Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
13 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
12 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
(2) 
(2) 
11 Oktober 2019 
(6) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
10 Oktober 2019 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2019 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(21) 
08 Oktober 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Oktober 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
06 Oktober 2019 
(22) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Oktober 2019 
(6) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(12) 
(0) 
(7) 
(0) 
03 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
02 Oktober 2019 
(13) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
01 Oktober 2019 
(7) 
(0) 
(12) 
(0) 
(5) 
30 September 2019 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(10) 
29 September 2019 
(4) 
28 September 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
27 September 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(26) 
(0) 
(2) 
26 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(1) 
(0) 
25 September 2019 
(1) 
(39) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(8) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Code Vein
Ghost Recon Breakpoint
Concrete Genie
Review:

Steep


Door Rene Groen op 11-12-2016 om 12:35
Bron: Gamed

Tijdens de afgelopen E3 wist Ubisoft ons te verrassen met Steep, een game waarin er een flink pak sneeuw voor ons klaar ligt. Niet om een sneeuwballengevecht in te houden maar om te bedwingen in een breed scala aan uitdagingen. Daar waar het normaliter niet vreemd is dat bij de E3 gepresenteerde titels lang op zich laten wachten ligt Steep nu al in de winkels en wij keken of dit iets is om enthousiast van te worden.

Steep is opgebouwd uit een viertal disciplines, te weten snowboarden, skiën, het vliegen in een wingsuit en paragliden. Rondlopen is eveneens mogelijk alleen is dit door de mulle sneeuw niet aan te raden. Om je toch snel op een locatie te brengen kun je altijd gebruik maken van een helikopter die je zonder laadtijden direct naar een nieuwe uitdaging brengt. Het is eveneens mogelijk om je naar een willekeurige locatie op de berg te brengen alleen dien je daar wel een ticket voor te betalen. Een systeem dat op papier prima werkt, toch blijkt de overdaad aan icoontjes op de 3D map zich al snel als spelbreker op te werpen. Het is veelal lastig te bepalen welke uitdagingen je nu precies wel en niet hebt gedaan en iets meer overzichtelijkheid had dan ook wenselijk geweest.


Om je op weg te helpen start de game met een introductie maar deze is niet heel erg behulpzaam. Het is allemaal erg summier en je zult dan ook enigszins in het diepe worden geworpen. Soms zelfs letterlijk wanneer je van een grote hoogte op hoge snelheid je weg naar beneden moet vinden. Deze, maar ook andere uitdagingen zijn in te delen in onder andere checkpoint races en races waarin je zoveel mogelijk punten moet zien te verdienen door tricks uit te voeren. Er zijn zelfs missies waarbij de berg tegen je praat en opdrachten mee geeft. Alle missies resulteren in een beloning middels een bronzen, zilveren of gouden medaille. Om hierin te doen slagen is qua gameplay gekozen voor een mix van arcade en simulatie. Je tricks zijn hierdoor redelijk natuurgetrouw en je zult op je timing moeten letten bij het maken van een sprong. Tegelijkertijd is er enige absurditeit met uitdagingen waarin het draait om het crashen of het aantrekken van gekke kledij, waarbij het jammer is dat deze geen invloed heeft op je statistieken. Sowieso is het jammer dat er geen sprake is van karakterprogressie. Je kunt weliswaar een hoger level bereiken en daarmee nieuwe events en gear vrijspelen, toch is een speler van een lager level gelijkaardig aan die van een hoger level. Enerzijds is dit begrijpelijk, anderzijds voelt het nooit echt alsof je beloond wordt voor je gedane moeite.

Dit laatste komt ook omdat enige vorm van een verhaal op de achtergrond is geplaatst. Je bent geen sporter die faam nastreeft, noch is er een echt einddoel waar je naartoe werkt. Natuurlijk, het bereiken van een hoger level zorgt ervoor dat je meer en bovenal moeilijkere uitdagingen vrijspeelt, toch doet dit niet voorkomen dat na enige tijd de verveeldheid toeslaat. Hoewel de disciplines gevarieerd genoeg zijn om enkele uren te boeien ben je na verloop van tijd toch vooral hetzelfde aan het doen. Iets meer variëteit in de uitdagingen had dit kunnen doorbreken en dit lijkt Ubisoft zich ook te beseffen. Enkel bij aanschaf van de Season Pass krijg je (binnenkort) toegang tot de sporten Rocket Wings, Base Jumping en Speed Gliding. Wel is de reeds aanwezig naadloze multiplayer van toegevoegde waarde. Je kunt direct bepalen of je samen met drie anderen op wil trekken en onderling de competitie aan wil gaan of juist liever je weg vervolgt. Hier staat helaas wel tegenover dat er altijd een internetverbinding benodigd is om Steep te kunnen spelen.


Op grafisch gebied maakt Steep vooral indruk door zijn draw distance. Vanaf de bergtoppen heb je een schitterend uitzicht op de besneeuwde vlakten, waarvan de invulling verder ietwat saai en levenloos is. Nu zou dit in vele games als groots kritiekpunt opgevat kunnen worden, echter valt dit hier alles mee. Hoewel exploratie zorgt voor nieuwe events draait het toch vooral om de snelle races en dan heb je simpelweg geen tijd om hierop te letten. Ook anderen kunnen van deze races meegenieten aangezien je prestaties worden opgenomen en direct gedeeld kunnen worden met een groter publiek. Het is zelfs mogelijk om je eigen uitdagingen te creëren zodat uitgemaakt kan worden wie zich de ware koning(in) van de berg mag kronen. Dit werkt met name goed bij het skiën en snowboarden, terwijl we paragliden zagen als de zwakste schakel. Daar waar het in de game vooral draait om snelheid ontbreekt dit juist in deze discipline. Op het gebied van audio bemerken we eveneens een tweedeling. De muzikale tracks weten de sfeer goed neer te zetten maar zijn niet al te uitgebreid, terwijl de uitspraken van de sporters eveneens in herhaling vallen.
Beoordeling
70
Met vier disciplines en geen laadtijden zijn de uitdagingen binnen Steep altijd binnen handbereik. Daar waar de eerste uren fris aanvoelen begint de herhaling hierna echter toe te slaan. Iets meer sporten zouden dit kunnen voorkomen, toch is besloten om deze weg te stoppen in de Season Pass. De naadloze multiplayer en het creëren van eigen uitdagingen weten het pakket nog wel aan te vullen, toch kan dit niet voorkomen dat de map en het doelloos levellen als zwakke factoren naar voren komen.


04:56  Mother Russia Bleeds
09:04  Kuma en Panda voor Tekken 7
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Steep
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2016
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media