Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Review:

Midnight Club: Los Angeles


Door Roderick op 27-10-2008 om 09:16
Bron: Gamed

In het arcade racing genre worden we al jaren getrakteerd met een paar vaste series zoals Need for Speed, Burnout en Midnight Club. Van deze laatste serie is ditmaal een game uitgekomen op de PlayStation 3 en Xbox 360 en wij kijken of de reeds gevestigde naam nog steeds een plekje verdient in een druk genre.

Als je de naam Rockstar noemt is het eerste waar je aan denkt de Grand Theft Auto serie. Niet gek natuurlijk, gezien het enorme succes van de serie, maar Rockstar heeft veel meer te bieden in verschillende genres. Zo ook in het racing genre waar Rockstar San Diego de laatste tijd hard gewerkt heeft aan Midnight Club: Los Angeles. Dit deel is de eerste Midnight Club voor de huidige generatie consoles en het moest daarom iets nieuws met zich meebrengen. De stad Los Angeles nabouwen was alvast een leuk begin.

Ja, nagenoeg de hele stad is nagebouwd, inclusief beroemde locaties als de heuvels van Hollywood en het rommelige centrum. Het is een stad die wat betreft grootte zo in een Grand Theft Auto terecht kon, maar over die serie hebben we het nu even niet. Genoeg te bekijken in deze enorme stad dus, waar je vrij kunt rondrijden en de verschillende beroemde locaties van dichtbij kunt zien. De stad is vol detail en oogt werkelijk prachtig. Een mooi resultaat heeft Rockstar San Diego op dit vlak zeker behaald. De naam ‘Midnight Club’ en het verleden van de serie doet vermoeden dat we de stad alleen ‘by night’ kunnen bekijken, maar dat is gelukkig anders. De game kent zowel een dag als een nacht en verschillende weerssituaties zijn eveneens aanwezig. Hoe het weer ook is, in Midnight Club: L.A. ziet het er schitterend uit.



Een beetje rondkijken is natuurlijk leuk, maar Midnight Club: L.A. is natuurlijk een racegame. Het moge duidelijk zijn dat al die mooie omgevingen tegen een veel te hoge snelheid langs de achtergrond vliegen. Bij het racen volgt Midnight Club de aanpak die we deze generatie ook in Burnout Paradise zagen. Je ziet verschillende mensen rijden, knippert met je lichten bij deze mensen en je begint vervolgens een race. Op de ingame map zijn de verschillende races te vinden, die je kunt markeren om er vervolgens naartoe te rijden. Deze races komen in verschillende types: normale races, één-op-één races, time-trials en korte toernooitjes. Tijdens elk van deze races is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk door een aantal checkpoints rijdt die verspreid over de stad liggen. Er zijn vier verschillende moeilijkheidsgraden welke ten alle tijde aangepast kunnen worden zodat je kunt kiezen wat voor uitdaging je wilt. Progressie in de game boek je zowel in een soort verhaal, als op het gebied van rep, dat je meer uitdagende races geeft en geld, dat ervoor zorgt dat je nieuwe wagens of motoren kunt kopen. Helaas is de progressie in de game net te traag, waardoor het juiste moment van beloning net te laat komt.

Uitdaging zul je krijgen, maar dat is niet omdat de tegenstander nou zo slim is. In een drukke stad is namelijk een boel verkeer en daar zul je meer dan eens vol op knallen. In tegenstelling tot Burnout, waarbij een botsing met een nietsvermoedende bak ontzettend leuk is door de enorme crash en het feit dat je snel de weg weer op bent, is dit in Midnight Club geen pretje. Allereerst zijn de crashes in Midnight Club een ingezakte pudding vergeleken met de prachtige taart die de crashes in Burnout zijn. Ten tweede heeft het enorm veel effect op een auto, die in sukkeltempo weer aan het accelereren slaat (in Midnight Club kan het sowieso vrij lang duren om de topsnelheid te behalen, dus als je een fout maakt is de staf des te groter). Als laatste is er de computergestuurde tegenstander, die maar zeer sporadisch last lijkt te hebben van het drukke verkeer in Los Angeles en er als de kippen bij is om je eerste plaats in te pikken.

Deze vorm van uitdaging is vaak frustrerend en dat is niet de bedoeling in een racegame, zelfs niet bij een arcaderacer. Gelukkig is er ook een grote fractie aan vaardigheid te verdienen waardoor vervelende crashes een stuk minder vaak gebeuren. Op het moment dat de leercurve is ontstegen blijkt de game ineens een stuk simpeler te worden. De game gaat dus van een frustrerende vorm van uitdaging naar een zwakke vorm van uitdaging. Het laat met andere woorden de beste vorm van uitdaging achterwege. Dit komt met name door de A.I. die maar weinig interessante kunstjes kan om races interessant te houden. In principe komt het er dus op neer dat de race altijd tussen jou als speler, de stad en het verkeer gaat. Zelf kun je overigens wel een paar leuke kunstjes, zoals boosten, het wegtoeteren van het vervelende verkeer of het stilleggen van de tegenstander. De controls van de wagens en motoren is over het algemeen vrij simpel, wat eveneens een vorm van uitdaging in de weg staat. Voor het online gamen gelden al deze punten als voordeel. Je hebt geen last van een vervelende A.I., hoogstens van tegenstanders die te goed zijn voor je, de vorm van uitdaging is goed en de verschillende truuks worden goed gebruikt.



