Preview: Dragon Ball Z: Burst Limit
Door Joni Philips op 08-05-2008 om 16:22
|
Bron: Gamed
|
Akira Toriyama startte in 1984 met Dragon Ball, een manga die snel uitgroeide tot wereldberoemde franchise met drie animatieseries, zeventien films en tientallen videospellen.
De Dragon Ball franchise blijft populair ondanks het einde van de manga en de tekenfilm. Uitgever Namco Bandai weet dit, zij brengen elk jaar nieuwe Dragon Ball videospellen. Momenteel werkt ontwikkelaar Dimps in opdracht van Namco Bandai aan Dragon Ball Z: Burst Limit voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. De game verschijnt dankzij Atari binnen een maand al in Europa. Dimps baseert zich op de Budokai spellen in plaats van de Budokai Tenkaichi spellen. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in de camera: je bekijkt de actie vanuit een 2D vlak en je kijkt niet meer mee over de schouder van de personages.
In de Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi titels zijn honderden personages beschikbaar, maar het merendeel is afwezig in Dragon Ball Z: Burst Limit. De game telt amper 35 verschillende personages met weinig verrassende namen. Enkel de aanwezigheid van de Saibamen is verrassend. Dimps heeft tot nu toe een deel van de personages verzwegen, maar de volgende namen zijn reeds bekend: Android #16, Android #17, Android #18, Cell, Frieza, Ginyu, Kid en Teen Gohan, Goku, Krillin, Nappa, Piccolo, Raditz, Recoome, Saibamen, Tien, Trunks, Vegeta en Yamcha. Dimps heeft geprobeerd om elk van de personages goed uit te balanceren, je moet met elk personage de anderen kunnen verslaan.

Enkele van de personages kunnen ook transformeren tijdens een gevecht, maar dit verandert de balans van het spel niet. Een transformatie maakt een personage krachtiger, maar zijn verdediging verzwakt. Super Trunks bijvoorbeeld is een pak krachtiger, maar zijn verdediging verzwakt en hij is trager. Op deze manier wordt de balans bewaard. Het is echter mogelijk om kort dit evenwicht te doorbreken. Tijdens het spel kun je de Aura Spark activeren, hiermee word je defensief en offensief krachtiger. In een korte periode kun je tientallen, krachtige aanvallen lanceren. De tegenstander kan ze middels goede timing allemaal terugkaatsen. Dit belooft spannende gevechten.
De spannende gevechten zijn toegankelijk voor alle spelers, in Burst Limit is het aantal aanvallen beperkt gehouden. De game draait rond snelle reacties en counters, waarbij elk personage KI en gewone aanvallen combineert. Elk van de personages heeft zijn eigen type aanvallen. In een gevecht sta je er niet alleen voor, je kunt tijdens een gevecht de hulp inroepen van andere personages via Drama Pieces. Je kunt bepalen wie verschijnt, maar je kunt niet beslissen op welk moment. Dit gebeurt willekeurig. In een kort tussenfilmpje, dat overloopt in de gameplay, zie je het personage het spelveld binnenglippen en aanvallen. Ook de superaanvallen worden weergegeven in zulke filmpjes.

In de game zijn verschillende modes aanwezig waarbij de Z Chronicles de belangrijkste is. In de game krijg je een personage en een tegenstander voorgeschoteld. Je speelt een bepaald element van een verhaal na en na het gevecht krijg je een epiloog te zien. Uiteindelijk krijg je de Drama Pieces en de Battle Objectives van een gevecht te zien. Je krijgt een aantal objectieven voor een gevecht. Op basis hiervan krijg je een score. Na een gevecht opent zich een nieuw pad, meerdere hoofdstukken worden vrijgespeeld waaruit je kunt kiezen. Je bepaalt zelf je progressie door deze hoofdstukken. Je kunt sommige hoofdstukken zelfs uit meerdere perspectieven naspelen.
De Z Chronicles mode is natuurlijk niet de enige mode, je hebt ook een Trial Mode waarin onder andere de Survival en de Versus Mode te vinden is. Je kunt ook een online mode vinden in het spel. In deze modes kun je de beste momenten uit de Cell, Saiyan en Frieza Saga opnieuw beleven. Tijdens deze momenten word je begeleid door muziek van Kenji Yamamoto, hij creëerde ook de muziek voor de Dragon Ball serie. De game lijkt dus veelbelovend te worden, voorlopg is alleen het kleine aantal levels - vijf volgens IGN - teleurstellend. In juni weten we of de titel een succes is.
|
|
|
|
16:48 Wipeout Pulse en Daxter naar de PS2?
08:32 Nintendo beperkt Wii bewegingen?
|
Reacties (29) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (213.93.111.xxx)
op 11-05-2008 om 18:33
|
wtf burst limit 3?????? wtf
|
|
dark lars
op 12-05-2008 om 18:56
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
ja idd yamcha is geen saiyen, sommigen mensen die hierop reageren hebben volgens mij oko maar 1 keer dbz gekeken...
|
|
Gast (82.72.169.xxx)
op 13-05-2008 om 17:16
|
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9
|
|
Gast (80.57.221.xxx)
op 01-06-2008 om 13:37
|
WAT EEN TELEURSTELLENDE DBZ BURST LIMIT HEB HEM GEKOCHT EN IN 4 UURTJES UITGESPEELD BOVENDIEN KAN JE NIET EENS TRANSFORMEREN IN SUPER SAIYEN 4 TERWIJL DAT BIJ BUDOKAI 3 WEL KON IK RAAD JULLIE AAN BURST LIMIT OVER TE SLAAN
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|