Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Call of Juarez: The Cartel


Door Rene Groen op 27-06-2011 om 08:59
Bron: Gamed

Nadat Call of Juarez en diens opvolger, Bound in Blood, het Wilde Westen volledig ondersteboven hadden gezet besloot ontwikkelaar Techland dat het tijd werd voor iets anders. Het gevolg is … wederom een Call of Juarez titel?

Nu de franchise met slechts twee delen een beetje vast leek te lopen werd een oplossing snel gevonden: een verplaatsing naar een hedendaagse setting. Ondanks deze verandering is het verhaal weinig origineel, er is een bom ontploft in Los Angeles en op enige manier is hier een drugskartel aan verbonden, hetgeen meteen de subtitel van de game verklaart. Om de zaak op te lossen is een team van een drietal personen samengesteld die op het eerste gezicht weinig met elkaar lijken te hebben. Eddie Guerra praat zich makkelijk door situaties heen en werkt voor de Drug Enforcment Administration, Kim Evans is afgeleid van Halle Berry en werkt voor de FBI en tot slot hebben we LAPD veteran Ben McCall die de link vormt met de voorgaande titels, hij is namelijk een afstammeling van Ray McCall die we kennen uit de eerste twee delen.


In de singleplayer kunnen we kiezen om één van de personages te blijven volgen terwijl de overige twee door de computer worden ingevuld. Gedurende deze verhaallijn mogen we ook keuzes maken die het einde moet beïnvloeden, onduidelijk is echter nog hoe verstrekkend deze keuzes zijn voor het verhaal. De ontwikkelaar geeft echter wel aan dat we de game pas geheel zullen begrijpen wanneer we deze als ieder karakter doorlopen hebben, hetgeen de replaywaarde zeker ten goede komt. Nog leuker is het om de game niet met computergestuurde tegenstanders, maar met andere gamers te doorlopen. De titel kent hiervoor een drop-in, drop-out systeem waarbij op ieder gewenst moment andere spelers in kunnen stappen om je te helpen, echter is dit enkel online mogelijk en dus niet vanaf de bank. Een multiplayer is eveneens aanwezig, echter zijn hier nog niet heel veel uitspraken over gedaan.

Hoewel we in The Cartel een andere tijdsperiode induiken benadrukt Techland dat ze de invloeden van de vorige Call of Juarez titels willen behouden. Ze doen dit door de bekende elementen simpelweg om te zetten naar een hedendaags uitgangspunt. De outlaws van vroeger zijn de drugskartels van tegenwoordig, werd er vroeger gevochten voor goudstaven, daar doen we dit nu voor geld en paarden worden simpelweg ingewisseld voor andere voertuigen. In de zestien missies, waarbij we een reis afleggen van Los Angeles naar Juarez, zullen al dit soort elementen voorbij komen, echter blijft het in de basis nog altijd een shooter.


De missies kennen een redelijk vaste structuur, het doel is namelijk om vrijwel altijd van punt A naar B te komen. Gelukkig is er geen liniaal neer te leggen langs dit pad, de ontwikkelaar belooft ons namelijk een grote mate van vrijheid. Dit is vooral gedaan om de coöperatieve spelstand te bevorderen, zo kunnen twee spelers bijvoorbeeld een omtrekkende beweging maken terwijl de derde frontaal de aandacht zoekt. Samenspel speelt dan ook een grote rol in de game, met zijn allen vanaf één kant aanvallen zal namelijk niet altijd tot de overwinning leiden, echter zijn er ook kleinere locaties om de nodige variatie aan te brengen. Een voorbeeld hiervan is een nachtclub die vol staat met dansers, hetgeen tevens aan moet geven dat er verbeteringen in de engine zijn doorgevoerd om dit mogelijk te maken. Of dit totaalpakket resulteert in een vernieuwende titel weten we vanaf 22 juli voor de PlayStation 3 en Xbox 360, op 26 augustus gevolgd door een release op de PC.


10:28  Hunted: The Demon`s Forge
08:21  Elf screenshots Shadow of the Colossus
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Call of Juarez: The Cartel
Type:
Game
Releasedatum:
22-07-2011
Ontwikkelaar:
Techland
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media