Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Mei 2025 
(0) 
(5) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Carmack: 'Nieuwe consoles tien keer krachtiger'


Door Rene Groen op 16-06-2011 om 15:44
Bron: Eurogamer

Nu Nintendo haar plannen op tafel heeft gelegd voor een nieuwe console is het aan Microsoft en Sony, het is echter id Software's John Carmack die eerst zijn bevindingen met ons deelt.

In gesprek met Eurogamer laat hij weten dat de nieuwe spelcomputers, doelend op die van Microsoft en Sony, over enkele jaren zullen komen. Het is echter wel iets om naar uit te kijken als we Carmack mogen geloven, volgens hem zullen ze namelijk tien keer krachtiger zijn dan de huidige generatie.

Tegelijkertijd geeft Carmack een waarschuwing af aan andere ontwikkelaars, volgens hem zullen ze veel meer hun best moeten doen om de titels er visueel meer uit te laten treden:

quote:
"That's going to be a challenge for the next-generation of consoles, to show what pack-in title is going to look so much more awesome than what you get on the current ones that people want to go spend $300 on a new console... They'll be able to do it on the next generation, but it's going to be much harder."


17:21  Call of Juarez: The Cartel met achievements
15:35  'Eén Wii U controller om kosten laag te houden'
 Reacties (39)
 Pagina: 1 | 2
Gast (86.83.92.xxx) op 16-06-2011 om 21:00
Zolang die failrate goed worden opgelost...

Gast (195.240.188.xxx) op 16-06-2011 om 21:34
Inderdaad 86, beter dan 200€ betalen voor een reparatie terwijl er garantie op hoort te zitten.

Mii op 16-06-2011 om 23:10 [Niv: 2 / Exp: 100]
@the dan
je bedoelt dus de Wii U?

Gast (87.210.167.xxx) op 16-06-2011 om 23:12
ze moeten op de hardware focussen en samen werken met elke software game hoe ze games ontwikkelen

Gast (94.212.135.xxx) op 16-06-2011 om 23:21
@the Dan
"next gen is 1080P en een framerate van 60...."

120 fps of hoger, is nog beter. Mensen die hardcore quake of counterstrike spelen weten uit ervaring dat dit een wereld van verschil is.
Als ze tenminste nog met oude CRT's hebben kunnen werken.

GanGsterG op 16-06-2011 om 23:26 [Niv: 256 / Exp: 12782]
120 fps dat is wat we volgende generatie moeten hebben, meer details in characters en omgevingen, bijna pixelloos, levensechte weereffecten moeten kunnen weergeven worden, realistische physics, personages moeten qua beweging nog echter lijken.

Gewoon het moet nog echter lijken, alsof je een film aan het kijken bent inplaats van een game zit te spelen.

FloriX op 17-06-2011 om 02:14 [Niv: 258 / Exp: 12906]
En waar gaan ze het budget voor zo'n game vandaan halen? We zitten echt bijna op een piek qua graphics. En uw ogen zijn niet eens in staat het verschil tussen 60 en 120 fps te zien. Hoger dan 60 is totaal nutteloos.

Gewijzigd door FloriX op 17-06-2011 om 02:14

Gemaskerde Muchacho op 17-06-2011 om 03:32 [Niv: 84 / Exp: 4205]
Hoger dan 60 is volgens mij sowieso op weinig tv's mogelijk en verschil zal je niet zien op een LCD

Gast (86.83.92.xxx) op 17-06-2011 om 09:30
120fps? En hoeveel denk je dat het allemaal gaat kosten? Ik denk zeker meer dan 1000 euro's

Gast (82.168.195.xxx) op 17-06-2011 om 11:38
Het punt waar het mij om gaat is dat ik meer AAA titels wil zien in de volgende consolegeneratie wat heb je aan graphics en beestachtige specs zonder de corresponderende geweldige games.

Door diezelfde hoge ontwikkelingskosten komen er veel minder goede mooie en omvangrijke games uit,dan bv bij de vorige generatie,en al nog minder vergeleken met de generatie daarvoor.

Sterker nog wie goed heeft opgelet ziet dat zon beetje elke consolegeneratie minder games (en minder AAA titels) heeft gebracht als de generatie daarvoor...

Meremco op 17-06-2011 om 13:55 [Niv: 27 / Exp: 1370]
@ gast 82.168..

True

Gast (118.11.255.xxx) op 17-06-2011 om 14:46
De huidige kosten van het ontwikkelen werken nu al verlammend op de industrie. Bijna geen enkel bedrijf durft meer risico's te nemen met een origineel concept omdat de risico's te groot zijn en kleine, nieuwe ontwikkelaars kunnen over het algemeen al geen spellen voor consoles meer maken. Zo langzamerhand gaan we de grenzen bereiken van wat er grafisch mogelijk is, ongeacht de hardware.

Gast (83.117.196.xxx) op 17-06-2011 om 15:44
Games hebben echt geen gameplay meer. Vroeger kon je 1 level dagen achterelkaar spelen, tegenwoordig bestaan er geen levels meer het zijn allemaal open werelden.

En al dat goedoe er omheen is ook belachelijk, dan doel ik op kinect, psmove, controller wii en wiiU. Dat is toch geen gamen!

im2 op 17-06-2011 om 20:11 [Niv: 574 / Exp: 28719]
10 keer krachtiger? Het zal dan alvast niet de processor zijn. Of willen ze er dertig cores in stoppen.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.