De Ghostbusters zijn bij velen bekend van de films, nog dit jaar moet de serie ook weer populair gaan worden met de komst van een nieuwe game.
Tijdens de Sierra Spring Break 08 laat Terminal Reality president Mark Randel weten dat je enkel de volledige Ghostbusters ervaring krijgt door de game op ieder platform te spelen. Hoewel de game zelf namelijk op ieder systeem (vermoedelijk op de NDS versie na - Red.) hetzelfde zal zijn komt er exclusieve content voor ieder speelsysteem. Voor enkele van de systemen zullen we de content weliswaar moeten downloaden, maar dit is geheel gratis.
In ander Ghostbusters nieuws is er iets minder leuk nieuws te melden, het spel krijgt geen online co-op in het hoofdverhaal, deze optie is er alleen voor de zijdemissies. De reden voor deze beslissing is dat je je als speler een echte Ghostbuster moet wanen, wanneer ze hier een tweede karakter bij zetten kunnen ze echter bepaalde dingen niet realiseren zoals de komische timing of het aanleveren van dialogen. Het online element dat wél aanwezig is laat de spelers tegen elkaar strijden om zoveel mogelijk geesten te vangen of laat je samenwerken om het gespuis uit diverse secties te verjagen. Er is gelukkig ook nog goed nieuws, namelijk dat onze favoriete Marshmallow Man, Stay Puff’t, ook aanwezig zal zijn in de game.
Meer goed nieuws komt naar voren in de vorm van de engine. Aanwezigen waren zeer onder de indruk van een presentatie, zo liepen er bijvoorbeeld honderden mensen uit een bibliotheek waar jij in moet zijn. Terwijl je hier al moeite mee hebt zullen mensen dicht bij je je ook nog eens herkennen en weten dat jij een oplossing bent voor een probleem. Net als de objecten reageert ook ieder individu apart van elkaar om het geheel zo realistsch mogelijk te maken.
[Upd.] Er zijn nog wat meer nieuwtjes te melden rondom de game:
Het hoofdplatform voor de game is de PlayStation 3, toch kunnen ze niet het maximale doen met de console. De reden hiervoor is dat het spel tevens naar de Xbox 360 komt, wanneer het spel een PlayStation 3 exclusive zou worden zouden de ontwikkelaars bijvoorbeeld het dubbel aantal objecten in beeld kunnen brengen dan nu het geval is. Ook op het gebied van het geluid zijn er aanpassingen gemaakt, daar waar ze met de PlayStation 3 één processor zouden hebben voor het 5.1 geluid, daar moeten ze er bij de Xbox 360 versie een deel van één processor voor gebruiken.
Om het spel dicht bij de originele films te houden hebben Dan Akroyd en Harold Ramis meegeholpen aan het script, zo introduceerden ze veel dingen waar de makers niet aan gedacht hadden. Tevens waren dit de mannen die ervoor zorgen dat Peter Venknman een love interest krijgt in de game.
|