Eén van de eerste E3 trailers die we te zien kregen en veel indruk maakte was Tomb Raider, waarbij we tevens leerden dat de titel op 5 maart zal verschijnen. Gelukkig had Game Informer de kans om de game nu al te bekijken, waarbij we het volgende leren.
- De oude formule van lineaire platformelementen verdwijnt, de ontwikkelaar legt uit dat ze ons als speler de kans geven om erop uit te gaan en ons eigen pad te kiezen. Daar waar we nog starten met een tutorial om ons op weg te helpen, daar ligt vervolgens alles open.
- Ondanks het bovenstaande is het wel degelijk de bedoeling dat je van punt A naar B komt om zo het verhaal te vervolgen, de manier waarop je dit doet is echter aan jezelf, waardoor je je een echte avonturier moet voelen.
- Gedurende het springen kunnen we onze richting aanpassen en haar snelheid aanpassen.
- Er is een ervaringssysteem aanwezig met XP waarmee we de mogelijkheden van Lara kunnen upgraden. Tegelijkertijd kunnen we op jacht gaan naar materialen om de uitrusting van Lara te verbeteren in het basiskamp.
- Er is een fast travel optie waarbij we kunnen wisselen tussen de verschillende kampen die Lara heeft bezocht.
- Al in het begin krijgen we enkele opties om Lara te upgraden, denk aan de mogelijkheid om haar meer pijlen met zich mee te laten dragen of het versneld afschieten van deze pijlen. Naarmate je verder komt opent het upgrade systeem zich en staat het je toe om de mogelijkheden aan te passen naar je eigen speelstijl.
- De context-sensitieve acties zijn eenmalig, neem de scene uit de trailer waarin Lara een wolf neersteekt. Dit gebeurt slechts eenmalig, wanneer je het goed doet zal dit een impact hebben.
|