Bij de aankondiging van PlayStation Home leken we Sims-achtig digitaal leven te kunnen gaan leiden, een project waarvan de ontwikkeling in 2005 begon en waar iedereen drie jaar later toegang tot kreeg.
Het succes van de service lijkt inmiddels weggezakt te zijn, maar toch PlayStation Home baas Jack Buser het een groot succes. Volgens hem is het een erg goed bedrijfsmodel voor Sony en maken ze er een leuke winst mee, zonder hierbij specifieke cijfers te noemen.
Zo'n 85 procent van de gamers die Home bezoeken keren hierin terug en bij een sessie zijn ze gemiddeld zeventig minuten actief. Home is inmiddels al veertien miljoen keer gedownload en er zijn vijfduizend items op terug te vinden, items waar Sony het meeste winst op maakt.
Ook in de toekomst moet Home populair blijven, hetgeen ze willen bereiden door een integratie met games. Niet alleen spelen we in deze games items vrij die we in Home kunnen tonen, andersom moet ook het geval zijn: door activiteiten te voltooien in Home moeten we items voor onze games kunnen verdienen. Concrete voorbeelden hiervan zijn er helaas nog niet.
|