Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Geen 'run and gun' in Resident Evil 5


Door Rene Groen op 03-02-2009 om 14:37
Bron: Capcom-Unity

Met de naderende release van Resident Evil 5 staat onze frontpage vol met nieuws rondom de game, ook dit bericht ontkomt hier niet aan.

Afgelopen december kwam een medewerker van Capcom namelijk met het nieuws naar buiten dat Resident Evil 5 zogeheten 'run and gun' controls had. Simpel gezegd kon je dus tegelijkertijd lopen en schieten. Na deze bekendmaking namen diverse bronnen dit bericht over, maar Capcom wil nu dan toch echt duidelijk maken dat deze controls niet langer in de game verwerkt zitten. Ze willen trouw blijven aan de vorige Resident Evil games, en je zult dus moeten kiezen: of je loopt, of je schiet!


14:42  Ensemble werkte aan Halo MMO
14:34  [Upd.] Microsoft fixt geluidsproblemen
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Jeantjuh op 03-02-2009 om 14:39 [Niv: 5 / Exp: 263]
Flauwe smoes, 'trouw blijven aan de vorige Resident Evil games'. Hebben ze met deeltje 4 ook niet gedaan..

Gast (86.89.34.xxx) op 03-02-2009 om 14:58
maar de besturing toch wel

The Big N op 03-02-2009 om 15:03 [Niv: 89 / Exp: 4462]
Besturing is en blijft geniaal, RE4 wii edition was de beste besturing ever

Gast (81.92.182.xxx) op 03-02-2009 om 15:29
RE4 heeft op de Wii idd heel goede controls. Ik speel het nog regelmatig en ben elke keer weer onder de indruk van hoe goed het speeld. Dan wil je echt geen reguliere controler meer. Jammer dat Capcom besloten heeft de Wii over te slaan want met deze engine hadden ze hele mooie plaatjes uit de Wii kunnen toveren want deel 4 ziet er al goed uit en is onveranderd kwa graphics op de Wii ten opzichte van de cube versie. Moet je eens nagaan als ze de Wii optimaal zouden benutten. Maar goed, misschien komt dat nog volgend jaar ofzo. Capcom is immers de koning in poorten.

Gast (213.199.128.xxx) op 03-02-2009 om 15:46
ik vind dit dus echt wel jammer en niet van deze tijd, niet kunnen lopen en schieten tegelijk

Gast (212.61.144.xxx) op 03-02-2009 om 16:12
'run and gun', ok logisch dat je niet rennend schiet, maar waarom niet 'walk and gun'? (ff dodgen...)

lorenzogilds op 03-02-2009 om 16:12 [Niv: 33 / Exp: 1638]
run and gun in Resident Evil 5 lol

Gast (85.147.21.xxx) op 03-02-2009 om 16:41
hierdoor zal ik deze game dus niet kopen he. De demo vind ik persoonlijk bijna onspeelbaar hierdoor. Niet rennen en schieten en ook geen lock on functie ofzo. Dit is echt slecht

Gast (86.88.43.xxx) op 03-02-2009 om 18:10
@ Gast (85.147.21.xxx)
noob..

Gast (85.147.12.xxx) op 03-02-2009 om 18:27
omg beginners,RE5 is goed. het is geen game voor pussy's

Master Killer op 03-02-2009 om 18:38 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Na de demo gespeeld te hebben heb ik me vreselijk geergerd aan de verouderde houterige controls!

Je ammo is meteen op. Dus moet je naar een zombie rennen die je zojuist hebt dood geschoten er boven staan en dan pakt hij die op. En dan moet je stil staan + mikken om te herladen. En dan ben je daar zoveel tijd mee kwijt, en werkt niet soepel want dan zit er weer een stel zombies op je nek. Dus dan moet je ammo op pakken weg rennen herladen, weer wegrennen. Omdat je anders tijd te kort komt.

En alles werkt gewoons super irritant. Als je co op speeld en de andere gaat dood kun je weer helemaal overnieuw spelen, heb ik echt geen zin in, ooit gehoord van checkpoints? Japaners die kunnen geen schiet spellen maken.

Gast (81.207.111.xxx) op 03-02-2009 om 18:40
Kun je nog wel stafen?

MarcianoNL op 03-02-2009 om 18:49 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Gelukkig zit het er niet in.

Jelle Havermans op 03-02-2009 om 20:16 [Niv: 103 / Exp: 5158]
thank god.

Gast (80.61.41.xxx) op 03-02-2009 om 20:23
Waarom hoorde we geen geklaag bij deeltje 4 en bij deel 5 wel :?

Joris op 03-02-2009 om 21:16 [Niv: 60 / Exp: 3009]
@ Master Killer, dat is nou waarom het zo goed is. Dat je op een gegeven moment zit te klungelen met je wapens, je ammo op blijkt te zijn en dan al die zombies zich op je storten. Het is mooi dat je kan schieten, maar het is belangrijker om te overleven.

AmazingShikoku op 03-02-2009 om 22:12 [Niv: 129 / Exp: 6459]
@ Master killer: Het heet niet voor niets een 'survival-horror' als de ammo in overvloede beschikbaar zou zijn verliest de game haar echte kracht en krijg je een soort van zombie sprayer waar niemand op zit te wachten. + Linkertrigger en A is herladen dus je hoeft niet te mikken om te herladen. De besturing is gewoon op en top RE

Gewijzigd door AmazingShikoku op 03-02-2009 om 22:12

Gast (84.27.37.xxx) op 04-02-2009 om 01:08
Het is geen schietspel master killer. het is een survivalhorror.

Maar agree, de controls voelde te sloom aan. Dit had ik bij Re4 op cube niet.

Gast (84.84.232.xxx) op 04-02-2009 om 07:43
Moet om je het gevoel te geven dat je echt fucked bent als er zo'n big guy voor je neus staat.
En dat je er niet al stravend omheen kan schieten etc.

Zou de sfeer van de game een beetje verpesten als je het mij vraagt.

Weslii op 04-02-2009 om 08:38 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Daar gaat het bij RE om he. Het is geen schietspel zoals al is opgemerkt. Er komt meer strategie bij kijken. Het is positie kiezen, en schieten. Je postitie kiezen is nog belangrijker dan het schieten zelf.

Stammetje91 op 04-02-2009 om 10:46 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Eerlijk gezegd ben ik het er niet mee eens dat RE4 en wsl ook deel 5 survival horrors zijn. Ik vonddat er in RE4 veel te veel ammo te vinden was om het een survival horror te noemen. Toch is het een van de betere games die gespeeld heb, alleen jammer dat er geen schrikmomenten in zaten.

Gast (80.57.112.xxx) op 04-02-2009 om 16:30
Resident Evil hoort gewoon een lekkere lastige game te zijn. Weinig kogels, vooral als je niet ieder hoekje en gaatje uitpluist. Hoewel dat in Res 4 'iets' minder naar voren kwam helaas.
Dat je niet kunt rennen en schieten maakt de game juist extra spannend imho.
Geef mij de game maar tergend lastig, met weinig kogels en weinig checkpoints! ^^

Gast (213.10.238.xxx) op 23-02-2009 om 11:07
oke walk and gun had er in moeten zitten, gelijk. maar dat sommige zeggen dat omdat t er niet is of lock on ofzo dit game onspeelbaar is, HIJ is perfect speelbaar, jullie kunnen gewoon niet spelen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resident Evil 5
Type:
Game
Releasedatum:
13-03-2009
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media