Halo Infinite ontwikkelaar 343 Industries heeft een update gegeven rondom hun game en daarin leren we dat het spel gedurende de herfst van 2021 moet worden uitgebracht.
Oorspronkelijk had Halo Infinite een launchgame moeten worden voor de Xbox Series X/S, echter werd afgelopen augustus bekend dat de game werd uitgesteld. Reden was mogelijk een gameplaytrailer die afgelopen juli werd getoond en die veel kritiek kreeg op de graphics.
In een nieuwe blogpost laat creative director Joesph Staten weten dat hij de game in zijn eerste week twee keer uit heeft gespeeld en dat de focus nu op het oplossen van bugs ligt.
Neill Harrison, director of art management, laat weten:
quote: "Het primaire doel van de campaign demo van afgelopen juli was om de gameplay van Halo Infinite voor het eerste te laten zien. Hoewel het getoonde materiaal grotendeels werd ontvangen zoals we dit hadden verwacht is de realiteit dat de art en visuals niet op het niveau zaten die je van Halo mag verwachten, zelfs niet voor een work-in-progress fase. Veel van de feedback die we van de gemeenschap hoorden kwam overeen met onze eigen opvattingen en het werk dat we al wilden doen rond zaken als indirecte verlichting, materiaalrespons, weergave van gebladerte en bomen, wolken, detailniveauovergangen en karaktergetrouwheid. Toch was de feedback vernederend, en het zette ons ook aan om naar aanvullende mogelijkheden voor verbetering te kijken."
De blogpost gaat tevens in op de multiplayer die in een free-to-play model zal worden aangeboden. Chris Blohm, lead progression designer, zegt dat er ondanks dit model ook premium aanpassingsopties zullen zijn. Je kunt deze onder andere verdienen door de campaign te spelen, uitdagingen te voltooien of deel te nemen aan speciale events. Verder leren we dat de multiplayer op 60fps draait en veranderingen kent afhankelijk van het moment van de dag.
Onderstaand enkele nieuwe beelden van de game.







|