Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Meer Killzone 2 details


Door Rene Groen op 08-09-2007 om 16:24
Bron: Kikizo

We spreken veel over Killzone 2, en daarmee spreken we dus ook veel over de Nederlandse ontwikkelaar Guerilla. In een interview laat onze trots meer weten over hun aankomende game.

De belangrijkste details zijn even voor jullie op een rijtje gezet:

- De ontwikkelaar heeft geen PlayStation 2 game in ontwikkeling, ze werken nu exclusief voor de PlayStation 3.

- Verbeteringen ten opzichte van het eerste deel is de A.I. van de tegenstanders, de verschillende wapens die bij verschillende speelstijlen horen en het schieten vanuit cover. Bij dit laatste hebben ze het 'duck and cover' systeem van Killzone Liberation overgenomen, met één druk op de knop kun je vanuit cover schieten of blind vuren. Als laatste verbetering kunnen we nu ook over objecten springen, iets wat het origineel niet had.

- Het doel van de eerste trailer was om te laten zien wat voor ambitie ze hadden met de titel, ze geven echter geen reactie hoe de game er op dat moment echt uit zag.

- Na de ontwikkeling van Killzone Liberation is het hele team aan Killzone 2 gaan werken, het was dan ook op dat moment dat ze veel progressie gemaakt hebben.

- In de ontwikkeling van het spel krijgt het team hulp van Sony, bijvoorbeeld door het gebruik van de Edge Toolset waarmee levels opgebouwd worden. Het is informatie die later ook aan andere projecten doorgegeven kan worden in de ontwikkeling van andere games.

- Het spel draait in 720p en dertig frames per seconde, het team doet hiermee vooral hun best om de framerate stabiel te houden, iets wat in Killzone niet lukte.

- De ontwikkelaar kan de levels (in de debug mode) vertragen en versnellen in real-time, hierdoor kunnen ze goed zien of alle animaties kloppen.

- Het team richt zich op een Hollywood realisme, oftewel: grote explosies, veel dramatische doden, etc. Alles is wat over the top, maar tegelijkertijd komt dit alles wel realistisch over.

- Veel van de HUD is verdwenen, denk hierbij aan je health bar, objectives, etc. De keuze hiervoor is eigenlijk hierboven beschreven, het spel moet een Hollywoordfilm uitstraling hebben, iets wat niet bereikt kan worden met een vol scherm met informatie. Door wat extra contrast of blur toe te voegen weet de speler echter nog steeds wanneer hij gewond is.

- In een andere vergelijking met Killzone is er nu slechts één speelbaar karakter en we volgen dan ook zijn verhaal vanaf Killzone Liberation, de sequel op Killzone 1. Daarnaast bezoeken we in Killzone 2 ook meer locaties, hieronder ook de wereld van de Hellghast.

- Waarom dragen de Hellghast een masker op hun eigen planeet, terwijl de speler en zijn team dit niet hoeven te doen? Een goede vraag, maar het antwoord weten we pas in de game.

- Het karakter in de game heet Sev, en hij is een deel van The Legion, een lid van een Special Forces groep. Eigenlijk is het niet The Legion, maar het leger dat de oorlog voert, maar aangezien zij vast komen te zitten moet The Legion eraan te pas komen. Dit is dan ook het eerste gedeelte dat we al in trailers zagen, hier zagen we ook oud bekende Rico, een leider van een kleine groep special forces.

Mocht Rico neergeschoten worden dan is er een herstelsysteem, bekend uit Killzone Liberation. Door naar Rico toe te lopen en op X te drukken zal je hem omhoog kunnen helpen, dit dient echter wel binnen een bepaalde tijd te gebeuren, anders sterft hij en is de missie verloren.

- Ieder schot van een wapen moet realistisch aanvoelen, of dit nu op een (vernietigbaar) object is of op een vijand. Voor dit laatste heeft het team een 'hit response systeem' gemaakt, waarbij vijanden anders reageren op de plek waar de kogel ze raakt. Ook de kracht, de hoek en het wapen waarmee je aanvalt heeft een verschillende uitwerking, iets wat met motion capture is uitgewerkt.

- Het team kijkt nog op welke manier ze Home toepassingen in hun game zullen verwerken.

- Veel shooters hebben puzzelelementen in zich, Guerilla richt hier zich echter niet op.

