Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Epic: 'Dubbele ontwikkelkosten bij next-gen'


Door Rene Groen op 14-11-2012 om 10:21
Bron: Games Industry

Vrijwel dagelijks zijn er wel nieuwtjes te melden over de nieuwe generatie spelcomputers, overigens zonder te weten in hoeverre deze informatie daadwerkelijk klopt. Epic Games is één van de partijen die hierin een grote rol speelt, maar vandaag komen ze met belangrijk nieuws.

Tim Sweeney geeft in een interview aan dat de verwachte ontwikkelkosten bij de start van de nieuwe generatie waarschijnlijk twee keer zo hoog liggen als bij de start van de huidige generatie.

Het bovenstaande nieuws hoeft overigens niet per definitie negatief te zijn. Een next-gen tech demo van het bedrijf uit 2011 kostte dertig mensen vier maanden om te maken. Wanneer dit zou worden doorberekend naar een volledige game zou de factor drie, vier of zelfs vijf gebruikt kunnen worden en uiteraard is dit onacceptabel. Door de content en productiemogelijkheden efficiënter te gebruiken is het bedrag volgens Sweeney nu 'slechts' twee keer zo hoog.

Ook het onderwerp free-to-play komt ter sprake, waarover hij laat weten:
quote:
“If a user has world-class, AAA free-to-play games to choose from side-by-side with $60 games that are available only on a disc in a retail store, free-to-play games are very likely to win. So we need to really be mindful of this trend and start building games that have monetization and are designed to be piracy-proof.”


10:22  Demo voor NFS: Most Wanted online
10:21  Ubisoft heeft interesse in THQ IP's
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Xavior op 14-11-2012 om 10:33 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Ik wens Epic veel succes hiermee, maar alles word gepirate. Mooi voorbeeld is Serious Brew met Cargo Commander. Spel gemaakt door een klein nederlands bedrijfje staat ook op de bekende sites.

Boogieboyz op 14-11-2012 om 19:49 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Op consoles is dat toch wel minder, ik hoor bvb niks over ps3 piracy, 360 ook.

Maarre was dat die messias demo waar wat in het artikel word beschreven? Of hoe heette dat met die rokende gast. Dat was nie eens nextgen maar nieuwste UE3 versie toch...

Of die plaatjes van UE4 die we toen zagen, met die fantasy game..

AltairJack op 14-11-2012 om 20:11 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Misschien minder op graphics pushen maar op gameplay. Gewoon PS3/360 graphics doen maar gameplay van PS4/720. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, want graphics zijn belangrijker dan gameplay om een game te verkopen.

Boogieboyz op 14-11-2012 om 22:12 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Yep, life's a bitch eh? Zo werkt het nu eenmaal. Ik vind het toch apart dat mensen daar telkens weer over beginnen terwijl er toch echt (nog steeds) games zijn die beide zaken uitstekend voor elkaar hebben.

AltairJack op 14-11-2012 om 22:33 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Nieuws gaat over dubbele ontwikkelingskosten. Graphics/engine zelfde te laten is een oplossing om de kosten gelijk te houden.

Inplaats van puur op graphics te focussen kun je op andere zaken focussen zoals bv. grotere maps, Co-oP, minder tot geen laadtijden, betere AI en meer npc's die mogelijk worden omdat de limaties van de oude hardware verdwenen zijn.



Boogieboyz op 14-11-2012 om 23:10 [Niv: 303 / Exp: 15154]
En dat zullen ze met de nextgen hardware ook heus wel doen, maar graphics worden dus niet overgeslagen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.