Als je door de schappen van je lokale gamewinkel loopt kan het je niet ontgaan zijn dat er altijd wel ergens een Electronic Arts logo op te zien is. Een korte tijd geleden was de gedachte die hierbij ontstond "uitmelkerij". Maar dit lijkt te veranderen, met een hele hoop games probeert men te innoveren en daarbij hoort The Godfather II.
StefanB: The Godfather II lijkt me een stap in de goede richting. Waar je in het eerste deel allemaal zeer lineair was lijkt het tweede deel je veel meer vrijheid te gaan geven waardoor je jezelf een echte Don gaat voelen. Freeroaming gemengd met een beetje RTS lijkt een ultiem concept te worden waarin je kan gaan doen en laten wat je wilt. Ik hoop hierbij dan ook op een goede verhaallijn, soundtrack en een levendige wereld. Als de missiestructuur ook niet teveel van hetzelfde is zie ik het helemaal goed komen met deze game.
Martijn: Bordspel, dat was het eerste wat er bij mij opkwam. Niet zo verwonderlijk want deze game lijkt minder actie te bevatten en meer sim en RPG elementen. Geen slecht idee - zo voorkomt EA dat ze weer de term GTA-kloon naar hun kop geslingerd krijgen - maar ik denk dat de meeste mensen toch wel een beetje willen knokken en schieten. Anderzijds een Maffia simulator kennen volgens mij nog niet en de ideeën erachter klinken best aardig. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen dit willen spelen, maar het is wellicht nog vroeg.

Joni: De originele The Godfather was eventjes leuk, maar uiteindelijk schoot de game tekort. Een filmgame is nu eenmaal moeilijker om te maken omdat je weinig bronmateriaal hebt. Ik ben blij dat Electronic Arts voor een nieuw opzet heeft gekozen. Hiermee kun je lekker veel missies in de game plaatsen, maar het lijkt maar weinig op The Godfather. Ik vrees tevens dat het strategische aspect de meeste spelers slecht zal bevallen en dat The Godfather uiteindelijk alleen op zijn naam moet rekenen.
|