Zoals al eerder vermeld is Los Angeles werkelijk prachtig neergezet in Midnight Club. Dit wordt gecombineerd met redelijk tot goede carmodels en een prima framerate. Op deze manier wordt een goed snelheidsgevoel neergezet. De presentatie in de game verdient een speciale vermelding. Deze is werkelijk prachtig. De overgangen tussen races en de map in de game zijn keer op keer spectaculair om te zien en de overgangen zijn lekker vloeiend. Op het gebied van geluid is het echter minder positief. De muziek is net-niet, motorgeluiden zijn redelijk, maar vallen af en toe compleet weg en het algehele plaatje wat betreft geluid is lang niet zo compleet als het visuele deel.

Midnight Club: Los Angeles is een redelijke racer die kampt met een aantal fundamentele problemen. Allereerst weet het niet helemaal de spijker op de kop te slaan wat betreft uitdaging: de game gaat van frustrerend naar te makkelijk, waarbij de frustatie nog enigszins blijft hangen door het vervelende verkeer. Progressie in de game is net te langzaam en de besturing van wagens en motoren is net even te simpel of oppervlakkig. Online komt de game als arcaderacer echter ontzettend goed uit de bus en daar is ook het meeste lol te halen. De presentatie van de game mag er tot slot echt zijn, daarvoor een dikke pluim.
Beoordeling
Gameplay   65
Sound   65
Graphics   85
Replay   75

Mooie presentatie, maar inhoudelijk net niet goed genoeg.
75


11:39  Bayonetta trailer nu ook in het Engels
08:39  Twee scans Tales of Hearts
 Reacties (47)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.87.194.xxx) op 27-10-2008 om 15:32
, dus als je een fout maakt is de staf des te groter). volgens mij bedoel je straf ;-)

da bom op 27-10-2008 om 16:06 [Niv: 89 / Exp: 4472]
waarom is dit te laag? omdat sommige sites een 8,4 ofzo geven.. een 7,5 is helemaal niet slecht opzich.

Gast (80.56.52.xxx) op 27-10-2008 om 16:25
Vind het best een lage score voor Midnight Club...
Had het niet verwcht.

VHsBack op 27-10-2008 om 16:26 [Niv: 26 / Exp: 1323]
"Splitscreen is er niet in deze game"

Dan ga ik het niet kopen :p

BDDesigns op 27-10-2008 om 17:19 [Niv: 16 / Exp: 822]
Roderick, wat mij opvalt in jouw commentaar is dat je zeer subjectief bent .
Een review van een game hoort objectief te zijn vriend.
Het _lijkt_ mij een leuke game en om eerlijk te zijn, boeit me dat hele geluid gedoe niet en waarom niet:
Omdat als ik een game speel ga ik toch zeker niet spelen voor het geluid? ik speel het spel zelf, geluid zet ik zelf wel aan op de pc.

Roderick op 27-10-2008 om 17:30 [Niv: 417 / Exp: 20866]
In mijn reacties ben ik subjectief ja...de review is objectief. Het constateren dat de manier waarop een game uitdaging presenteert is objectief. Deze objectieve constatering heeft invloed op de hoeveelheid plezier en dat is subjectief. Als je de allereerste constatering niet maakt ben je idd subjectief, maar dat doe ik niet, ik kijk goed naar een game.

Dat je vervolgens aankomt met "dan zet ik het geluid wel uit" is 100% onzin. Ik moet een game op geluid beoordelen en dus doe ik dat.

Het valt me op dat veel mensen compleet achterlijk gaan doen als je een game beoordeelt die anders ligt dan zij verwachten. Ik ben er niet om een review te schrijven die naar jullie verwachtingen is. Ik ben er om kritisch te kijken naar alle elementen van de game en op basis daarvan een oordeel te vellen en dat heb ik gedaan. Als jullie nou eens fatsoenlijke argumenten aandragen ben ik bereid om later nog in discussie te gaan, maar met dit slappe gelul ben ik echt klaar.

Gewijzigd door Roderick op 27-10-2008 om 17:33

VHsBack op 27-10-2008 om 18:16 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Ik heb daarvoor eigenlijk de review niet gelezen. Maar nu ik het heb gelezen moet ik zeggen dat het geen slechte review is. De burnout vergelijking mag. Nergens in de review staat erin dat burnout en midnight precies hetzelfde zijn. Het gaat alleen over bepaalde aspecten die midnight makkelijk kon overnemen.
Misschien is het een teleurstelling voor de midnight club fans maar een slechte game kan je niet een 10 geven.

