niets anders dan wat filmmakers, schrijvers, ... al jaren zeggen.
|
|
Gast (143.166.226.xxx)
op 14-10-2009 om 11:23
|
ik vind dat ie wel een punt heeft. Als je een grafisch en code technische haast iets onmogelijks bereikt op die zwakke consoles ,en zo een domem reviewer komt dan met : de gfx zijn slecht ofzo, tjsa............
Mja aan de andere kant ,zij nwerk is games maken ,als hij het zo goed weet ,laat hij dan maar eens artikelen of reviews gaan schrijven (wat overigens tig keer makkelijker is dan een game maken).
@joni ,zolang het geen triple A game is waar je aan hebt gewerkt mag je in mijn ogen niet praten. En met triple A bedel ik dan een game met een dergelijk budget en marketing hype _O_
|
|
Gast (83.80.239.xxx)
op 15-10-2009 om 20:32
|
@ Joni
Link link
|
|
im2
op 17-10-2009 om 11:57
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Uiteindelijk draait het enkel om of de game leuk is of niet, niet om de moeite die erin gestopt is.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|