Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
20 September 2019 
(0) 
(0) 
19 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 September 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
17 September 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
16 September 2019 
(0) 
(0) 
(13) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
eFootball Pro Evolution Soccer 2020
NBA 2K20
Gears 5
WRC 8
Preview:

Call of Duty: World at War


Door Joni Philips op 14-07-2008 om 07:42
Bron: Gamed

Sinds 2003 is Activisions Call of Duty serie elk jaar populairder geworden, momenteel bereidt Treyarch reeds het negende deel in de serie voor. Heeft Call of Duty: World at War de juiste aanpak om het succes van de voorgaande delen te evenaren?

Call of Duty: World at War verschijnt eind 2008 op de DS, de PC, de PlayStation 3, de Wii en de Xbox 360. Deze titel neemt ons opnieuw mee naar Wereldoorlog II. De oorlog verschijnt ditmaal wel uit een ander standpunt. Dit nieuwe standpunt moet de game uniek maken ten opzichte van zijn Wereldoorlog II voorgangers. De game telt twee campagnes, een Amerikaanse campagne in de Pacifische Oceaan en een Russische in Rusland, Oost-Europa en Duitsland. De Amerikaanse speel je met een marinesoldaat die bevrijd wordt uit een POW kamp waarna hij samen met de Amerikaanse marine tegen het Japanse leger vecht. Bij de Russische campagne kruip je in de huid van een Russische soldaat die deelneemt aan de gevechten op het Oost-Europese front.


De Russische campagne toont de traditionele, Duitse oorlogsvoering. De Amerikaanse campagne daarentegen heeft een andere AI om hun oorlogsvoering voor te stellen. De Japanse soldaten reizen door de bomen van de jungle om je te verrassen. Ze dragen ook camoeflage zodat ze gemakkelijk op jou kunnen springen uit de bomen. Gelukkig helpt de traditionele vlammenwerper altijd in de jungle. Met de vlammenwerper ben je zelf natuurlijk ook een gemakkelijk doelwit. De game krijgt ook een gruwelijkere toon dan de gemiddelde Wereldoorlog II game. Het is en blijft Wereldoorlog II, geen videospelletje waarin je een held bent. Je krijgt nu bijvoorbeeld een scène te zien waarin een collega-soldaat wordt gemarteld tot hij sterft. Treyarch heeft veteranen ingeschakeld om zulke scènes echt realistisch te maken.

Treyarch kreeg in 2006 de code van de Call of Duty 4 engine, ditmaal moest de studio geen eigen engine maken. Daarnaast kreeg men nu ook twee jaar ontwikkeltijd in plaats van één jaar. Ze konden zich dus concentreren op de gameplay, de nieuwe features, de campagne en de nieuwe omgevingen. De extra tijd heeft goed geholpen, de serie biedt nu bijvoorbeeld een coöperatieve modus voor vier spelers aan. Deze mode is offline (met twee spelers) en online (met vier) te spelen. Natuurlijk zou de game te gemakkelijk zijn met vier spelers en hetzelfde aantal vijanden. De game verhoogt daarom de moeilijkheidsgraad in de coöperatieve mode. Je kunt de volledige singleplayercampagne uitspelen met je vrienden. De combinatie van splitscreen en deels vernietigbare omgevingen (bijvoorbeeld met de vlammenwerper) moet de platforms tot het uiterste dwingen.


Een andere nieuwigheid is de mogelijkheid om (onderwater) te zwemmen, dit geeft je extra paden om de game uit te spelen. Elk level bevat meerdere paden zodat je de game enkele keren kunt uitspelen om alles te verkennen. Call of Duty 3 kende problemen met de lineariteit van de levels dus het is te hopen dat de levels ditmaal meer keuze toelaten. Tijdens het zwemmen ben je niet buiten gevaar, vijanden kunnen bijvoorbeeld granaten naar je gooien. Het heeft ook een effect op de graphics, het is mogelijk dat er dode lichamen voorbij drijven op het water. Je moet echter opletten. Een dode is niet altijd dood, Japanse soldaten kunnen doen alsof ze dood zijn. Wees dus nooit te zelfzeker bij het passeren van een lijk in World at War.

