Vanaf 21 april kunnen we het gevecht aan gaan met zombies in de first-person actie-RPG Dead Island 2. We doen dit in een versie van Los Angeles die de ontwikkelaar heeft omgedoopt tot HELL-A, waarbij de zwarte humor en over-de-top slachtpartijen net als bij het origineel centraal staan.
Ontwikkelaar Dambuster Studios gunt ons vandaag een nieuwe blik op de gameplay, waarbij de trailer ons mee voert naar het begin van de game, hetgeen zich afspeelt in Bel Air. In de trailer gebruikt de slachter Dani een uitgebreid arsenaal wapens, met elk hun eigen, unieke vechtstijl en eindeloze upgrade-mogelijkheden. De wapens komen goed van pas tijdens haar confrontaties met standaard-zombies (Walkers, Shamblers, Runners), Variant (grenadier walkers), en Apex (hyper-gemuteerde zombies) met elk hun eigen krachten en gedrag.
Dani komt uit de mosh pits van County Cork, Ierland, en heeft een unieke slachtstijl, volhardend maar evenwichtig, die uitnodigt tot een behendige manier van vechten. Haar missie? Om het Halperin Hotel te bereiken.
De trailer toont ook hoe spelers krachtige Skill Cards kunnen gebruiken om Dani’s vaardigheden te verbeteren en haar speelstijl te veranderen, terwijl ze zich een weg baant door de beginfase van de game.
Dambuster Studios’ speciale verminkingssysteem genaamd FLESH (Fully Locational Evisceration System for Humanoids) zorgt ervoor dat het breken van botten, afkappen van ledematen en verschroeien van vlees meer voldoening dan ooit schenkt.
Als geïnfecteerde, maar deels immune slachter, kun je ook haar besmette DNA activeren om de Fury Mode te activeren.