Tango Gameworks oprichter Shinji Mikami heeft aangegeven dat hij in de toekomst kleinere games wil maken buiten het horrorgenre om. Hij hoopt dat gamers de studio dan ook niet associëren met het ontwikkelen van één genre.
In een interview geeft hij aan dat de studio een reputatie heeft dat ze alleen survival horror games ontwikkelen, toch hoopt hij juist een bredere variatie aan games te kunnen realiseren. In de toekomst moet dit resulteren in meer en meer nieuwe games, waarbij ze starten met Ghostwire: Tokyo, een game die we binnenkort bespreken in een review. Mocht je denken dat Ghostwire: Tokyo ook binnen het horrorgenre te plaatsen is dan heb je het fout:
quote: “Some people may feel that Ghostwire: Tokyo has a bit of a horror feel to it,” he said. “But make no mistake, Ghostwire: Tokyo is not a horror game. It is an arcade-style action-adventure game.
Even if I explained it like that, you might still be thinking, ‘No, after The Evil Within series?’ But it’s pure action, as you freely explore a deserted Tokyo while defeating enemies.”
Eén van de nieuwe projecten staat onder leiding van John Johanas, director achter The Evil Within 2. Hoewel we nog geen hints krijgen waar hij precies aan werkt wil Mikami al wel kwijt dat zijn nieuwe titel het tegenovergestelde van een horror zal zijn.
|