De release van Cyberpunk 2077 komt steeds dichterbij en daarmee neemt ook de werkdruk bij ontwikkelaar CD Projekt Red toe. Het heeft de studio zelfs doen besluiten om terug te komen op een eerder statement.
De ontwikkelaar heeft eerder aangegeven dat ze crunch, het maken van extra uren tijdens de ontwikkeling, zoveel mogelijk tot een minimum wilde beperken. Toch gaat dit niet lukken, zo liet Bloomberg's Jason Schreier in eerste instantie weten. Volgens hem zouden medewerkers zijn afgedwongen om zes dagen per week te komen werken. Zijn informatie komt van een anonieme medewerker die aan geeft dat de studio de extra tijd nodig heeft om de game af te werken.
Adam Badowski, hoofd van de studio, heeft inmiddels een bevestiging gegeven. In een statement laat hij weten dat het merendeel van het team begrip heeft voor de situatie en dat het geen makkelijke beslissing was om te nemen. De medewerkers worden uiteraard wel gecompenseerd voor de extra uren en tien procent van de jaarlijkse winst zal onder de medewerkers worden verdeeld.
|