World at War bevat ook een competitieve online multiplayer, deze verloopt in de stijl van de Moderne Warfare multiplayer met meerdere levels en rangen. Er zijn ook enkele nieuwe voordelen voor het doorzetten. De multiplayer bevat nu ook een nieuw squadsysteem waarbij je een kleiner team binnen een groot team vormt. De plek waar je spawnt, hangt nu af van de locatie van je squad. Je blijft dus in de buurt van het squad. De voertuigen zijn ook terug in de multiplayer, het gaat ditmaal echter om trucks en tanks in plaats van snelle jeeps. Dat levert dus een andere ervaring op. Hopelijk kan World at War sowieso een volledig andere ervaring dan Call of Duty 3 oproepen. Wij zijn alvast benieuwd of de game een succes wordt. Dat ontdekken we eind 2008.


07:57  Multiplayerbeelden Gears of War 2
22:49  Avatar achievements blijven mysterie
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Jelle Havermans op 14-07-2008 om 08:23 [Niv: 103 / Exp: 5158]
mm.. begin steeds meer vertrouwen te krijgen in deze game, maar wacht eerst maar op de reviews over een paar maanden.

Gast (86.80.98.xxx) op 14-07-2008 om 08:47
at flflop, Ik dnk wel dat hij goed word en dat je niet op reviews hoeft te wachten

Robert op 14-07-2008 om 08:58 [Niv: 206 / Exp: 10294]
"Treyarch kreeg in 2006 de code van de Call of Duty 4 engine" betekend dit dat de engine die treyach nu gebruikt toch nog wel wat ouder is dan die van CoD4 aangezien CoD4 in eind 2007 gereleased is?

Gast (148.177.129.xxx) op 14-07-2008 om 09:20
@N!CE

Nee ik dnek het niet want COD4 was al in ontwikkeling voor teraych begon me tde game dus het zal de zelfde zijn.

Gast (86.80.98.xxx) op 14-07-2008 om 09:30
@ N!CE

Ze hadden het engine al af in 2006 dus dat maakt niet uit.

GekooktEi op 14-07-2008 om 09:43 [Niv: 483 / Exp: 24134]
"Je moet echter opletten. Een dode is niet altijd dood, Japanse soldaten kunnen doen alsof ze dood zijn. Wees dus nooit te zelfzeker bij het passeren van een lijk in World at War."

Nice! Hopelijk komt dat ook in de multi-player als een perk (Als CoDWoW ook met perks werkt)

@ N!CE

Infinity Ward was al even bezig met CoD3, dus vlak nadat CoD3 af was (2003 volgens mij?) had IW de engine al wel ver genoeg af. Daarna zijn ze waarschijnlijk met de maps en verhaaldingetjes begonnen.
En, deze engine is ook nog een door Trey gepolishde engine van de CoD4 engine, dus het ziet er zelfs nog beter uit als CoD4

Gast (77.161.84.xxx) op 14-07-2008 om 09:58
Als je het tweede plaatje vergroot, krijg je een Naruto screen :?
Joni- Fixed

Gewijzigd door Joni Philips op 14-07-2008 om 10:00

Urkie op 14-07-2008 om 10:48 [Niv: 71 / Exp: 3527]
Deze gaat zeker heel vet worden, vooral de Coop mode Heb ik zin in. Btw, hierboven was ik

spartans op 14-07-2008 om 13:45 [Niv: 205 / Exp: 10270]
Deze game word zo ongelooflijk vet!

MarcianoNL op 14-07-2008 om 15:55 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Klinkt allemaal erg goed aleen vraag ik me af of de game wel leuk is met voertuigen online bij cod 4 erger ik me soms aan die helicopter

Gast (87.209.60.xxx) op 16-07-2008 om 11:51
call of duty 4 blijft beter en dit spel zal volgens mij niet eens in de buurt van call of duty 4 kwaliteit komen ;)

Gast (83.128.14.xxx) op 17-07-2008 om 00:26
Toch liever Activision... heeft iemand hier deel 3 uberhaupt ooit gespeeld?

Gast (62.194.253.xxx) op 21-07-2008 om 19:56
Het negende deel? Dit is CoD5!

Gast (212.45.32.xxx) op 09-08-2008 om 04:08
@Gast, post hieroven:
Ja, maar niet elke game werd met een nummer verhoogd.

Zo heb je bijvoorbeeld CoD, CoD:UO, CoD2, CoD2: The Big Red One, CoD3... enzovoorts. Zit je al aan vijf.

En het nummersysteem gaan ze vanaf dit deel niet meer gebruiken. Dus geen enkele deel zal nog een nummer krijgen. Al praten we stiekem nog wel over CoD5 en CoD6.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Call of Duty: World at War
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
Treyarch
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media