Volgend jaar zullen zowel nieuwe IP's als oude bekenden terugkeren, onder deze laatste categorie valt ook Thief van Eidos Montreal. Vandaag leren we weer iets meer over de game.
- Delen van de HUD zijn uit te schakelen.
- Dog maakt zijn opwachting in de game.
- Lockpicking zal veranderen, afhankelijk van de keuze of je wel of geen focus gebruikt. Wanneer je dit niet doet zie je enkel de buitenkant van een slot, gebruik je focus wel dan kun je ook de binnenzijde van een slot bekijken om het je makkelijker te maken.
- De dingen die Garret kan stelen zijn niet voorbehouden aan enkele kamers of plaatsen, het is namelijk mogelijk om overal in de wereld te stelen.
- Er is zowel ondersteuning van een mini-map als een volledige map.
- Je kunt Thief uitspelen door enkel stealth te gebruiken.
- De line-of-sight van bewakers is afhankelijk van hoe ze staan. Stel dat twee bewakers tegenover elkaar staan, dan kunnen ze niet zien wat er achter hun gesprekspartner gebeurt.
- Garret heeft de beschikking over 'The Claw', een hulpmiddel waarmee hij kan klimmen. Op deze manier kan hij hogere plaatsen bereiken die anders onbereikbaar blijven of zichzelf redden wanneer hij naar beneden valt.
|