Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Nieuwe informatie Final Fantasy XIII


Door Joni Philips op 10-09-2009 om 14:15
Bron: 1Up

Met Final Fantasy XIII ontwikkelt Square-Enix een grootse RPG voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game volg je Lightning, het vrouwelijke personage die de mensheid moet vernietigen op bevel van de kristallen. Tijdens het spel wordt ze geholpen door Snow en enkele andere personages.

Tegen Famitsu onthulde designer Nao Ikeda meer informatie over Final Fantasy XIII. In de eerste plaats onthulde hij het jongetje Dajh Katzroy, een zesjarige zoon van Sazh. Dajh is dol op zijn vader en op Chocobo's, een liefde die hij dus deelt met zijn vader. Zijn moeder stierf drie jaar geleden, maar dankzij de goede opvoeding van Sazh is hij toch een gelukkig kind met een goede interne kracht. In aanloop naar de game raakt hij gescheiden van zijn vader, maar ze ontmoeten elkaar opnieuw in de game. Je zal Dajh ook snel herkennen. Hij heeft namelijk een gigantische afro. Dit kapsel is wel iets zachter en kleiner dan het kapsel van Sazh. In zijn design waren zijn grote, expressieve ogen ook belangrijk.

Director Motomu Toriyama sprak ook over het vechten dat geëvolueerd is sinds de vorige demo. In die vorige demo zagen we alleen nog maar een aangepaste versie van het bekende Active Time Battles systeem waarin actie-elementen een grote rol speelden. Nu heeft men een extra feature toegevoegd, namelijk het strategische Optima systeem dat een centrale rol zal spelen. Hoe dit allemaal gaat werken, moet duidelijk worden op de Tokyo Game Show waar een nieuwe demo wordt getoond. Voorlopig krijgen we alleen onderstaande uitleg.

Optima laat je toe om de AI en de jobs in real-time te veranderen. Je wijst een rol toe aan elk personage en je kunt tijdens gevechten wisselen. Deze rollen zijn vergelijkbaar met jobs, maar veel diepgaander. Afhankelijk van de regels die je kiest, wordt er ook een algemene Optima toegewezen aan je Party die bepaalt hoe je AI personages werken en welke vaardigheden in het algemeen beschikbaar. Tijdens de gevechten zul je afhankelijk van de situatie snel veranderen van Optima zonder de moeite te moeten nemen om alles manueel te configureren.

Een rol is bijvoorbeeld de Healer welke alleen kan genezen. Een andere is de Attacker die alle types aanvallen kan gebruiken. Tegen vijanden die zwak zijn tegen magie, gebruiken ze magische aanvallen bijvoorbeeld. Jezelf genezen is dus niet mogelijk als Attacker. Ze kunnen echter alleen aanvallen. Elke rol heeft strikte aanvallen en vaardigheden. Je krijgt dus exact wat je verwacht van een personage zodat je beter kunt samenwerken. Afhankelijk van de rol verandert niet alleen je vaardigheid, maar ook hoe je samenwerkt. Als je drie Attackers en drie vijanden hebt, dan zal elke Attacker een andere vijand nemen en kun je geen Chains veroorzaken. Het is dus niet effectief om drie Attackers te nemen.



15:49  FIFA 10 achievements naar buiten gebracht
14:01  iPhone beelden van Assassin's Creed 2
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Gast (195.47.247.xxx) op 10-09-2009 om 14:54
mwah blijft turn - based , blijft dus saai enkel chrono tirgger heeft die saaie japse gameplay leuk weten te brengen ,voor de rest zijn ze allemaal dodelijk saai en weet je gelijk waarom je aan gameplay van plus 100 uur komt :r.

Nee wacht liever op vs 13 ,als dat echt zo gaat spelen als KH ,word geweldig

Gast (80.57.38.xxx) op 10-09-2009 om 15:03
het blijft dus saai voor JOU.Het is je smaak. daarom ga jij voor Kingdom hearts of versus 13. Ik ga voor ze allemaal omdat mijn smaak een stuk breder is (blijkbaar), maar het blijft smaak en geen feit

Wazzim op 10-09-2009 om 15:05 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Turnbased is juist vet, ik hou van al die menutjes en opties.

XIX op 10-09-2009 om 15:25 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Bij FF is turnbased vet, maar bij Zelda ofzo zou het voor geen meter werken.

Ik ben er in ieder geval blij mee, maar ik vraag me af hoe dit systeem gaat zijn. Ik vond de materia systeem van FF7 nog steeds het beste

spitfiresoul op 10-09-2009 om 15:41 [Niv: 57 / Exp: 2854]
@xix

vond je? ik vond het systeem van VII wel leuk maar het was te simpel. uiteindelijk kon ieder character met gemak een mix van alles worden en dus maakte het eigenlijk niet uit welke char's je nam( kwa magie enzo toch niet)

ik vond het systeem van X het beste. oke het heeft veel kritiek gekregen enzo maar het is een van de weinige systemen die eens ze volledig zijn je nog geen perfect carakter hebt.

daarom gaf het een hele nieuwe dimensie.

een gewone gamer kon gewoon dat vervoledigen en het spel uitspelen en enkele van de sidequest volledigen; een hardcore gamer of ff fan zou daarna gewoon het systeem proberen te perfectioneren en alle quest volbrengen.

maar hoe dan ook dit systeem lijkt me wel leuk. hoewel het pseude mmostyle job systeem van final fantasy XII wel tegenviel naar mijn mening zou iets gelijkaardigs meer beter uitgewerkt wel goed kunnen werken.

een mix van het spheregrid en jobsysteem zou voor mij ideaal zijn maar dat is mijn mening

Wazzim op 10-09-2009 om 15:48 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Ik vindt het Element systeem in Chrono Cross en natuurlijk het materia systeem de beste van de JRPG's die ik heb gespeeld.

dantekloon op 10-09-2009 om 16:17 [Niv: 189 / Exp: 9429]
ik ben blij dat FF13 turn based wordt en niet net als 12

Weslii op 10-09-2009 om 16:19 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik vind het esper systeem van deel VI het beste.

Gast (81.240.65.xxx) op 10-09-2009 om 17:34
weslii: voor een keer ben ik het met je eens

Gast (84.195.139.xxx) op 10-09-2009 om 18:01
Ik vind het systeem van de tactics spellen leuk. Leer abilities met verschillende jobs en dan mix en match. Liever dat dan een systeem waar al je characters uiteindelijk alles tegelijk hebben (hoewel ik niet zeg dat dat slecht is ;) )

Voor de rest vond ik het systeem van FFIX ook wel leuk, ieders had zen eigen abilities, maar je kon niet zomaar al je support abilities gebruiken.

Gast (80.246.197.xxx) op 10-09-2009 om 18:17
FFX systeem is het beste in mijn ogen. Tevens ook de personages, het verhaallijn en de turnbased zelf. _O_

Wazzim op 10-09-2009 om 18:44 [Niv: 139 / Exp: 6951]
@Weslii Het systeem in FFVI was zeker chill.

Akatora op 10-09-2009 om 20:15 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Turnbased vind ik persoonlijk achterhaalt.

Turnbased komt uit jaren 80 omdat ze toen nog geen actiegames konden maken(Inclusief animaties ervoor).

Bij Games als FF 7 en FF 8 zat ik sowieso altijd te raggen op de Attack knop :S.

OT: Zo te zien hebben ze Sphere Change Job dinges uit FF-X-2 meegenomen voor deeltje 13.
Had toch liever de gameplay uit deel 7 gezien.

Turnbased Strategy games vind ik dan wel weer goed.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XIII
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2010
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media