Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Split Fiction
Nieuws:

'Blizzard verwachtte WoW succes niet'


Door Joni Philips op 30-11-2007 om 13:43
Bron: Computer & Video Games

World of Warcraft is de MMORPG sensatie van de 21ste eeuw, met meer dan negen miljoen gamers is de game onovertroffen.

World of Warcraft ontwikkelaar Blizzard had zulk succes echter nooit verwacht. Bill Roper, CEO van Flagship Studios en voormalig werknemer van Blizzard North, herinnert zich een vergadering waarin iedereen hoopte dat er één miljoen exemplaren van de game zouden verkocht worden. Ten tijde van World of Warcraft was de grootste, betalende, Amerikaanse MMORPG EverQuest dat een half miljoen spelers telde. Hopen op één miljoen was dan ook al een grote gok.

Bill Roper verliet Blizzard in 2003, enige tijd voor de release van World of Warcraft. Daar heeft hij echter geen spijt van. Hij is trots op alle games die hij gemaakt heeft voor Blizzard en het succes van World of Warcraft is deels te danken aan het succes van de voorgaande Blizzard titels. Roper is dus gelukkig bij Flagship.


14:01  Odin Sphere naar Europa
13:36  Pokémon Snap met extra features naar de VC
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Stefan L op 30-11-2007 om 13:46 [Niv: 28 / Exp: 1403]
ik las laatst dat er in totaal 9 miljoen accounts zijn (niet allemaal actief uiteraard)

Devilly op 30-11-2007 om 13:54 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Stefan L: '... met meer dan negen miljoen gamers...' staat in de titel.

-------------------------

Prachtige prestatie natuurlijk en des te mooier als je het niet had verwacht. Natuurlijk hebben ze het grotendeels aan zichzelf te danken, zij hebben tenslotte zo'n mooie game afgeleverd en blijven hem ondersteunen.

Stefan L op 30-11-2007 om 14:02 [Niv: 28 / Exp: 1403]
@ devilly

omg ja je hebt gelijk, ik moet echt beter gaan lezen .

MaartenL (Redacteur) op 30-11-2007 om 15:11 [Niv: 472 / Exp: 23598]
9 miljoen accounts maar zo'n 6 miljoen die het effectief nog geregeld spelen.

Het is nu eenmaal gewoon een enorm goede game dus het succes is welverdiend.

Stammetje91 op 30-11-2007 om 15:18 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik ben helemaal geen fan van WoW, vooral door de maandelijkse kosten, maar ik moet zeggen dat het zeker een onovertroffen MMORPG is. Heb GW gekocht omdat dat een eenmalige uitgave is, maar die haalt het lang niet bij WoW. Ik heb WoW trial ook langer gespeeld dan Guild Wars zelf...

Nelus op 30-11-2007 om 16:28 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik vind WoW een prachtspel, het heeft alle gameplay elementen die je wilt, echt top. Ik ga volgende week denk ik weer een gamecard kopen

angienl op 30-11-2007 om 18:17 [Niv: 2 / Exp: 104]
ik vind het dom dat je perse een gamecard moet gaan halen :S
Maak de game dan duurder in de winkel bijvoorbeeld 80 euro. maar dan wel gratis patchen en nieuwe uitbreidingen 50 euro of zo.
Ik ga echt niet om de 2 maande 20 euro of zo betalen. Game is wel heel erg leuk maar ja geen zin om te betalen

Stammetje91 op 30-11-2007 om 22:52 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Logisch dat ze het niet verwachtte eigenlijk, want MMORPG's waren totaal niet populair wanneer WoW uitkwam. WoW heeft echt een standaard gezet op het gebied van online gaming.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
World of Warcraft
Type:
Game
Releasedatum:
11-02-2005
Ontwikkelaar:
Blizzard Entertainment
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media