Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Review:

Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi


Door Rene Groen op 31-10-2011 om 09:07
Bron: Gamed

Het is misschien wel één van de meest bekende animes, toch is het alweer even geleden dat de Dragon Ball (Z) serie gemaakt werd. De populariteit is er echter niet minder om en dus kunnen we vrijwel jaarlijks uit kijken naar een nieuwe game.

De laatste jaren leek de serie echter in een negatieve spiraal terecht te komen en dus was er werk aan de winkel voor ontwikkelaar Spike. Toch blijven ook zij gebonden aan de serie en dus doorlopen we wederom de bekende saga’s die we al in eerdere titels tegen kwamen. Er is dit keer echter gekozen om meerdere van deze saga’s te gebruiken en daaruit de belangrijkste momenten te halen. Het resulteert in een game waarin niet ieder detail naar voren komt, maar waarin getracht is om juist de belangrijkste momenten naar voren te schuiven.

Vrees echter niet, met deze belangrijke momenten heeft de game behoorlijk veel content waar je lang mee bezig zult zijn. Helaas komt dit echter niet alleen door de gevechten, het spel zit vol laadtijden die je voortdurend lastig vallen. Het doorbreekt de ervaring, net als de momenten waarop lappen tekst voorbij komen om een verhaallijn te omschrijven, zonder dat de moeite is genomen om hier een interessante voice-over onder te zetten. Een gemiste kans om je als speler nog meer bij het verhaal te betrekken.


De gevechten zelf vinden plaats in een driedimensionale omgeving waarbij de aanvallen op korte en lange afstand met elkaar worden afgewisseld. Grote verandering is dit keer dat een aanval sterk afgerond, of juist geblokkeerd kan worden na het maken van een combo. Het komt erop neer dat zowel de speler als diens tegenstander een knop indrukken, wanneer de verdedigende partij dezelfde knop heeft gekozen als de aanvaller zal hij deze afbreken, anders kan de aanvaller zijn combo afmaken. Het is een systeem dat niet neer komt op kunde, maar op puur geluk. We snappen dat dit de spanning bewaard, maar niet iedereen zal hier even gelukkig mee zijn.

Hoewel dit gedeelte van het gevechtssysteem zijn voor- en tegenstanders zal kennen zijn de gevechten altijd intens. Met de bekende aanvallen van de karakters, de verschillende manieren om deze als tegenstander te pareren en het inzetten van Quick-Time Events is er een diepere onderlaag die goed werkt. Helaas weet de game dit niveau echter niet overal vast te houden, de torenhoge bazen kennen een herhalend aanvalspatroon en dienen afgerond te worden met een Quick-Time Event waarbij de registratie niet altijd even goed is. Aangezien de schade echter enorm is bij het falen, en dit ook nog eens buiten je eigen schuld om is, zijn deze baasgevechten zeer frustrerend te noemen.


Naast de Story Mode en de mogelijkheid om online te vechten, hetgeen overigens goed verliep, is er ook nog de Hero Mode. We maken hier een eigen karakter uit een beperkt aantal aanpassingsopties en bouwen deze rookie op tot een volwaardig vechter. We doen dit in een alternatieve en totaal vernietigde wereld, waarbij het doel is om uit te groeien tot de held die dit alles weer terugbrengt naar zijn oude vorm. Hoewel je misschien niet geheel betrokken zult zijn bij het verhaal is het wel degelijke een leuke toevoeging ten opzichte van de Story Mode.

De gevechten in Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi geven een intensieve ervaring doordat de omgevingen in grote mate vernietigbaar zijn. Vijanden zijn door rotspartijen heen te gooien en kraters vormen zich op de grond bij een grote impact. Helaas zijn deze hoogstandjes niet van een blijvende aard, veelal veranderen ze weer terug, hetgeen natuurlijk niet optimaal is. Het is een typerend voorbeeld voor de game als geheel: er worden veel dingen geprobeerd, maar het werkt lang niet allemaal. Tegenover de vele goede elementen staan hierdoor ook vele factoren waarbij de game niet goed uit de verf komt, waardoor het spel nog altijd niet de juiste stappen weet te maken om te mogen spreken van een toptitel.
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   65
Graphics   80
Replay   80

De Dragon Ball Z ervaring wordt vooral behaald op visueel vlak.
72


11:50  PS3 krijgt Resident Evil Chronicles HD Selection
09:01  Gamed Most Wanted - Oktober 2011
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Gast (46.129.44.xxx) op 31-10-2011 om 09:47
helaas

kubus op 31-10-2011 om 10:31 [Niv: 26 / Exp: 1310]
Nog een behoorlijk hoog cijfer alsnog...

Ik ben echt een enorme Dragon Ball fan en ik keek erg uitnaar deze game. Heb de superdure collectors edition gehaald maar t spel valt enorm tegen. Ontzettend weinig characters, ik bedoel: je doet iets mis als Trunks en Goten niet in het spel zitten. Niet dat t veel had uitgemaakt want elke character vecht hetzelfde. Trunks met zwaard vecht nog geen eens met zijn zwaard, die blijft in al zijn aanvallen gewoon op z'n rug zitten, daaruit blijkt alweer dat elke character een kopie is met enkel een ander model.

Het hele spel draait om geluk, elke combo eindigt in rock paper scissors.

