Nieuws: Killzone AI met opzet tam gehouden op E3
Door Joni Philips op 20-07-2008 om 10:04
|
Bron: Killzone
|
Op de E3 Media & Business Summit 2008 werd Killzone 2 ruim aan de pers getoond. Eén ding viel op, de game beschikte over een redelijk domme AI.
Op het officiële forum meldt Guerrilla Games developer motherh666 dat de AI aangepast werd voor de E3. De AI werd met opzet verlaagd zodat de aanwezige pers de levels snel kon spelen. Men wilde zo'n groot mogelijk deel van de game tonen in plaats van het leven van de aanwezige pers moeilijk te maken.
|
|
|
|
11:31 Crash Commando screenshots
09:50 Screenshots Dragon Ball DS
|
Reacties (63) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Digital Knight
op 20-07-2008 om 10:11
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Wat een onzinnige reden !
3 jaar terug voerde Sony nog de campagne dat hun Cell processor oh zo baanbrekend was en dat het de mogelijkheden ging bieden om enorm slimme AI engines te gaan ondersteunen.
Nu is over de afgelopen paar jaar dus wederom gebleken dat hier niets van terecht komt.
Guerillas excuus is ook dom moet ik zeggen.
Het lijkt mij dat sterke AI juist aandacht trekt.
Het verhaal dat ze dit met opzet laag zouden hebben gehouden overtuigd me dan ook totaal niet.
|
|
Gast (81.245.29.xxx)
op 20-07-2008 om 10:11
|
Kerel, de journalisten moesten snel door de levels heen, dit heeft niets te maken met de Cell processor.
|
|
Gast (81.165.78.xxx)
op 20-07-2008 om 10:13
|
Digital Knight
Waarom? Het is een vrij logische reden hoor ...
|
|
Stefan Vogels
(Redacteur)
op 20-07-2008 om 10:16
[Niv: 58 / Exp: 2923]
|
Vrij logisch, als je iedereen wilt laten spelen. Misschien was dit wel EASY en zijn ze nog bezig om HARD etc. te perfectioneren
|
|
Prophetcizer
op 20-07-2008 om 10:44
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
Ik hoop het wel want tot nu toe zijn de hellgast nog niet al te snugger in de filmpies. En Guerilla staat ook niet bekend als makers van goede AI.
En toch ben ik trots op onze Nederlandse developer
|
|
Divine Rage
op 20-07-2008 om 11:00
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
Iets zegt me dat Digital Knight het hele nieuwtje niet gelezen heeft... Waar hij het over heeft heeft niks te maken met de CELL processor... Het heeft te maken met de pers.
|
|
Gast (80.57.135.xxx)
op 20-07-2008 om 11:17
|
Dit slaat natuurlijk nergens op en als je een beetje logisch nadenkt weet je dat dit gewoon marketingpraat is.
Want waarom zou je expres op de belangrijkste beurs van de wereld je spel SLECHTER maken omdat je graag wil dat ze snel door alle levels heen gaan. Dan zou je de speelbare demo gewoon korter maken.
Want wat hebben ze nu bereikt met hun zogenaamd expres domgehouden AI? Juist, dat al die journalisten schrijven hoe belabberd de AI is, maar ze hebben wel lekker snel door de levels heen gespeeld hoor.... |( |(
|
|
Gast (82.173.92.xxx)
op 20-07-2008 om 11:21
|
En alweer heb je mensen die een oordeel klaar hebben zonder verder na te denken. Logisch dat ze dit zo hebben gedaan. Stel je voor dat ze de minuut nog niet haalden en werden neer gemaait. Ik heb de footage van het E3 level gezien op Jeux France en ben impressed, je zag b.v.dat iemand met een vaste tured zo gericht op de steunkollomen van een flat schoot dat de stukken beton in het rond vlogen en uiteindelijk de flat in elkaar storte, echt te vet gewoon, geweldige physics engine, niet normaal.
|
|
Robert
op 20-07-2008 om 11:24
[Niv: 206 / Exp: 10294]
|
klinkt als een slap excuus. Ik zag dit al eerder in andere trailers dat de AI ook al bagger slecht was. maarja het ziet er wel vet uit moet ik zeggen.
|
|
Roderick
op 20-07-2008 om 11:30
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Het gaat er niet zozeer om of de AI de journalisten het leven zuur maakt of niet. Dat een Helghast raak kan schieten kan iedere studio programmeren. Het gaat echter om andere dingen: zo zie je Helghast midden in een vuurgevecht springen en daar blijven staan etc. Dat zijn kleine dingetjes waar nog even aan gewerkt moet worden. Toch nog goed dat de game naar 2009 is gedaan dan
|
|
Gast (82.169.170.xxx)
op 20-07-2008 om 11:30
|
Marketing gelul...........stap er maar weer met open ogen in.
|
|
Gast (62.140.137.xxx)
op 20-07-2008 om 11:36
|
Ik ben het eens met 'Digital knight'. Zij zijn de enige developer op de beurs geweest die met de A.I. hebben geknoeid om op die manier meer van levels te kunnen laten zien. Ipv de kwaliteit te verslechten hadden zij bv meer medikits in de levels kunnen plaatsen of je uberhaupt gewoon sterker te maken. Een boven gemiddelde A.I. is bovengemiddeld moeilijk om te maken en daarom juist een uitgelezen kans om mee te pronken voor goede marketing en previews.
|
|
Zokun90
op 20-07-2008 om 11:40
[Niv: 25 / Exp: 1247]
|
Die 'hit-response' systeem lijkt echt niet accuraat.
|
|
Salsa85
op 20-07-2008 om 11:44
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Miereneukers...
