Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Preview:

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl


Door Rene Groen op 09-01-2007 om 00:52
Bron: Gamed

Op 23 maart is het dan eindelijk zover: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl ziet na meerdere jaren van ontwikkeling het levenslicht. Heeft het genoeg in petto om ons na al die jaren nog te kunnen bekoren?

In S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl kruip je in de huid van een S.T.A.L.K.E.R., iemand die de zogeheten Zone of Chrenobyl binnen trekt op zoek naar verschillende kunstschatten. Deze kunstschatten zoekt hij niet om een eigen verzameling mee op te bouwen, maar om ze door te verkopen aan andere partijen en er zo een leuke winst uit te halen. Het doel van het spel is echter niet om handel te drijven en je rekening te spekken, maar om dieper tot het gebied door te dringen en de geheimen te ontrafelen. Het is echter niet mogelijk om meteen tot de kern van het gebied door te dringen, mede omdat je niet de enige S.T.A.L.K.E.R. bent die in het gebied rond loopt. Om dieper door te dringen tot het gebied heb je niet alleen wapens nodig om jezelf te beschermen, maar ook beschermende kleding die de stralingen van weleer kunnen verdragen. Deze kleding en wapens kun je verkrijgen door het verkopen van kunstschatten en met deze winst weer andere items te kopen. Stukje bij beetje dring je zo niet alleen dieper door tot het gebied, maar ontrafel je ook de geheimen uit dit gebied.



Zoals gezegd ben je niet de enige S.T.A.L.K.E.R. in het grote gebied. Je bent niet alleen vrij om te gaan en staan waar je wilt, tevens kun je andere S.T.A.L.K.E.R.s helpen of juist tegen zitten. Mocht je een bereidwillige hand uitsteken, dan zullen ze dit onthouden en je later helpen. Mocht je ze echter doden, dan zullen zijn vrienden zich tegen je keren. Omdat sommige groepen van S.T.A.L.K.E.R.s bevriend zijn met elkaar, kun je op deze manier meteen de hulp krijgen van hele groepen, of ze juist allemaal tegen je in het harnas jagen. Mocht je met dit alles niets te maken willen hebben, dan is er altijd nog de keus om het spel volledig onafhankelijk te beleven en alle hulp af te slaan.

Door bovenstaande is communicatie een zeer belangrijk onderdeel van het spel. Gesprekken tijdens een vriendelijk kampvuur, in een bar of met een andere S.T.A.L.K.E.R. kunnen ervoor zorgen dat je nieuwe opdrachten vergaart en zo meer over het gebied te weten komt. Hieruit afgeleid schotelt het spel verschillende einden aan je voor, afhankelijk van hoeveel informatie je hebt weten te verkrijgen. Sprint je dus door de gebieden heen om maar zo snel mogelijk tot de kern door te dringen, dan kan dit ervoor zorgen dat je uiteindelijk enkel het topje van de ijsberg te weten bent gekomen. Neem je echter de tijd, voer je gesprekken en houd je de ogen altijd open, dan krijg je een einde waarin de puzzelstukjes op zijn plaats komen. Gesprekken die je voert, zijn altijd real-time en net als in het echte leven is het beter je wapen even op te bergen dan ermee rond te blijven wapperen. Mocht je toch voor de laatste optie gaan, dan kan je gesprekspartner zich bedreigd voelen en geen informatie los laten of je zelfs aanvallen.



Door goed gebruik te maken van communicatie kun je tevens andere mogelijkheden toe gaan passen. Stel dat twee groepen lijnrecht tegenover elkaar staan en van elkaar willen weten wat de tactieken zijn. Je kunt deze groepen tegen elkaar uitspelen door van beide informatie in te winnen en dit slechts bij één partij kenbaar te maken. Door samen te zweren tegen één groep is het niet alleen een koud kunstje om de strijd voor deze groep nu te winnen, ze zullen je er naderhand ook nog eens rijkelijk voor belonen. Daarnaast ben je nu een bondgenoot van deze groep en zijn ze maar wat bereid om je in de toekomst een helpende hand te bieden. Niet voor niets is de communicatie dus een belangrijke factor in het spel, het zorgt ervoor dat je jezelf kunt beschermen en ook nog eens meer over het gebied te weten kunt komen. Het spel is hierdoor niet alleen een First Person Shooter, maar zeker ook een Role Playing Game. Het ruilen, kopen en verkopen van wapens en voeren van communicatie zijn dan misschien niet de traditionele RPG elementen, maar zorgen er wel voor dat de speler zich ontwikkelt in economische zin en zichzelf toegang verschaft tot gebieden die ervoor onbegaanbaar waren.

Pagina: 1 | 2


10:08  Eileen versus El Blaze in Virtua Fighter 5
00:21  Opnieuw gerucht: UT2k7 naar 360
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Lukas op 09-01-2007 om 15:21 [Niv: 27 / Exp: 1340]
Ziet er goed uit!

Alain op 09-01-2007 om 15:56 [Niv: 3 / Exp: 129]
'Eindelijk' is nog zwak uitgedrukt. }>

Nelus op 09-01-2007 om 16:56 [Niv: 526 / Exp: 26310]
De gameplay klinkt erg leuk. Ik had zelf iets anders verwacht en ik had een andere indruk van het spel door al die trailers. Namelijk dat je allemaal mutanten moest dood maken om te overleven ofzo. Maar deze gameplay klinkt echt heel erg goed. Ik vraag me af of de graphics nog net zo goed zullen zijn als tevoren, dit tijdperk zijn we al weer meer gewend en verwachten we meer, dus ik hoop dat ze ook oog-genot kunnen leveren.

im2 op 09-01-2007 om 17:25 [Niv: 574 / Exp: 28719]
En hoe low is een low-end pc?

Joker op 09-01-2007 om 19:48 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Laat maar komen

LUPUS op 09-01-2007 om 23:04 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Ik hoop nog steeds op een Xbox 360-versie, maar laat die maar zitten eigenlijk. De release is bij voorbaat te laat. Wel toffe preview verder, het concept spreekt me (weer) aan!

Gast (62.132.151.xxx) op 19-02-2007 om 12:16
Ik heb nu een AMD 64 3800 met 2 Gig werkgeheugen, Geforce 7900 GT 256 MB en hoop wel ff nog mee te kunnen. Net in geinvesteerd!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
GSC Game World
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media