Het spel ziet er spectaculair uit en daar blijft het helaas bij. Zonde.

Gast (95.96.61.xxx) op 31-10-2011 om 10:55
Nou dit is Ultimate dus hopeljk geen Dragonballs meer na deze

Nelus op 31-10-2011 om 11:11 [Niv: 526 / Exp: 26310]
@kubus
Daar was ik dus al bang voor. Jammer dat het ook echt zo is. Ik heb mijn hoop gevestigd op de nieuwere generatie DBZ spellen, deze faalt enorm.

Gast (83.83.233.xxx) op 31-10-2011 om 11:37
De ps2 games blijven toch de beste dbz games. Jammer dat ook dit deel daar niks aan heeft verandert.

Gast (82.173.56.xxx) op 31-10-2011 om 11:52
quote: Het komt erop neer dat zowel de speler als diens tegenstander een knop indrukken, wanneer de verdedigende partij dezelfde knop heeft gekozen als de aanvaller zal hij deze afbreken, anders kan de aanvaller zijn combo afmaken. Het is een systeem dat niet neer komt op kunde, maar op puur geluk. We snappen dat dit de spanning bewaard, maar niet iedereen zal hier even gelukkig mee zijn.

Hier was ik al bang voor net als Kubus en Nelus had ik ook hoge vewachting van deze dbz game,maar met die plotseling quiktime fimpjes met rock paper scissors gezien te hebben en de review gelezen te hebben. Laat deze ik DBZ game staan met burst limit werd ik ook helemaal gek van die drama pieces tijdens het vechten.

Nu hopen dat dimps een goed vervolg maakt op burst limit.Dit is Spike laastste dbz game(gelukkig.

CowboySpike op 31-10-2011 om 13:08 [Niv: 8 / Exp: 396]
Meer karakters aub!

Gast (64.64.11.xxx) op 31-10-2011 om 14:15
Alle characters speelden altijd al hetzelfde.....

Anime fighters zijn geen goede fighting games.

Dragon Ball games op de GBA zijn nogsteeds het best.

Gast (77.170.208.xxx) op 31-10-2011 om 14:35
Ze moeten meer aandacht met DBZ games geven en elk detail moet goede aandacht gegeven worden om zo een goed DBZ game te krijgen.

kleine details kunnen groot uitpakken....

De Ontwikkelaar doet me denken aan Koei met Dynasty Warriors elke keer het zelfde herhalen ze met nieuwe fouten...

ik wil eigenlijk dat Freeradical er nog is zodat zij DBZ game kunnen maken die veel beter is dat van Spike.

Gast (80.61.41.xxx) op 31-10-2011 om 16:36
Maak aub gewoon een nieuwe Budokai.

Tot nu toe zijn alle Dbz games troep in deze generatie :X

CowboySpike op 31-10-2011 om 16:59 [Niv: 8 / Exp: 396]
Ik zou eigenlijk graag een Burst Limit 2 willen zien maar dan zonder die Drama Pieces en TIG meer karakters en arenas.

Gast (77.248.163.xxx) op 31-10-2011 om 18:25
Als er een burst limit 2 komt dan inderdaad VEEL MEER karakters want hoeveel karakters waren er in burst limit? iets van 8? :?

Gast (129.125.108.xxx) op 31-10-2011 om 20:39
Idd Burst Limit 2 deel 1 kapot gespeeld online zelfs nummer 1 van destijds verslagen ^^

Gast (84.194.69.xxx) op 31-10-2011 om 21:11
toch wel jammer om te horen van dat combat systeem mss eens dat spel kopen wanneer deze is afgeprijsd of als die tweedehands is

Gast (86.90.113.xxx) op 31-10-2011 om 21:36
Ik vond budokai tenkaichi 3 nog het leukst. Dus een budokai tenkaichi 4 met meer characters kan geen kwaad

En fijnere besturing, zonder de rock paper scissor systeem :X

Gast (77.248.109.xxx) op 01-11-2011 om 10:54
Tenkaichi 2 was de laatste goede dbz imo.

SgtJager96 op 01-11-2011 om 17:31 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik vond Raging Blast 2 veel beter dan deze ik vind het heel jammer echt heel jammer ik had meer verwacht.

Gast (82.157.231.xxx) op 02-11-2011 om 09:29
Wat een kutspel! Er is totaal geen sprake meer van kunde, maar alles gaat puur op geluk! Ik heb in een avond rond de 20 gevechten gedaan op normal niveau maar ik kwam geen 1 keer in de problemen, puur omdat ik de mazzel had dat ik de goeie knop pakte en de keer dat ik dat niet deed heeft het nauwelijks consequenties. En die spirit meter is ook mega kut, ik wil gewoon een superattack kunnen doen doordat ik mij Ki omhoog gooi, niet omdat ik eerst in Melee moet vechten om mijn spirit omhoog te gooien. En als je dicht bij een vijand staat gaat het naar melee range en kan je niet eens meer een kiblast gebruiken. En er zitten echt totaal geen karakters in, what's up with that? Ik heb hem de volgende dag gelijk terug gebracht naar de winkel. Ik wacht wel weer een jaar in de hoop dat het volgende dbz game wel goed is!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi
Type:
Game
Releasedatum:
28-10-2011
Ontwikkelaar:
Spike
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media