Niet meer dan logisch..
|
|
Gast (82.170.250.xxx)
op 20-07-2008 om 11:47
|
Grappig, zouden ze echt zo dom geweest zijn?
Kan het me nauwelijks indenken en het effect is iig averechts, afgezien van de verscheidene fanboys die nog steeds geloven dat Killzone 2 fantastisch gaat worden.
|
|
Gast (213.132.217.xxx)
op 20-07-2008 om 11:48
|
Maakt het iets uit zoals het nu was? Het gaat er toch vooral om dat het goed is als het spel uit is. Wat gaat iedereen nu al lopen huilen. De graphics zijn egt heel goed en als ze alleen nog wat moeten tweaken aan de AI, dan hebben ze daar nog 7 maanden voor;)
|
|
Gast (82.173.92.xxx)
op 20-07-2008 om 11:49
|
O ja als je iets van gamedevelopment weet dan weet je dat de AI door veel developers pas op het einde wordt gefinetuned. De AI in KZ was niet slecht maar om nu te constateren dat de AI niet goed wordt is voorbarig. Als je Guerrila een beetje volgt weet je dat t geweldige gedreven gasten zijn, en dat hun Killzone 1 team is uitgebreid met geweldige talenten uit de industrie, met de AI en Killzone 2 gaat t echt helemaal goed komen.
|
|
Gast (62.194.181.xxx)
op 20-07-2008 om 11:58
|
JA fine tunen (licht afstellen voor de belgen) en dus moet de AI nu al op 85% zijn.
Je kan niet in de laatste maand van een super slechte AI opeens naar een heel goede gaan.
Het is trouwens al langer bekend dat KZ2 een embarmelijk slechte AI heeft en dat dat dus niet goed gaat komen. Wil je dus in 2009 een brainless shooter spelen, koop dan KZ2. Wacht wel een paar weekjes want dan kan je hem in de grabbelbak kopen van 20 euro.
Sjee wat een slechte smoes van die slechte AI.
Het maakt juist een goede indruk bij journalisten als je een game toont met een slimme tegenstander.
Maar goed kz1 was al bagger, dus deel 2 zal niet veel beter worden.
|
|
Everybody_lies
op 20-07-2008 om 11:59
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
Ze hadden gelijk,op IGN livewire
speelde iemand de live demo van mirror's edge.
Die gast is zeker 5-7x doodgegaan
(Hoe hard zou je je kunnen schamen als developer doodgaan in je eigen demo  )
Liever lagere moeilijkheidsgraad en de volledige demo zien of uitspelen dan een te hoge en maar de helft demo zien of uitspelen
En als developers niet met de AI knoeien dan stellen ze wel een god code ofzoiets in
Gewijzigd door Everybody_lies op 20-07-2008 om 12:06
|
|
Gast (84.192.147.xxx)
op 20-07-2008 om 12:06
|
Het ligt er gewoon aan waar je nadruk op wil leggen, in dit geval was dat graphics en level-design, want hier is zeer sterk op gefocust, dus dat wil je dan ook laten zien.
Bij een volgende beurs (Leipzig en/of TGS), laten ze de AI zien, de beurzen volgen elkaar deze maanden zo snel op dat je dat kan.
Ik vind dit geen ongeloofwaardige uitleg.
Echt oordelen kunnen we pas als ie in de rekken ligt (of als de reviewcode wordt rondgestuurd, voor de game-journo's).
|
|
Gast (82.168.240.xxx)
op 20-07-2008 om 12:07
|
Ik vrees toch dat dit spel crapware gaat worden. Ik las net op Joystiq dat ze best veel problemen hadden met het spelen van dit spel. Dat de AI lichter is gezet is niet geloofwaardig onder vele journalisten want ze hadden net zo goed meerdere moeilijkheidsgraden erin kunnen verwerken. Er zitten gewoon nog teveel haken en ogen aan dit spel om het een masterpiece te kunnen noemen. Jammer! Maar geef mij maar Resistance 2.
|
|
ToxicSnake
op 20-07-2008 om 12:14
[Niv: 74 / Exp: 3720]
|
Of het nu een slechte smoes is of niet, ze hebben nog genoeg tijd om eraan te werken, en nu maar hopen dat ze dat ook doen  .
|
|
Gast (82.169.170.xxx)
op 20-07-2008 om 12:25
|
Killzone komt toch pas in 2012.....en dan loopt de maia kalender af dus.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 20-07-2008 om 12:29
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Natuurlijk is het negatief om met opzet slechte AI te implementeren, maar in Killzone 2 heb je ook nog die teammates die kunnen aantonen wat de AI doet.
|
|
Gast (86.95.139.xxx)
op 20-07-2008 om 13:23
|
logisch maar dat hadden ze erbij moeten vertellen nu denkt iedereen dat het slecht is
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|