Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Hands-On:

Ridge Racer Unbounded


Door Joni Philips op 28-09-2011 om 07:56
Bron: Gamed

Zowel PlayStation 3 als Xbox 360 kregen reeds één exclusieve Ridge Racer game, maar de volgende moeten ze delen. Onder leiding van Namco Bandai komt Bugbear Entertainment namelijk met Ridge Racer Unbounded voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.

Met Ridge Racer Unbounded wil Namco Bandai de serie in principe nieuw leven in blazen, wat absoluut nodig is want de serie boette de afgelopen jaren duidelijk aan succes in. Sinds het laatste PlayStation deel is de serie achteruitgegaan qua populariteit en qua review-scores konden alleen de PlayStation Portable versies de critici nog boeien. Namco Bandai vond het dan ook tijd voor een reboot, ontwikkeld door FlatOut developer Bugbear, een bedrijf dat al duidelijk bewezen had met racegames om te kunnen gaan. Op de Gamescom was Namco Bandai dan ook niet bang om Ridge Racer Unbounded open en bloot te tonen aan het publiek. Een vergissing want de demo kon ons moeilijk overtuigen. De game laat zijn Ridge Racer achtergrond achter zich en lijkt nu volop te gaan concurreren met Split/Second.


De oude games draaiden puur rond het racen en het driften, maar nu zit er een nieuw element in het spel: vernietiging. Op elke track zal je bepaalde gebouwen zien die met een icoontje zijn aangeduid, wat betekent dat je hier een shortcut kunt creëren door er door te rijden. Een leuk idee, maar spijtig genoeg dien je nog eerst een knop in te drukken en kun je er niet gewoon los door rammen. Het idee is ook minder leuk uitgewerkt omdat de vernietiging totaal geen voldoening geeft. De vernietiging in deze demo beperkte zich namelijk tot instortende muren en dergelijke. Ook het rammen van tegenstanders gaf weinig voldoening omdat je het amper voelt. Met de Power Bar - die je meer kracht geeft om meer vernietiging te veroorzaken - heeft men een goed idee; maar je voelt het nog niet genoeg.

De nadruk op vernietiging lijkt ook ten koste te gaan van het racegevoel. Ik voelde dat de wagen zeer losjes reageerde op mijn commando's en het driften voelde na vele jaren Burnout, Split/Second, Blur en vele anderen gewoon minder aan. Het feit dat je ondertussen ook verkeer moet ontwijken, zorgt wel dat het langer leuk blijft omdat je zelfs wanneer je aan de leiding rijdt, moet blijven opletten. In zijn totaliteit kon het racen echter toch nog iets strakker dan het nu is. Gelukkig zijn er nog de nodige positieve zaken te melden, zo is er de Crash Mode welke variatie brengt; een goede AI en leuke graphics. Ook de auto's zien er weer fantastisch uit en de minimalistische HUD, waarbij je score op borden langs de weg wordt getoond, is een verfrissend idee.


Nieuw in Ridge Racer Unbounded is de track editor welke je gemakkelijk banen laat maken en deze laat delen met de online spelers. Origineel werd deze editor ontwikkeld zodat het ontwikkelteam zelf gemakkelijk en goedkoop nieuwe tracks kon ontwikkelen zonder hun budget te overschrijden, maar Bugbear besloot dat de editor ook ideaal zou zijn voor de gamers dankzij zijn gemakkelijke structuur. Je moet niet meer doen dan vooraf gemaakte elementen op blokjes plaatsen om hiermee een parkoers te vormen. Het parkoers bestaat hierbij uit 64 blokjes welke je in elke vorm kunt plaatsen die je wil, en de elementen die je kunt plaatsen zijn onder andere bruggen, bochten, tunnels en andere zaken die je in hun andere tracks tegenkomt. Ook de vernietigbare elementen zijn hierbij aanwezig, zodat je veel controle hebt.

Om het maken en verkennen van vele tracks aan te moedigen worden ze niet simpelweg allemaal door elkaar online gezet. Alle tracks die je maakt, worden verzameld binnen jouw stad. Binnen deze steden kun je niet alleen tracks opzetten, maar ook evenementen creëren. De speler wordt hierbij beloond als hij alle evenementen en races binnen één online stad weet te winnen. Met deze track editor zou Ridge Racer Unbounded zich wel kunnen onderscheiden van andere racers, maar het racen zelf is nog niet goed genoeg. Je voelt niet dat de auto's op jouw wensen reageren en winnen verliep te gemakkelijk. De game verschijnt in maart 2012 wat Bugbear nog voldoende tijd moet geven om de kwaliteit op te krikken en Ridge Racer Unbounded even leuk te maken als hun FlatOut games.


07:56  Starhawk
06:23  Trophies Castlevania: Harmony of Despair
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (62.193.225.xxx) op 28-09-2011 om 10:26
Ridge Racer is ook een faalserie, typisch PS1 game.

Maar sowieso hebben de meeste namco spellen al hun hoogtepunt bereikt in de PS1 Era.

Games als Tekken, SC, Ridge Racer en Tales Of zijn allemaal niet meer vernieuwt sinds de PS1.

Tot namco nu dus met deze waardeloze reboot komt, makers van FLatout? Noem het dan Flatout 3 of maak een geheel nieuwe IP.

Boogieboyz op 28-09-2011 om 20:29 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Haha, wat ben je toch altijd weer fukking negatief

Gast (82.173.56.xxx) op 28-09-2011 om 22:08
Wat ik niet kan opmaken uit je hands on, is het snelheids gevoel. ( wat ik belangerijk vindt arcade racer). Is de te verglijk met burnout of is deze sneller of langzamer?

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2011 om 22:15 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Ik had nergens het gevoel echt snel te gaan, of evenmin dat snelheid belangrijk was.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ridge Racer Unbounded
Type:
Game
Releasedatum:
30-03-2012
Ontwikkelaar:
Bugbear Entertainment
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media