De laatste tijd hoorden we veelvuldig de term Unreal Engine 4 voorbij komen, de nieuwste engine van Epic Games. In de laatste versie van Game Informeren leren we hier weer iets meer over.
- Epic Games heeft van tevoren gepraat met fabrikanten als Intel, AMD en Nvidia om een technisch plan neer te kunnen leggen.
- Game Informer kreeg een demo te zien die draaide op een enkele Nvidia GeForce GTX 680, waarbij de engine in staat is om tegelijkertijd een miljoen deeltjes te tonen zonder dat dit de prestaties van een game in de weg staat.
- De ontwikkelkits met de Unreal Engine 4 zullen spoedig worden vrijgegeven.
- Het doel van Epic is om designers zoveel mogelijk zelf te machtigen, de engine moet zoveel mogelijk productieprocessen over gaan nemen. Het gehele creatieproces moet gestroomlijnd worden, designers kunnen hun broncode hierbij aanpassen zonder de editor te verlaten. Simpeler gezegd: ze krijgen de controle over hun game wanneer ze dit maar willen.
- Met een nieuwe interface kunnen designers de basis op zo'n manier programmeren dat ze er niet langer een programmeur bij hoeven te roepen.
- De Unreal Engine 4 is gemaakt om tien jaar mee te gaan, een periode die begint met de komst van de next-gen consoles. Next-Gen is tegelijkertijd echter meer dan enkel de grafische vooruitgang.
|