Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Hands-On:

Split/Second


Door Rene Groen op 19-05-2010 om 07:12
Bron: Gamed

De maand mei staat garant voor vele uren raceplezier. Krijgen we op de PlayStation 3 de exclusive titel ModNation Racers, daar mogen we ook nog eens aan de slag met Blur en Split/Second: Velocity. Van deze laatste game kregen we een klein voorproefje.

Bij het Gamekings Live evenement was Chris Bowles namelijk afgereisd, designer bij Black Rock Studio. De man is zeker niet nieuw in het racegenre, zo werkte hij in het verleden als designer aan projecten als ATV Offroad Fury 3 en 4 en voor zijn huidige studio aan Pure. Voor Split/Second: Velocity is hij verantwoordelijk voor de zogeheten Powerplays, maar daarover later meer.

Als racer lijkt de titel heel erg op Burnout, een vraag die dan ook al snel vanuit het publiek kwam. De uitleg was even simpel als begrijpelijk: ten eerste werken er mensen bij Black Rock Studio die in het verleden mee hebben geholpen aan de Burnout reeks. Hoewel niet expres zou het hierdoor goed kunnen dat er enige overeenkomsten zijn. Hiernaast is er ook een tweede verklaring, beide games zitten namelijk in hetzelfde genre en dan ontkom je er niet aan dat je vergeleken zult worden met andere arcaderacers. Ondanks deze uitleg kunnen we de vraag goed begrijpen, beide titels hebben op het oog veel van elkaar weg, maar er zijn natuurlijk slechtere titels om mee vergeleken te worden.


Zoals gezegd is Chris Bowles verantwoordelijk voor de zogeheten Powerplay gebeurtenissen. Deze Powerplays zijn, simpel gezegd, veranderingen aan de tracks terwijl je aan het racen bent. Middels een balkje, welke zich achter je auto bevindt, kun je zien in welke van de drie fases je opgeladen bent. Hoe meer je het balkje op weet te laden, hoe groter de Powerplay die je activeert. Dit heeft enerzijds ten doel dat je tegenstanders (het zij tijdelijk) uit kunt schakelen, anderzijds zorgt het ervoor dat de tracks steeds weer anders zijn. Volgens Bowles kan een track daadwerkelijk op meerdere manieren veranderen waardoor iedere race uniek is. Gedurende de presentatie was dit nog lastig te bepalen, wel was duidelijk dat de ontploffingen groots in beeld worden gebracht en dat je een track echt moet leren kennen, door de enorme hoeveelheden stof was het soms lastig te zien waar je precies heen moet rijden.

Wat tevens opviel in de presentatie was de leegte van het scherm. De gehele HUD is namelijk achter je auto gezet, zo lees je hier af op welke positie je rijdt, hoe ver je Powerplay balkje gevuld is en in welke lap je aan het racen bent. Het is een simpel principe dat ook nog eens zeer goed werkt, juist omdat je zicht toch al op de auto en diens directe omgeving is.


Bowles benadrukte dat de ontwikkelaar niet zomaar een racer neer wil zetten, maar dat ze een TV-serie na wilden bootsen. Wat hier geheel bij past, al was het maar omdat hij het zelf meermaals zei, zijn de aanwezige mini-games. We kregen er een tweetal te zien, maar uiteindelijk zijn er acht in de game aanwezig. Rijdend in een soort afvoersysteem voor water rijden er achter elkaar vrachtwagens rond. Doel is om deze vrachtwagens voorbij te komen en zo, door iedere wagen die je in haalt, je multiplier te verhogen. Makkelijk is dit echter niet aangezien de vrachtwagen blauwe (voor lichte schade) en rode (voor een directe verwoesting) tonnen laat vallen die je dan ook dient te ontwijken. Gelukkig wordt je hierbij geholpen door enkele dummy auto’s die met je meerijden en je de klappen op kunt laten vangen. Doel is dan ook om je multiplier zo hoog mogelijk te laten worden en voortdurend je eigen score (of juist die van je vrienden) te verhogen.

Een tweede mini-game liet ons eveneens racen, maar het gevaar kwam dit keer niet vanaf de grond, maar vanuit de lucht. Terwijl je door smalle straatjes rijdt bestookt een vliegtuig je met raketten welke je dient te ontwijken. Ondanks dat je op de grond kunt zien waar deze raketten landen, bleek dit toch zeer pittig, temeer omdat je eerst nog drie van deze raketten voor je kiezen krijgt, maar je later al snel salvo’s van acht schoten moet zien te ontwijken. Het doel is echter nog altijd hetzelfde: ontwijk de salvo’s om je multiplier te verhogen en een zo hoog mogelijke score neer te zetten. Het werkt verslavend en is tevens een leuke variatie op het racen zelf. Meer over Split/Second: Velocity kunnen jullie later deze maand in onze review lezen.


07:12  Het Wilde Westen in films
07:11  Ubisoft heeft interesse in Project Ten Dollar
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (82.169.7.xxx) op 19-05-2010 om 07:28
hmmh.. de demo had van mij wat meer AA mogen hebben... Other than that: it was nice :)

Gast (81.83.66.xxx) op 19-05-2010 om 10:33
trekt op niks

Gast (217.102.250.xxx) op 25-05-2010 om 11:08
Vette game hoor, niks mis mee

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Split/Second: Velocity
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2010
Ontwikkelaar:
Black Rock Studios
Uitgever:
Disney Interactive
Media:








Meer media