Gewijzigd door VHsBack op 27-10-2008 om 18:18

FloriX op 27-10-2008 om 21:00 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Hoe zit het met het customizen van je auto? Dat was in DUB zo vet. En is deze game moeilijker dan DUB of ongeveer gelijk? Want daar zat ik ook heel lang vast bij races omdat ik per ongeluk de bocht verkeerd nam of net tegen een obstakel aanknalde, heb m uitgespeeld, maar tering zeg wat werd die game focking irritant....

Stammetje91 op 27-10-2008 om 22:58 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dit spel lijkt me best wel vet eigenlijk. Misschien dat ik hem een keer uit de budgetbak haal, want het blijft toch een herhalingsoefening. Misschien eerst het derde deel halen voor de PS2 om te kijken of ik het wat vind.

Urkie op 28-10-2008 om 00:15 [Niv: 71 / Exp: 3527]
Je krijgt wel veel commentaar he Roderick, maar aangezien ik helemaal niet van racing games hou zal ik me er maar niet mee bemoeien...

Gast (77.242.119.xxx) op 28-10-2008 om 09:19
Roderick:Het valt me op dat veel mensen compleet achterlijk gaan doen als je een game beoordeelt die anders ligt dan zij verwachten. Ik ben er niet om een review te schrijven die naar jullie verwachtingen is.

Rofl, nee wij zijn maar domme viewers...lol welke site wil nou zijn bezoekers tevreden houden haha...

Rene Groen (Eindredacteur) op 28-10-2008 om 13:52 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Rare reactie Gast, hoe vervelend ook: wij schrijven onze reviews niet om onze bezoekers tevreden te stellen, maar om een beeld van een game te vormen. Nu kan ik Midnight Club niet beoordelen omdat ik de game niet gespeeld heb, maar wij geven niet iedere game een 90+ omdat onze bezoekers dit van een titel verwachten, en dat is wat Roderick met zijn comment bedoelde.

Gast (91.141.252.xxx) op 28-10-2008 om 14:01
roderick, niet praten over objectief als je in je review constant vergelijkt met burnout (een game die duidelijk meer jouw smaak is). Het punt is; midnight club is primair racen in een volledig open wereld en Burnout draait meer om de vette crashes, ieder zijn ding... Ik vind trouwens wel dat je erg gepikeerd reageert op kritiek op jouw review!!!

Nibor op 28-10-2008 om 14:49 [Niv: 144 / Exp: 7223]
@ Roderick

Kijk daar heb je allemaal gelijk in, echter is er in de review behalve over de crashes geen verdere uitleg waarom. Nu wordt het inderdaad een feit omdat je het goed onderbouwd met uitleg, ik geef je daarom nu ook volkomen gelijk.

Verder een goede review.

Gast (84.198.183.xxx) op 28-10-2008 om 17:05
IK kan niet schrijven en jullie kunnen geen punten geven !! . Tester van dienst je moet meer tijd nemen om een oordeel te vellen . Deze game is een 85 waardt , best hou ik geen rekening met jullie en plaats ik met plezier deze game in men PS3 .

vinnie13 op 28-10-2008 om 18:02 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Goede review, al heb ik zelf liever MC omdat je mooi kan tunen en echte wagens heb.

The Big N op 28-10-2008 om 22:38 [Niv: 89 / Exp: 4462]
review is wat de reviewer van de game vind, toch? Waarom zeggen jullie dan dat het een te laag cijfer is, jullie VINDEN het een te laag cijfer. (In de review zijn er natuurlijk wel feiten als bijv gfx, die de score beinvloeden)

eehbiertje op 29-10-2008 om 10:32 [Niv: 76 / Exp: 3825]
vind hem ook niet echt boeiend had er meer van verwacht grapix zijn behoorlijk outdated...

gameplay is opzich wel grappig.. maar heb niet echt super veel nieuwe dingen gemerkt.. maarja heb je tegenwoordig overal mee.. alles wordt uitgemelkt zonder vernieuwend te zijn jammer..


Rene Groen (Eindredacteur) op 29-10-2008 om 13:04 [Niv: 751 / Exp: 37556]
@ Gast (84.198.183.xxx)
Je tracht je zelf in te dekken dat je niet kunt schrijven, maar oordeel dan ook niet over een game. Je wil het wel een 85 geven, maar niet uitleggen waar dat cijfer vandaan komt, dat slaat nergens op.

Gast (81.246.141.xxx) op 08-11-2008 om 15:55
:D keb ge hoord da tr ne ford mustang boss 302 , nissan 350z in zit dus da moe wel een zalig spel ziijn!!!!!! :D :9

Gast (81.246.141.xxx) op 08-11-2008 om 15:57
:D *D

Gast (195.240.155.xxx) op 28-02-2009 om 17:24
Wat een enorm waardeloos spel.
Na een aantal dagen spelen en war verder in het spel komen merk ik dat de X-box het niet bij ken houden de wegen worden onduidelijk en ik crash regelmatig tegen auto`s die je dus helemaal niet kan zien,ghost`s en dan heb je dus gelijk verloren,
ik heb nu al een paar keer de neiging om het spel in twee stukken te breken :(

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Midnight Club: Los Angeles
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Rockstar San Diego
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media