Godfall kwam redelijk abrupt de industrie binnen zweven door een vroege aangekondiging voor de PlayStation 5 te zijn. Het ontwikkelteam achter de game, Counterplay Games, heeft een aantal nieuwe details uit laten gaan.
Zo is de titel geen cross-gen titel en zal het dus niet op PlayStation 4 of Xbox One verschijnen, en ook zal het niet Xbox Series X aan doen. Godfall staat dus gepland voor PC en PlayStation 5. Maar er is meer op te merken:
- De PlayStation 5 zorgt ervoor dat Godfall als geen ander spel voelt en speelt doordat de game console exclusief is.
- Godfall word gemaakt door een team van vijfenzeventig mensen.
- De game kan omschreven worden als Monster Hunter World als het om gameplay gaat, met elementen van Dark Souls als het gaat om combat.
- Een aantal medewerkers die gewerkt hebben aan Destiny 2 zijn betrokken bij de game.
- Godfall moedigt een aggressieve speelstijl aan, waarbij de maximale schade wordt aangericht op basis van timing van je aanval.
- De visuele stijl van de game wordt beïnvloed door verschillende auteurs: Brandon Sanderson's The Stormlight Archive reeks, Joe Abercrombie's The First Law reeks, en Isaac Asimov's Foundation reeks.
- Animaties zijn positief en verbeterd.
- Godfall's setting is verdeeld in de elementen Aarde, Lucht, Vuur en Geest.
- De speler is éen van de laatste lieden van de Knight's Order welke een apocalyptisch evenement dient te stoppen.
- Bij aanvang van de game dien je een klassie te kiezen gebaseerd op het type bepantsering dat je zal dragen, waarbij je uit drie verschillende kunt kiezen. Dit valt uitgebreid aan te passen tijdens de game.
- Bazen zijn ontworpen om meerdere spelers tegelijk te kunnen raken - In co-op kan een baas jullie beiden tegelijkertijd uitschakelen.
- Godfall kent een ''drop in/drop out'' stijl van gameplay, vergelijkbaar met Destiny en Monster Hunter World.
|