De introductie van een geheel nieuwe titel is altijd lastig. Immers, een serie moet zich bewijzen terwijl een gevestigde naam kan voortborduren op het succes van diens voorganger.
Electronic Arts nam onlangs zo'n risico door met twee nieuwe titels te komen, te weten Mirror's Edge en Dead Space. Beide titels deden het aardig, maar voldeden niet aan de verkoopverwachtingen die Electronic Arts van tevoren gesteld had.
John Schappert, de COO van Electronic Arts, gaf gedurende het DICE evenement een speech waarin hij onder andere inging op bovengenoemde titels. Volgens hem hebben beide games niet genoeg marketingondersteuning gekregen. Goede marketing maakt een slechte game niet beter, maar deze twee goede games verdiende volgens Schappert wel een betere ondersteuning.
Een tweetal voorbeelden van hoe het wel moet ziet hij in Mass Effect 2 en Dante's Inferno, eveneens een geheel nieuwe titel. Beide games kregen veel aandacht op televisie en ook gedurende de Super Bowl.
In ander nieuws laat Schappert weten dat bedrijven een langdurige relatie moeten onderhouden met hun consumenten. Er zijn een tweetal manieren om dit te doen: middels online content of downloadable content. Niet alleen helpt dit gamers om hun interesse in een titel langer vast te houden, tevens zorgt het ervoor dat winkels deze games langer blijven verkopen.
Ondanks de tegenvallende verkopen weten we dat Dead Space 2 inmiddels in ontwikkeling is, en dat er een hoop onduidelijkheid is omtrekt een tweede Mirror's Edge.
|