Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Levine: 'Plots moeten stom zijn'


Door Joni Philips op 02-04-2008 om 13:04
Bron: Computer & Video Games

Ken Levine was vorig jaar producer van Bioshock, een spel dat geprijsd werd omwille van de goede gameplay en een sterke verhaallijn.

Levine legt in PC Zone echter uit dat een verhaal stom en eenvoudig moet zijn zodat iedereen het begrijpt. Het verhaal van Bioshock spreidde zich origineel over zeventig jaar en drie burgeroorlogen. Dat werd echter versimpeld zodat iedereen het begrijpt. Films en videospellen verschillen ook qua verhaal. In een film gooi je de informatie op de kijker, in een spel moet je de speler in het verhaal trekken. Met Half-Life is Valve een pionier op dit gebied in de ogen van Levine.


13:09  THQ komt met Construction Combat
12:58  Battlefield: Heroes producer over de staat van de PC
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (77.61.181.xxx) op 02-04-2008 om 13:19
bioshock heeft de vetste verhaal ooooooit
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

MaartenL (Redacteur) op 02-04-2008 om 13:23 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Hij heeft wel gelijk, vaak zijn de verhalen zo enorm uitgebreid op papier en uiteindelijk zo simpel in de game zelf. Bij sommige shooters is het niet erg vind ik, daar ga je voor zoveel mogelijk mensen neer te knallen/op te blazen.

Maar als ze dan toch een verhaal toepassen, wil ik er wel in betrokken zijn. Zo vond ik het gevoel dat ik kreeg qua verhaal bij bijvoorbeeld Gears of War lang niet zo interessant als pakweg The Darkness of Bioshock.

Een goed verhaal is een begin, het inlevingsgevoel goed laten overkomen en het interessant houden van begin tot einde is al iets héél anders

im2 op 02-04-2008 om 13:37 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Met Half-Life is Valve een pionier op dit gebied in de ogen van Levine.

Daar ben ik het zeker mee eens

ApoC op 02-04-2008 om 21:31 [Niv: 101 / Exp: 5061]
ik vind juist dat meer het voorbeeld van bio moeten volgen...

Gewijzigd door ApoC op 02-04-2008 om 21:31

Gast (81.82.152.xxx) op 03-04-2008 om 15:53
Ok, ik koop nooit een game waar Levine betrokken bij is geweest :P.
Ik kick juist op games met een goeie plot (kijkt naar bv. Okami)

Matesers op 03-04-2008 om 18:24 [Niv: 58 / Exp: 2892]
Ik vind een goed verhaal ook belangrijk. En als het verhaal een beetje ingewikkeld is maar het spel is heel goed, dan wil de speler waarschijnlijk zelfs moeite doen om het verhaal te begrijpen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock
Type:
Game
Releasedatum:
17-10-2008
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media