In 2000 kwam EA Sports BIG met SSX, een onrealistische snowboardgame voor de PlayStation 2 waarin de speler allerlei grote stunts uitvoert terwijl hij naar het einde van het parkoers racet.
Al snel volgden SSX Tricky en SSX 3 die van SSX een legendarische franchise maakten, maar daarna ging het snel bergaf met de serie tot hij aan de kant werd geschoven. Na jaren stilte komt de franchise echter terug op de PS3 en de Xbox 360 en in een interview met het Official Xbox Magazine onthulde EA enkele nieuwe details.
- De game zal fantastische karakters, fantastische trucjes, fantastische omgevingen, ongelofelijke snelheden en goede muziek bevatten. De besturing wordt zeer strak en de gameplay wordt gewoon 'belachelijk goed'.
- De game zal short en longcuts bevatten zoals vroeger.
- De tagline wordt 'Race It, Trick It, Survive It'.
- Eén van de doelen is de afdaling gewoon overleven, zo moet je een zuurstofarme omgeving op de Himalaya door zonder flauw te vallen.
- De studio overweegt een sociaal systeem in de stijl van Need for Speed: Hot Pursuit's Autolog systeem. EA Canada was namelijk onder de indruk van Criterion's systeem.
- De game wordt veel toegankelijker dan Shaun White Snowboarding en Stoked.
- De game wordt niet gemaakt door het Skate team, we moeten dus niet vrezen voor een Skate op sneeuw. Het wordt Burnout op sneeuw volgens de studio.
|