Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(5) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 September 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
02 September 2019 
(2) 
(4) 
(0) 
01 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Waarom gamehoesjes er toe doen!
Feature:

Brawl - Vechtsysteem


Door Joni Philips op 22-06-2008 om 09:51
Bron: Gamed

Super Smash Bros. Brawl is een uniek spel voor de Wii, een spel dat zowel hardcore als casual gamers aanspreekt. Dit is te danken aan de combinatie van personages en aan het leuke vechtsysteem. Wij bekijken dit systeem eens.

Super Smash Bros. verschilt stevig van andere spellen in het genre. In dit spel is het niet de bedoeling om de gezondheid van een tegenstander op nul te brengen, je moet hem zoveel mogelijk schade berokkenen zodat hij uit het level vliegt. Dit hangt echter af van de speler: de ene speler kan met 50% schade sterven, waar een getalenteerde speler met 500% schade de winst binnenhaalt. De schade bepaalt, samen met de kracht van de aanval, de afstand dat je vliegt. Op een gegeven moment wordt het echter onvermijdelijk en vlieg je snel het level uit. Meestal komt het echter niet zover en heb je nog de kans om via speciale aanvallen terug in het level te komen. Je kunt ook voorwerpen gebruiken om een deel van je schade te genezen.


Een ander belangrijk verschil met andere series is de eenvoud van de besturing. In traditionele vechtspellen moet je ingewikkelde knoppencombinaties uit het hoofd leren om speciale aanvallen succesvol te voltooien. In Super Smash Bros. (Brawl) is het kwestie van de B toets in te drukken en, afhankelijk van de controller, een richting te selecteren via de D-Pad of de analoge stick. Ook het uitvoeren van gewone aanvallen gebeurt op verschillende wijze. In een andere vechter krijg je vier knoppen, in dit spel maar één. Je gebruikt echter de D-Pad en de analoge stick om andere aanvallen uit te voeren. Je hebt ook de mogelijkheid om te lopen, te springen, de tegenstander vast te grijpen, weg te gooien of aanvallen te blokkeren. De eenvoud in de besturing vertaalt zich dus niet in een afzwakking van de gameplay.

Een nieuwigheid in Super Smash Bros. Brawl is de Final Smash aanval, een aanval die je niet op elk moment kan uitvoeren. Op een willekeurig moment kan de Smash Ball in een gevecht verschijnen. De persoon die dit item weet te vangen en hem vernietigt, activeert zijn Final Smash. Dit is een supersterke aanval die het potentieel heeft om meerdere tegenstanders in één keer uit te schakelen. Het effect van de Final Smash verschilt wel tussen de personages, je zult dus alle personages moeten testen. Een ander type aanval is de Meteor Smash. Deze aanval is een pak moeilijker om uit te voeren, maar levert je zeker de zege op. Op een moment dat een tegenstander probeert te herstellen kun je hem aanvallen op zijn hoofd zodat hij uit het scherm valt.

Super Smash Bros. onderscheidt zich ook van andere vechtspellen door het voorkomen van voorwerpen. Deze verschijnen willekeurig in het level en zijn afkomstig uit allerlei Nintendo videospellen. Deze zijn onder te verdelen in verschillende categorieën. In de eerste plaats zijn er voedselitems om je gezondheid mee te herstellen. Deze komen meestal in de vorm van voedsel en hartjes. De game telt 28 items van dit type. Een tweede type items zijn de opslagitems, je moet hierbij denken aan dozen, kisten en tonnetjes. Deze moet je vernietigen waarna de inhoud verschijnt. Een derde groep zijn de assistentievoorwerpen, deze geven je extra krachten. Je kunt bijvoorbeeld een Bunny Hood gebruiken om snel te lopen of een Starman om onschendbaar te worden. Dan zijn er nog simpele wapens zoals geweren, meleewapens en projectielen.


Er zijn ook nog twee speciale categorieën binnen de voorwerpen, dit zijn de PokéBalls en de Assist Trophies. De PokéBall is een item waarmee je een willekeurige Pokémon kunt oproepen. Je hebt zelf geen controle over de Pokémon die verschijnt en er is een groot verschil in bruikbaarheid. Met een Goldeen bijvoorbeeld lacht iedereen je uit. De 29 andere Pokémon zijn gelukkig een pak sterker. Een Assist Trophy is te vergelijken met de PokéBall, maar met één verschil: uit een Assist Trophy verschijnen geen Pokémon, maar personages uit andere series die zich niet kwalificeerden als volwaardig karakter. De inhoud van een Assist Trophy blijft een verrassing tot je hem gebruikt en het effect verschilt ook afhankelijk van de inhoud. Een Hammer Bro gooit bijvoorbeeld hamers op de vijand en Isaac uit Golden Sun gebruikt de kracht Move.

Het is duidelijk dat het vechtsysteem van Super Smash Bros. Brawl redelijk uniek is en eigenlijk enkel mogelijk is door de Nintendo franchises te combineren met die typische Nintendo magie. Weinig andere ontwikkelaars slagen erin om een ingewikkeld vechtsysteem uit te bouwen en het op een eenvoudige manier te laten presteren. De basis voor Super Smash Bros. Brawl is duidelijk goed, nu afwachten of de uitwerking even sterk is.


