Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Mei 2020 
(0) 
(14) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Mei 2020 
(15) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
26 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
(14) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Mei 2020 
(0) 
(8) 
(2) 
(1) 
(10) 
24 Mei 2020 
(0) 
(14) 
23 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2020 
(12) 
(1) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2020 
(0) 
(11) 
(5) 
(6) 
(2) 
(31) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Mei 2020 
(5) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Hands-On:

Starhawk


Door Joni Philips op 28-09-2011 om 07:56
Bron: Gamed

Begin 2009 verlieten Dylan Jobe en zijn team Incognito Entertainment om Lightbox Interactive op te richten; een studio die sindsdien aan de Warhawk opvolger Starhawk werkt. De Third Person Shooter verschijnt begin 2012 op de PlayStation 3, maar wij konden het spel reeds testen.

In tegenstelling tot zijn voorganger beschikt Starhawk over een singleplayer, maar de Gamescom demo concentreerde zich op de multiplayer. In een klein hoekje van de beurs had uitgever Sony Computer Entertainment een tiental PlayStation 3 consoles met de game opgesteld. Amper tien spelers dus, terwijl de levels ontworpen zijn voor 32 spelers. Het bleek een domme beslissing want de levels zijn veel te groot om met tien man te spelen, dit terwijl ik het spel met drie collega's mocht testen. De reden was snel gevonden, naast ons stond namelijk de multiplayer van Uncharted te ronken en dit trok duidelijk meer bekijks. Echt genieten van het spel was dan ook niet aan de orde, maar het gaf me wel de kans om de zwakke en de sterke punten te ontdekken zonder gestoord te worden door de tegenstander.


Die 'zonder tegenstander' mag je zeer letterlijk nemen want toen de game startte, waren er maar drie spelers en die drie spelers speelden allen voor hetzelfde team. De game zou de verdeling van de teams dus beter moeten regelen, maar daar houdt het niet bij op. Later in de game kwamen er wel tegenstanders bij, maar verliet één van de spelers het 'Capture the Flag' spel terwijl zijn personage de vlag vasthield. Dat was dan ook meteen het einde van dat spel voor mijn team want wij konden daar niets aan doen. Wanneer tevens blijkt dat de verbinding verbroken zal worden wanneer een speler twee minuten stil staat, dan is er duidelijk iets mis. Gelukkig zal dit minder voor komen als er een tegenstander is om hem neer te knallen.

Een ander opvallend probleem was het feit dat de game op één console vastliep bij de start van de match. Je kon namelijk geen drop-locatie kiezen op deze console. De match verlaten en opnieuw opstarten was de enige optie. Met zulke minpunten is het duidelijk dat Lightbox Interactive nog even werk heeft om de game perfect te krijgen, ondanks dat we natuurlijk begrijpen dat we een vroege build speelden. Tegelijk dient wel opgemerkt te worden dat deze minpunten verbleken bij enkele verbeteringen. Het clan-systeem is uitgebreid, je krijgt meer aanpassingsmogelijkheden voor je personages en vliegende mecha's. De belangrijkste verbetering zit hem echter in het Build & Battle systeem dat je toelaat om nieuwe structuren te bouwen zoals bunkers en een landingsplaats voor de Hawks, de vliegende mecha/jets. Met deze gigantische verandering dient Starhawk zich te onderscheiden van de vele andere shooters die komend jaar moeten gaan verschijnen.


De levels spelen hierbij zich af op buitenaardse planeten en in de ruimte zelf - waar je zult moeten vliegen tussen kleine platforms, wat meer ruimte geeft voor de Hawks - zodat er voldoende variatie is. Binnen de levels kunnen we ons snel voortbewegen via de eerder genoemde Hawks, maar ook via zaken als Jetpacks en gewone voertuigen waar je met meerdere spelers op kunt klimmen. De multiplayer bestaat dus uit de nodige elementen om zich te onderscheiden van Warhawk, maar perfect kunnen we de game nog niet noemen. Lightbox heeft duidelijk nog wat werk voor de boeg om de multiplayer voldoende afgewerkt te krijgen. Daarnaast blijven er nog de nodige vragen om de singleplayer, welke nog niet getoond is, en is het te hopen dat de game populair genoeg zal zijn om de multiplayer lang speelbaar te houden. Het zijn vragen waar we pas volgend jaar een antwoord op zullen krijgen.


15:28  Achievements Happy Feet Two
07:56  Ridge Racer Unbounded
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Starhawk
Type:
Game
Releasedatum:
11-05-2012
Ontwikkelaar:
LightBox Interactive
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media