Ontwikkelaar Avalanche Studios werkt momenteel aan Mad Max, een titel die net als diens Just Cause titel een open wereld kent. Snel uitspelen doe je deze titels dan ook niet en dat is nu net waar oprichter Christofer Sundberg de waarde van in ziet.
In gesprek met het magazine Edge laat hij weten dat de reden dat games ingeruild worden vaak aan twee zaken ligt: de games zijn te kort of ze bieden weinig motivatie om erin terug te keren. Hij snapt dan ook goed dat een titel waar je na acht tot tien uur klaar mee bent het ideale middel is om in te ruilen, of je moet het enkel op de plank hebben willen staan.
quote: “If you’re offering little variation, then there’s no motivation for the player to keep that game–unless they want to have a nice bookshelf. That’s why we answered that with Just Cause. I go into game stores each week and I always go to the used game boxes–I usually don’t find that many [copies of Just Cause].”
Sundberg voegt toe dat er nog altijd honderdduizenden gamers zijn die Just Cause 2 op een wekelijkse basis spelen, waarbij de attentie wordt vastgehouden door de schaal van de game en de variëteit binnen de wereld.
|