Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
(4) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(8) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Gamed Gamekalender December 2018
Hands-On:

Resistance: Burning Skies


Door Joni Philips op 25-04-2012 om 13:54
Bron: Gamed

Met Resistance: Burning Skies ontwikkelt PlayStation Move Heroes ontwikkelaar Nihilistic Software momenteel een Resistance spin-off voor de PlayStation Vita. Is het afstoppen van de Chimera op de Vita even interessant als op de PlayStation 3?

De game verschijnt pas eind mei, maar de ontwikkeling van de game is reeds vergevorderd en uitgever Sony Computer Entertainment was zo vriendelijk om ons een preview-exemplaar te sturen waarin we de eerste drie levels van de game konden spelen. Tot de laatste levels en de multiplayer hadden we geen toegang, maar met ongeveer de helft van de singleplayer in handen (de Trophies doen vermoeden dat de game zes of zeven levels heeft) kunnen we reeds een goed overzicht vormen van de avonturen van Tom Riley, het hoofdpersonage in de nieuwste Resistance. In tegenstelling tot de vorige hoofdrolspelers Nathan Hale, James Grayson en Joseph Capelli is Tom Riley geen soldaat. Hij is een doodgewone brandweerman die tijdens het blussen van een schijnbaar ordinaire brand voor het eerst geconfronteerd wordt met de Chimera. De game speelt zich af in augustus 1951 en loopt ongeveer gelijktijdig met de verhaallijnen van Resistance: Fall of Man en Resistance: Retribution.


In tegenstelling tot Grayson en Capelli heeft Riley dus minstens het recht om verrast te zijn, maar dat maakt zijn prestatie er niet slechter op. In het eerste level komt hij in aanraking met het Amerikaanse leger en voor de rest van de game wordt hij hun belangrijkste pion. Hij wordt weliswaar begeleid door enkele soldaten, maar het is steeds de brandweerman die de meubelen moet redden en elk van de moeilijke opdrachten moet uitvoeren. Zijn eigen persoonlijke verhaal - hij wil zijn vrouw en kind terugvinden - wordt hierbij naar de achtergrond gedwongen wat het verhaal duidelijk geen goed doet. Elke Resistance game had een eigen persoonlijke invalshoek, maar in deze versie komt deze niet goed naar voren. De eerste levels brengen qua verhaal nu eenmaal weinig interessants: de Chimera vallen aan en jij zoekt wapen na wapen om de nodige Chimera te doden. Hopelijk brengen de latere levels wat meer verrassingen met zich mee.

Qua gameplay moeten we die verrassingen eveneens niet verwachten, de game lijkt een gewone stabiele ervaring te worden. De game speelt lekker weg, net zoals je zou verwachten. Lopen doe je met de linker stick, richten met de rechter en de schouderknoppen dienen om in te zoomen en te schieten via je primaire vuurmethode. De tweede vuurmethode van elk wapen activeer je via het touchscreen, wat zeer vlot werkt. Vooral het gooien van granaten werkt hierbij vlot. Dat de vooruitgang hierbij zeer lineair verloopt valt wel op, veel vrijheid moet je hier niet verwachten. Gelukkig valt er wel te genieten van de wapens, zoals de combo van shotgun en kruisboog met explosieve pijlen. Voor die wapens kun je ook upgrades verdienen die ervoor zorgen dat elk wapen een meer persoonlijke toets krijgt. Je kunt namelijk maar twee upgrades tegelijk actief hebben op een wapen dus je zal keuzes moeten maken.


Aan de wapens houden we dus een positieve indruk over. Aan de AI valt wel te twijfelen, de meeste vijanden komen recht op je af, werken niet samen en maken amper gebruik van cover. Zelfs op de hogere moeilijkheidsgraden komt de dreiging vooral van het aantal vijanden - meer dan 250 tegen het einde van de eerste twee levels - in plaats van hun intelligentie. Zelfs de bazen werken weinig strategisch. De eerste blijft bijna stilstaan terwijl hij op je schiet terwijl de derde je gewoon achternaloopt. Bij deze bazen kun je het echter vergeven omdat ze gewoon zo imposant zijn, voor de normale Chimera is het echter gewoon gek. Met name door de gemakkelijke vijanden lijkt de singleplayer niet lang te worden, wat zelfs de aanwezigheid van collectibles niet kan oplossen. Er is wel nog een multiplayer waarin je vier versus vier gevechten op zes maps in drie modes kunt beleven.

Dat lijkt wat weinig om de game interessant te maken, maar een definitief oordeel zullen we pas vellen op 30 mei wanneer de game in de winkels ligt. Voorlopig lijkt Burning Skies echter geen nieuwe WipEout 2048 of Uncharted: Golden Abyss te worden.


14:18  Achievements UEFA Euro 2012
07:49  Promobeelden Persona 4 Vita
 Reacties (1)
 Pagina: 1
the_dan op 25-04-2012 om 17:25 [Niv: 310 / Exp: 15517]
Het speelt tenminste wel goed

Dats altijd mooi

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resistance: Burning Skies
Type:
Game
Releasedatum:
30-05-2012
Ontwikkelaar:
Nihilistic Software
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media