Mortal Kombat: Armageddon sloeg de GameCube over, maar de Nintendoliefhebber hoeft niet te vrezen; de Wii krijgt namelijk een versie met exclusieve content ten opzichte van de PlayStation 2 en Xbox versies.
In een interview met GameSpot heeft Ed Boon, grote man achter de Mortal Kombat serie, een aantal nieuwe dingen gezegd. Wij sommen de nieuwtjes uit het interview voor je op:
-Men werkt aan de Wii-versie vanaf het moment dat de PlayStation 2 en Xbox versies klaar waren.
-Mortal Kombat: Armageddon is naar de Wii gebracht in plaats van een nieuw deel, omdat fans van de serie het geweldig vonden om een deel te hebben met elk Mortal Kombat karakter er in.
-De grootste uitdaging tijdens de ontwikkeling waren de controls, daar is het meeste ontwikkelingstijd in gaan zitten. Ze wilden het anders en leuker maken dan bij de 'originele controls'. Volgens Boon werkt het op dit moment geweldig.
-De Wii-versie heeft enkele aanpassingen ondergaan, na kritiek van de fans. Zo zijn er bijv. nieuwe moves bijgekomen als je karakter op de grond ligt. Hier en daar is nog meer verandert.
-De Wii versie is grafisch iets beter, al zul je niet snel veel verschil merken ten opzichte van de Xbox en PlayStation 2 versies.
-Zoals gezegd waren de controls een uitdaging. Elke supermove in de game wordt op een speciale manier uitgevoerd. Zo moet je, als je Scorpions speer wilt gooien, de controller naar achter halen en dan naar voren stoten. Volgens Boon speelt deze versie daarom veel natuurlijker. De controlls moeten de grootste feature in de game worden, naast de gigantische lading content die er al in zit.
-De game is, voor mensen die dat graag willen, ook te spelen met de GameCube of Classic-Controller. Het is zelfs mogelijk dat de een speelt met de GameCube controller, terwijl de ander de WiiMote gebruikt en een derde de Classic-Controller en weer een ander de Nunchuck in combinatie met de WiiMote.
-De Wii-versie heeft een extra mode, genaamd 'Endurance Mode'. Hier is het de bedoeling om, zonder dat je levensbalk wordt aangevuld, zoveel mogelijk tegenstanders achter elkaar te verslaan. Tevens wordt de WiiMote in alle modes op een creatieve manier gebruikt, al zijn andere controllers ook beschikbaar.
-De game gaat niet online. De online functionaliteit van de Wii was nog niet op tijd klaar, waardoor implementatie niet doorgaat.
-Men vind de Mii-functionaliteit zeer interessant, maar niet passend in Mortal Kombat.
-Veel mensen uit het Mortal Kombat ontwikkelingsteam vinden de Wii fantastisch om mee te gamen. Vanuit ontwikkelingsopzicht lijkt het veel op het maken van games voor de GameCube.
|