In gesprek met Press Start Australia heeft producer Masato Kumazawa laten weten dat Resident Evil Requiem nog altijd sporen heeft van het multiplayer project waar de ontwikkeling ooit mee begon.
Origineel moest Requiem een multiplayer game worden, alleen was het volgens Kumazawa in deze fase gewoon niet eng genoeg. Hij noemde het horrordeel zelfs "zeer mild", ondanks dat het leuk was om te spelen.
quote: "Maar we hebben ons grondig in deze game verdiept en ons afgevraagd of fans van de franchise dit echt leuk zouden vinden, dus we dachten dat ze er waarschijnlijk niet zo van zouden genieten. Daarom hebben we hem teruggebracht naar de singleplayer-versie. Maar omdat hij leuk was, hebben we elementen uit die build aan de uiteindelijke game toegevoegd om ervoor te zorgen dat hij leuk was."
Om welke elementen het precies gaat is niet bekend, en dit wil Kumazawa ook nog niet prijs geven. Wel geeft hij aan dat ze terug zijn gekeerd naar de oude visie van de franchise, waarbij fans uitkijken naar survival horror en de stuipen op het lijf worden gejaagd.
|