10:18  Ninja voor Castle Crashers
13:54  Assassin`s Creed 2 komt pas later
 Reacties (28)
 Pagina: 1 | 2
Gast (213.118.67.xxx) op 22-06-2008 om 10:10
woehoe!!!!!!!!!!!!!!!! hier wacht ik al 3 jaar op en eindelijk is het dan zover.....dit is de eerste game waar ik heel lang naar gewacht hebt

Gast (82.176.104.xxx) op 22-06-2008 om 10:12
"Final Smash aanval, een aanval die je maar eenmaal per match kan uitvoeren."
Wat een bull shit.
Ik heb het spel zelf sinds Maart.
En zelfs in 2 minuten heb ik een stuk of 3 Smash Balls voorbij zien vliegen in een doodgewone match.
Omdat het ook items zijn, kan je ze ook uitschakelen. ;)

Orian op 22-06-2008 om 10:24 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Naar aanleiding van dit artikel SSBM er maar weer eens in gestopt . Helaas geen menselijke tegenstander, maar het blijft egwoon zo'n vette game .

Zal deze niet gaan halen, omdat de wii mij naast dit en mariokart eigenlijk niets te bieden heeft en er dus (nog lang) niet in komt. maar, het moet wel mogelijk zijn een vriend met een wii te overtuigen deze te halen }>

00fabian7 op 22-06-2008 om 10:37 [Niv: 38 / Exp: 1914]
hoppa...weer een succesvolle game voor wii.

Gast (84.246.54.xxx) op 22-06-2008 om 11:02
t speeld echt heerlijk 8) kan niet wachte tot het uit komt _O_

Shino D op 22-06-2008 om 11:08 [Niv: 4 / Exp: 210]
Melee > Brawl

Gast (82.176.104.xxx) op 22-06-2008 om 11:11
Brawl > Melee.

Wii gamer op 22-06-2008 om 11:12 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Brawl > Melee

Gast (213.10.19.xxx) op 22-06-2008 om 11:16
mensen worden jaloers k heb m al uitgespeeld de amerikaanse versie -- voor mensen die t nog niet weteen via adventure kun je alle charachters uitspelen suc6

Gast (213.118.67.xxx) op 22-06-2008 om 11:32
wie gaat het allemaal kopen?
ik

da bom op 22-06-2008 om 11:37 [Niv: 89 / Exp: 4466]
ik vindt persoonlijk melee leuker omdat brawl meer met geluk te maken heeft en minder met je skillz in gevechten, en tweede gast je hebt gelijk maar waar staat dat het mar 1 keer per match gebeurt

ace_quorthon op 22-06-2008 om 11:42 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Nog 4/5 dagen en dan mogen ze me bellen voor mijn pre-order

Uchiha_Shadow op 22-06-2008 om 12:44 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik vind Melee ook beter, maar Brawl is veel, veel voller gestopt. Vooral qua muziek, ik denk toch wel een van de beste soundtracks ooit.

Kurosaki01 op 22-06-2008 om 12:52 [Niv: 154 / Exp: 7711]
Pff Moet nog steed reserveren.

Lawliet op 22-06-2008 om 13:05 [Niv: 345 / Exp: 17271]
Brawl is qua gameplay top

pizzarulez op 22-06-2008 om 13:48 [Niv: 116 / Exp: 5801]
Ik w8 tot gamemania me belt

Gast (81.165.78.xxx) op 22-06-2008 om 14:23
als je wii koopt is dit een must have

CengizMan op 22-06-2008 om 16:49 [Niv: 99 / Exp: 4940]
Als je melee niet hebt gespeeld heb je geen Gamecube. -_-;

Gast (84.81.132.xxx) op 22-06-2008 om 16:56
Melee > Brawl

Gast (24.132.192.xxx) op 22-06-2008 om 17:13
Melee > Brawl

Stammetje91 op 22-06-2008 om 19:10 [Niv: 302 / Exp: 15109]
Melee > Brawl denk ik momenteel nog.

Gast (81.245.229.xxx) op 22-06-2008 om 20:26
(Melee/Brawl)x2=3Brawl+Melee/3,784-Brawlx7,20

Mitch op 22-06-2008 om 20:36 [Niv: 16 / Exp: 807]
Nou nou een goed spel voor de wii, dat is weer eens wat nieuws

ps. hij lijkt me erg tof

da bom op 22-06-2008 om 21:38 [Niv: 89 / Exp: 4466]
metroid prime, mario, mario party, mario kart, legend of zelda, SSBB en WII sports.
dat zijn toch goede spellen mitch ? miss nie zo veel maar je speelt bevoorbeeld spellen zoals smash wel 300 uur bij elkaar omdat ze leuk blijven (bij mij in ieder geval wel )

Snakesonic op 22-06-2008 om 22:36 [Niv: 57 / Exp: 2832]
die pokeball is niet rond

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Super Smash Bros. Brawl
Type:
Game
Releasedatum:
27-06-2008
Ontwikkelaar:
HAL Laboratory
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media