Vrijwel dagelijks zijn er wel nieuwtjes te melden over de nieuwe generatie spelcomputers, overigens zonder te weten in hoeverre deze informatie daadwerkelijk klopt. Epic Games is één van de partijen die hierin een grote rol speelt, maar vandaag komen ze met belangrijk nieuws.
Tim Sweeney geeft in een interview aan dat de verwachte ontwikkelkosten bij de start van de nieuwe generatie waarschijnlijk twee keer zo hoog liggen als bij de start van de huidige generatie.
Het bovenstaande nieuws hoeft overigens niet per definitie negatief te zijn. Een next-gen tech demo van het bedrijf uit 2011 kostte dertig mensen vier maanden om te maken. Wanneer dit zou worden doorberekend naar een volledige game zou de factor drie, vier of zelfs vijf gebruikt kunnen worden en uiteraard is dit onacceptabel. Door de content en productiemogelijkheden efficiënter te gebruiken is het bedrag volgens Sweeney nu 'slechts' twee keer zo hoog.
Ook het onderwerp free-to-play komt ter sprake, waarover hij laat weten:
quote: “If a user has world-class, AAA free-to-play games to choose from side-by-side with $60 games that are available only on a disc in a retail store, free-to-play games are very likely to win. So we need to really be mindful of this trend and start building games that have monetization and are designed to be piracy-proof.”
|