Hoewel Titanfall op de Xbox 360 recentelijk wederom werd uitgesteld doet de game goede zaken op zowel de PC als de Xbox One. Met name de verkopen van laatstgenoemde versie zorgt voor vrolijke gezichten bij Microsoft.
Corporate Vice President Phil Harrison geeft aan dat de game bijdraagt aan het succes van de Xbox One. Het is de snelste, meest succesvolle lancering in de historie van het bedrijf, zonder dat hij hier overigens cijfers aan koppelt. De game is volgens hem niet alleen het bewijs van goede Xbox One verkopen, Titanfall is ook enthousiast ontvangen getuige de gemiddelde speelduur van vijf uur per dag.
Harrison gaat tevens in op de PlayStation 4, de console die qua verkopen momenteel voor ligt op de Xbox One. Zorgen maken doet hij zich echter niet, we zijn slechts 120 dagen onderweg en moeten ons realiseren dat het een marathon is en geen sprint. Voor deze toekomst heeft Microsoft een fantastische line-up klaar staan, inclusief de nodige verrassingen die we onder andere gedurende de E3 leren kennen.
Als laatste bespreekt hij het ID@Xbox programma, waarmee ze indie ontwikkelaars enthousiast willen maken voor de Xbox One. Uit de duizenden aanmeldingen hebben er momenteel 250 getekend. Om dit in de juiste context te plaatsen: dit is meer dan het aantal indie ontwikkelaars dat in de gehele levensloop van de Xbox 360 op deze console games ontwikkelde.
|