Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Dialoogsysteem Mass Effect in andere games


Door Joris op 01-11-2007 om 19:26
Bron: Kotaku

Eens per dag opent de school haar deuren. Slechts eens in de 50.000 jaar opent er een portal naar de ruimte, waar een flinke lading aan machines doorheen komt zetten. In het jaar 2183 is het weer zover, dan gaat het portal open. Toevallig speelt Mass Effect zich net in dat jaar af.

Mass Effect wordt gemaakt door Bioware en de ontwikkelaar heeft speciaal voor deze game een dialoogsysteem gemaakt. EA heeft onlangs Bioware overgekocht en ziet veel potentie in dit gesprekssysteem, het lijkt EA dan ook een goed idee om dit systeem ook in andere spellen toe te passen.

quote:
The dialogue engine is something we will almost immediately look at as an asset for other teams.




19:28  Extra content op komst voor Overlord
19:18  WWE SD vs. Raw 08 modi in beeld
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Devilly op 01-11-2007 om 19:27 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Als ze zoiets maar niet te vaak doen. Dan gaat de originaliteit er snel vanaf.

Nelus op 01-11-2007 om 19:30 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja idd, maar het lijkt me wel een mooi systeem

Gast (212.187.6.xxx) op 01-11-2007 om 19:37
Goed systeem. Maar ook ik denk dat dit niet te vaak gebruikt moet worden.

Bats op 01-11-2007 om 19:51 [Niv: 32 / Exp: 1584]
er is zo`n rot spelletje ergens te downloaden met ''echte'' AI dan kun je zelf typen wat je zegt enzo (dat is zo`n test) ik weet niet meer hoe het heet maar dat wil ik in games zien!

prangstar op 01-11-2007 om 20:01 [Niv: 99 / Exp: 4926]
cool, als het maar niet uitgemelkt word

Stammetje91 op 01-11-2007 om 20:05 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Als alle spellen nou met een eigen systeem komen of houden, grote kans dat het dan wel leuk blijft. Nu heb je over een jaar allemaal EA Games met dit soort gesprekken. Ben toch niet zo'n EA gamer, maar ik denk dat het wel saai word dan.

Smaps op 01-11-2007 om 20:19 [Niv: 19 / Exp: 939]
@ Bats

Facade ofzo. Alleen dan met zo'n aparte franse c met zo'n klein dingetje eronder

im2 op 01-11-2007 om 20:57 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Zo revolutionair is het niet, het zou cooler zijn als je ook echt zelf een reactie kon verzinnen.

Gast (82.156.113.xxx) op 01-11-2007 om 21:15
typisch ea

Gast (77.248.183.xxx) op 01-11-2007 om 23:10
Wat is hier revolutionair aan... Het is gewoon een simpel script, lijkt mij.

Gast (62.163.45.xxx) op 02-11-2007 om 00:18
@imduvi & gast77.248.183

Hoezo niet revolutionair? Je hebt soms iets van 4 verschillende dingen om te kunnen antwoorden. Haast elk antwoord heeft een andereimpact op de game! Voor deze game kon je slecht ála fable kiezen tussen of een goed antwoord of slecht of net alsin bioshock of een goede pat of een slechte. Hier staat het dus niet vast en kan je gedurende het hele spel beslissingen maken die het verloop van je spel aantasten. Daardoor zal iedereen die het spel speelt ,dit spel op een andere manier spelen ,niemand zal het op dezelfde manier doen of op dezelfde manier ervaren. Dat maak dit systeem zo revolutionair in tege nstelleing tot fable/bioshock ,kotor ,jade empire en al die jrpg's die zo liniair zijn als de pest :r

Gast (145.221.52.xxx) op 02-11-2007 om 06:53
Gaat het nou om de look 'n feel van het systeem? Want dat is niet zo bijzonder, de keuzes worden onderscheiden door een jogdial met een streepje eraan. Whoopdeedoo. En keuzes die invloed hebben op je verhaallijn is ook niks nieuws.

Orian op 02-11-2007 om 07:22 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Het gaat erom dat je midden in zinnen kunt sreken, als iemand je neit aanstaat laat je hem niet uitspreken, kies je de agresieve versi van het antwoord en grijp je hem midden in een gesprek bij zijn keel.

MaartenL (Redacteur) op 02-11-2007 om 13:06 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"Zo revolutionair is het niet, het zou cooler zijn als je ook echt zelf een reactie kon verzinnen."

Zo slim zijn de PC's nog niet dat ze zelf reacties kunnen ontcijferen en daar nog eens gepast op reageren ook... Weet wel wat je vraagt...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mass Effect
Type:
Game
Releasedatum:
06-06-2008
Ontwikkelaar:
BioWare
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media