 |
|
Nieuws: GTA V entertainmentproduct van 2013
Door Rene Groen op 03-01-2014 om 16:48
|
Bron: MCV UK
|
Het jaar 2013 ligt inmiddels achter ons, een jaar waarin we vele entertainmentreleases zagen bij zowel games, films als muziek. Hoe de verhoudingen tussen deze categorieën precies lagen zien we in een overzicht, waarbij de cijfers afkomstig zijn uit Groot-Brittannië.
Met 3.67 miljoen verkochte exemplaren mag Grand Theft Auto V zich het meest verkochte entertainmentproduct van 2013 noemen. De heerschappij van Call of Duty is hiermee doorbroken, diens nieuwste uitgave Ghosts zien we 'slechts' terug op een vijfde positie, de game moet namelijk de film The Hobbit - An Unexpected Journey, de game FIFA 14 en de film Skyfall voor zich dulden. In vergelijking: Call of Duty: Black Ops II wist in 2012 nog 2.7 miljoen exemplaren te verkopen binnen Groot-Brittannië, terwijl Call of Duty: Ghosts blijft steken op net geen twee miljoen uitgaven. Activision berichtte al eerder dat ze lagere aantallen verwachten door de next-gen uitgaven, waar veel gamers op zouden wachten.
In een andere vergelijking zien we Electronic Arts goede zaken doen met FIFA 14. Verkocht FIFA 13 nog 2.61 miljoen exemplaren, daar werd de nieuwe uitgave met 400.000 exemplaren overstegen.
Buiten GTA V, Call of Duty: Ghosts en FIFA 14 staan er slechts twee andere titels in de top veertig. Op positie vijftien vinden we Battlefield 4 (met 838,869 verkochte exemplaren) en Assassin's Creed IV: Black Flag sluit (met 776,888 verkochte exemplaren) sluit de lijst af. Omdat er geen correcte data van digitale games voor handen is zijn namen als Minecraft en Candy Crush niet in de lijst te vinden. Onderstaand het complete overzicht:
1. Grand Theft Auto V (Video Game) – Rockstar – 3,670,234
2. Skyfall (Video) – 20th Century Fox – 2,959,969
3. FIFA 14 (Video Game) – EA – 2,656,763
4. The Hobbit - An Unexpected Journey (Video) – Warner Home Video – 2,065,152
5. Call Of Duty: Ghosts (Video Game) – Activision Blizzard – 1,991,994
6. Les Miserables (Video) – Universal Pictures – 1,497,737
7. Despicable Me 2 (Video) – Universal Pictures – 1,449,311
8. The Twilight Saga - Breaking Dawn Part 2 (Video) – Entertainment One – 1,190,139
9. Now That's What I Call Music 86 (Music) – Sony Music/Universal Music – 1,159,595
10. Now That's What I Call Music 85 (Music) – Sony Music/Universal Music – 968,238
11. Monsters University (Video) – Walt Disney Studios – 968,129
12. Star Trek - Into Darkness (Video) – Paramount – 909,331
13. Django Unchained (Video) – Sony Pictures – 885,311
14. Life Of Pi (Video) – 20th Century Fox – 858,834
15. Battlefield 4 (Video Game) – Electronic Arts – 838,869
16. Man Of Steel (Video) – Warner Home Video – 828,027
17. Despicable Me (Video) – Universal Pictures – 821,070
18. Iron Man 3 (Video) – Walt Disney Studios – 816,922
19. Taken 2 (Video) – 20th Century Fox – 804,396
20. Assassin's Creed IV: Black Flag (Video Game) – Ubisoft – 776,888
|
|
|
|
09:24 Top 10 - Slechte Water Levels
15:56 Dev Story: Obelus
|
Reacties (4) |
|
Pagina:
1
|
|
Nelus
op 03-01-2014 om 17:07
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ter informatie, dit gaat dus over verkopen in Groot-Britannie, niet over de hele wereld (ik vond het namelijk al tegenvallen).
Dit mag ook wel wat explicieter vermeld worden in het artikel.
|
|
Gast (77.172.154.xxx)
op 03-01-2014 om 17:08
|
nou op pc heeft ie mij niet geentertaint
|
|
Gast (84.245.13.xxx)
op 03-01-2014 om 17:30
|
@gast hahahaha xD
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 03-01-2014 om 20:01
[Niv: 752 / Exp: 37605]
|
@ Nelus: Het stond wel in de tekst, maar inderdaad wat onduidelijk. Heb er nu ook melding van gemaakt bij de inleiding.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|