Iedere PS3 bezitter kwijlt al bij het vooruitzicht van de nieuwe God of War. Vandaag hebben we wat details van de man zelve, Stig Asmussen. In een interview ligt met CVG hij alvast een tipje van de sluier op.
De schaal van God of War III zal ongekend zijn. De makers lijken hierbij naar Shadow of the Collosus te hebben gekeken. Hele Titanen zullen als level worden gebruikt. Daarbij moet je wel realiseren dat sommigen van deze jongens twee keer zo groot zullen zijn als de Eiffeltoren.
God of War III zal meer tegenstanders op het scherm krijgen: 30-40 in plaats van 10. Asmussen merkt overigens daarbij op dat in andere games de gameplay nauwelijks wat veranderde. Hij hoopt dit probleem in GOW III te hebben aangepakt. De moves van Kratos worden bijvoorbeeld effectiever naarmate er meer vijanden verschijnen. De vuurboog kan een compleet leger in de hens steken als de vijand dicht bij elkaar staat.
Kratos kan wezens voor een bepaalde tijd besturen. Daardoor kan hij een Cycloop als tank gebruiken, een harpij als helikopter, enzovoort.
De makers kijken nog hoe ze de Sixaxis in de gameplay kunnen gebruiken. Echte besluiten zijn er nog niet gevallen. Asmussen vindt het zeker een intrigerende optie. Folklore deed er bijvoorbeeld goede dingen mee. Maar in het geval van GOW is het belangrijk om de moves snel en scherp te houden.
Een nieuw wapen is de Cestus, supersterke vuisten in de vorm van leeuwenhoofden. Kratos kan ze gebruiken om door vijanden of door gigantische stenen te slaan. De “vuurboog” (werknaam), de Hermes Boots (waarmee Kratos een wall-run en ander bewegingen kan doen) en de Helios Head (lamp) zijn slechts het topje van de ijsberg. Meer wilde Asmussen niet kwijt.
En tenslotte… geen co-op voor God of War III. Single Player slechts.
Vervolgens stelde CVG nog wat vragen over de concurrentie. Over Dante’s Inferno kon Asmussen weinig zeggen. Wel dat hij er goede dingen over hoort. Vind je het gek, er zitten ex-God of War medewerkers aan te werken. Hij hoopt op een vette game. Devil May Cry 4 vindt hij qua gameplay geweldig. De serie heeft hem een hoop geleerd. De eerste DMC werd door hem Developers May Cry genoemd omdat de developer serieus dacht dat het onmogelijk was om ook zo’n geweldige game te maken.
|