Microsoft sloot haar persconferentie af met de eerste trailer van Cyberpunk 2077, in ontwikkeling bij CD Projekt RED. In navolging van deze video geeft de studio wat meer informatie.
Cyberpunk 2077 speelt zich af in een open wereld en is een verhaalgedreven First-Person RPG met shooterelementen die zich afspeelt in het universum van de klassieke pen en papier RPG Cyberpunk 2020. Het verhaal draait om V, een ingehuurde 'gun' die opereert binnen NIght City, één van de meest gewelddadige en vijandige metropolissen van de toekomst. Wie V precies is bepaalt de speler, we krijgen namelijk de mogelijkheid om zelf een karakter te ontwerpen. Het gaat hierbij om keuzes als geslacht, voorkomen, karakterklasse en historische achtergrond en al deze keuzes worden meegenomen in het verhaal.
Het verhaal kent vele uren gameplay en hiernaast zijn er ook nog additionele activiteiten waardoor er altijd wat te zien en te doen is in Night City. Dit alles beleven we door de ogen van V, waarbij er een interactief dialoogsysteem is en we lastige keuzes moeten maken.
Andere details die de studio gedeeld heeft:
Er is een volledige dag- en nachtcyclus en weersysteem.
De elementen die The Witcher 3 zo speciaal maakte, zoals de aandacht voor details en het quest systeem, moeten de overstap maken naar Cyberpunk 2077.
De combat is zowel ranged als mêlee, waarbij ze lessen hebben geleerd van The Witcher 3.
Er zijn drie vertakkingen als het gaat om de wapens: Power Weapons (heavy hitting / stagger), Tech Weapons (penetrating through cover) en Smart Weapons (tracking/following).
Onder de voertuigen vinden we auto's en motoren en er zijn hints naar vliegende auto's.
Night City is geïnspireerd op de steden San Francisco en Los Angeles. De stad kent zes unieke districten en ieder gebied heeft zijn eigen gevoel bovenop de Noir uitstraling.
De studio moedigt exploratie aan.
The Witcher 3 was groots in horizontale zin, Cyberpunk 2077 is groots in verticale zin.
Je kunt gebouwen betreden en de grotere gebouwen kennen meerdere verdiepingen.
Er is geen level scaling, wel zijn er twee vormen van XP. De ene hoort bij de hoofdmissies en de ander is je reputatie op je straat die samenhangt met de sidequests. Hoe hoger je reputatie op straat, hoe meer exclusieve verkopers en fixers (banen).
Er moeten geen laadschermen zijn.
Onderstaand nog eens de eerder vrijgegeven trailer van de game, alsmede enkele nieuwe artworks.
tijdens een intervieuw is bevestigd dat dit first person gaat worden. Mijn hype is daar wel minder door geworden.
Gast (145.94.182.xxx)
op 13-06-2018 om 15:20
Ja inderdaad, het feit dat het First Person is had ook even benoemd kunnen worden in dit artikel. Momenteel knappen veel mensen daar namelijk flink op af, wat naar mijn mening te voorbarig is.
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 13-06-2018 om 15:55
[Niv: 751 / Exp: 37552]
Ik zie dat ik in mijn tweede edit van dit nieuwtje per ongeluk heb weggehaald dat het een first-person RPG betreft. Staat er inmiddels weer bij
Gast (85.148.254.xxx)
op 13-06-2018 om 16:01
Geen laadschermen? Dat zou standaard moeten zijn! Hopelijk lukt het echt.