Het aankomende The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom doet veel dingen anders en eigenlijk is dat niet zo gek; het had niet veel gescheeld of de game had een hele andere insteek gehad.
In een Ask the Developer interview, gepubliceerd op de website van Nintendo, leren we dat Echoes of Wisdom is gecreëerd door ontwikkelstudio Grezzo, de studio die ook de Nintendo Switch remake van The Legend of Zelda: Link's Awakening maakte, evenals de 3DS remakes van Ocarina of Time en Majora's Mask.
Het is de eerste keer dat een vrouwelijke director aan het roer staat en dat Princess Zelda de belangrijkste protagonist is. Toch was de eerste opzet een dungeon creator, voordat serie producer Eiji Aonuma tussenbeide kwam en het project in een andere richting stuurde.
quote: "We waren een paar verschillende manieren aan het verkennen om het spel parallel te spelen. In één benadering kon Link verschillende objecten, zoals deuren en kandelaars, kopiëren en plakken om originele kerkers te creëren. Tijdens deze verkenningsfase werd dit idee een 'edit dungeon' genoemd, omdat spelers hun eigen Legend of Zelda-gameplay konden creëren.
Ze lieten het me zien en zeiden dat ik het moest proberen. Terwijl ik speelde, begon ik te denken dat het leuk is om je eigen dungeon te maken en andere mensen erin te laten spelen, maar dat het ook niet zo erg is om items die gekopieerd en geplakt kunnen worden in het spelveld te plaatsen en gameplay te creëren waarmee ze gebruikt kunnen worden om vijanden te bestrijden. Dat was het begin van gameplay met 'echo's'. De gameplay werd verschoven van het maken van dungeons tot dan toe naar het gebruiken van gekopieerde en geplakte items als hulpmiddelen om je eigen avontuur te bevorderen."
Deze verandering werd doorgevoerd ongeveer een jaar nadat de ontwikkelaars gestart waren met diverse prototypes. Volgens Aonuma is het belangrijk dat teams eerst ideeën uitproberen en dat de 'edit dungeon'-functie die ze lieten zien uiteindelijk een aanzienlijk potentieel had om te worden gebruikt binnen een Legend of Zelda-game.
|