- Weerseffecte spelen een grote rol in het spel, zo zagen we al lichteffecten in de trailers, maar dit is slechts één voorbeeld. Waarschijnlijk raadt je het al: over de andere weerseffecten willzen ze nog niets zeggen.

- Het spel heeft Sixaxis ondersteuning, op welke manier dat zal zijn onthullen ze pas later.


16:31  Microsoft: "Oplossing piraterij ver weg"
15:53  Team Ico toont nieuwe project op TGS?
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Gast (77.249.61.xxx) op 08-09-2007 om 16:33
een site speelde hem en nomineerde hem voor slechtste AI
dus AI beter dan in Killzone 1???

hmmm zal dan wel de pre pre alpha versie zijn

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-09-2007 om 16:37 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Het verhaal waar je naar verwijst slaat nergens op. Ze vergeleken de zeer vroege Killzone build met de (vrijwel) finale build van Halo 3 en concludeerden daaruit dat de Killzone AI slecht is en die van Halo goed. Tsja, dat is niet zo gek, oordeel dan gewoon twee eindproducten.

Roderick op 08-09-2007 om 16:48 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Klopt, maja, het was een E3 vergelijking en dan kan plots alles

Als je de video's kijkt ook: de graphics zijn prachtig, alleen die AI, die verdient nog veel werk. Totaal geen interessante reacties, compleet domme acties soms. Magoed, ze hebben alle tijd

Gast (213.17.31.xxx) op 08-09-2007 om 16:50
killzone 1 had al een betere ai dan alle halo's bijelkaar.
aliens kunnen gewoon niet denken :P

Gast (81.204.19.xxx) op 08-09-2007 om 16:53
vet ga em zeker kopen

Gast (82.173.115.xxx) op 08-09-2007 om 16:54
Wat ik wil weten is of er behalve dark gloomy oorlogslevels ook daylight stuff inzit. Waarom vragen al die dorkjournalisten altijd de verkeerde vragen, alles wat hier gezegd wordt weet ik allang uit eerdere interviews. Fuck domme gamejournalists die zich niet inlezen en nooit het web opgaan.

impulse op 08-09-2007 om 16:56 [Niv: 57 / Exp: 2836]
lol...
ik vond de ai van kilzone1 anders wel goed..
mss dat ze de ai een beetje lager hebben gezet voor vlottere filmpjes ofzo

Gast (86.87.11.xxx) op 08-09-2007 om 17:31
ik hoef het niet eens te lezen om te weten dat het een tof spel wordt.

Gast (62.194.154.xxx) op 08-09-2007 om 18:19
Was niet echt onder de indruk van het eerste gameplay filmpje wat ik zeg. Maar het word zeker wel een topper :)

Gast (145.99.192.xxx) op 08-09-2007 om 19:43
- Het team kijkt nog op welke manier ze Home toepassingen in hun game zullen verwerken, ze richten zich echter minder op puzzelelementen zoals we die in Half-Life zagen.

Ik mis de vergelijking tussen Home en Half Life, ligt dat aan mij of isie gewoon vaag/niet aanwezig?

Orian op 08-09-2007 om 19:44 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Ik was het hierboven.

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-09-2007 om 20:03 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Het staat er inderdaad wat raar, ik zal het even aanpassen

Nelus op 08-09-2007 om 20:09 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Eerst zien dan geloven, AI was ruk in die zogenaamde pre-alpha beelden

Gast (62.88.25.xxx) op 09-09-2007 om 13:19
Weerseffecte spelen een grote rol in het spel, zo zagen we al lichteffecten in de trailers, maar dit is slechts één voorbeeld. Waarschijnlijk raadt je het al: over de andere weerseffecten willzen ze nog niets zeggen.

sneeuw meschien :P

Gast (82.75.66.xxx) op 10-09-2007 om 20:12
Waarom worden Killzone en Halo toch de hele tijd met elkaar vergeleken. Killzone kan dan wel uitkomen op de PS3 maar wie zit er nu te wachten op een shooter voor de PS3. Die analoge sticks werken toch voor geen meter. Net als Gran Turismo HD die ik laatst in de mediamarkt speelde, totaal geen gevoel heb je bij die controller

Gast (82.173.214.xxx) op 11-09-2007 om 00:04
koop maar een ps3 en probeer meer spellen en dan mag je gerust zeiken...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone 2
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media