Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Lair versus Gears of War volgens Factor 5


Door Joni Philips op 16-04-2007 om 19:53
Bron: Mercury News

Een grote draak en diens berijder vormen de ingrediënten voor Lair, een game die moet laten zien waartoe de Sixaxis nu werkelijk toe in staat is. De game stelt je in staat gevechten op een draak uit te voeren. Zowel de draak als de persoon op de draak hebben zo hun rol in een gevecht.

Dean Takahashi (San Jose Mercury News) had de eer om Factor 5 hoofd Julian Eggebrecht te interviewen wat ons enkele opvallende uitspraken levert.

- Hij denkt niet dat ze ooit gaan uitvissen hoeveel mogelijk is met de PS3. De ontwikkeling voor de PS3 is moeilijk in het begin in vergelijking met de Xbox 360 en de Wii, maar in vergelijking met de PS2 was het gemakkelijker.

- Het is mogelijk om eeuwig verder te gaan en al de code te optimaliseren voor de PS3. Wat de RSX kan weet iedereen, maar het potentieel van Cell is momenteel oneindig groot.

- In de toekomst gaan er meer games geport worden van de PS3 naar de Xbox 360 bij de ontwikkeling van multiplatformgames. Het is namelijk gemakkelijker om van PS3 naar Xbox 360 te porten dan omgekeerd. De voordelen van de PS3 veranderen in nadelen als je van Xbox 360 naar PS3 gaat. Daarom hoor je veel klachten over de PS3. Op de PS3 is het belangrijk om de twee vijvers met geheugen aan te spreken. Ze zijn volledig onafhankelijk. Factor 5 heeft echter geluk, ze moesten helemaal niet aan de Xbox 360 denken.

- De Unreal Engine 3 is redelijk beperkt, bij Gears of War krijg je enkel veel detail omdat je altijd op dezelfde hoogte zit terwijl je met de Lair engine altijd evenveel detail krijgt, hoever je ook van de actie mag zijn. De Unreal Engine 3 beperkt zich tot kleine omgevingen terwijl Lair een gigantische wereld gebruikt. Daarnaast kun je in Lair zeer snel de overgang maken terwijl je bij Gears of War redelijk traag vooruitgaat. Dat maakt het veel gemakkelijker om veel detail te hebben.

- Het feit dat Lair geen launchtitel is, is een belangrijk voordeel. Lair is de enige titel met real-time verlichting, dynamische weerberekingen en zulke vloeistofphysics. Dat was zes maanden geleden niet mogelijk, de SPUs zijn nodig voor deze taken. Ted Price zei in een interview dat ze met Resistance nog geen streaming texturen konden gebruiken, dit is echter zeer belangrijk voor Lair, anders kon je zo geen wereld maken.

- Na de release van Rebel Strike begon 2004 had men door dat de GameCube praktisch dood was en tegelijk was men de Star Wars franchise beu. Daarom begon men met Lair. Met dit concept wilden ze een game maken voor de technisch beste console. Microsoft praatte zonder problemen over hun problemen, over de Wii waren de wildste geruchten en Sony zwoog in alle talen over de PS3. Uiteindelijk koos men dankzij Cell voor de PS3, die processor moest sterk genoeg zijn voor de physics en de animaties.

- Het team voor Lair bestaat uit 80 man, maar Eggebrecht verkiest een kleiner team. Hij wil liever twee teams van veertig man. Dan kun je onderling mensen uitwisselen indien nodig.

- De 512 Mb RAM waarover de PS3 beschikt lijkt weinig in vergelijking met de 2 Gb die een PC kan hebben, maar met de vorige generaties was het verschil ook groot. Had men voor 256 Mb gekozen, wat Sony en Microsoft graag hadden gedaan volgens Eggebrecht, dan had je wel een probleem gehad. Dankzij streaming en de grootte van de disc kun je perfect werken met 512 Mb.

- Hun volgende uitdaging is een game zoals Lair maken qua graphics en spelwereld, maar dan in multiplayer. Hun Lair engine is zeer flexibel, een Ace Combat of een Gears of War maken zou mogelijk zijn.

- Hij is geen fan van rumble, de bewegingssensor is een logische evolutie. Het gebrek aan een bewegingssensor is het enige probleem dat Eggebrecht heeft met de Xbox 360. Sony en Nintendo wilden een stapje verder gaan dan Microsoft, Nintendo wilde veel stappen verder gaan. Maar je moet het natuurlijk enkel gebruiken als het natuurlijk aanvoelt.

- Het meest interessante moment dat Eggebrecht heeft beleefd met Lair was tijdens een focus test. De spelers moesten een stad bombarderen en burgers doden, en één van de spelers wou liever geen burgers aanvallen omdat dat moreel verkeerd is. De game laat je echter toe om een moreel correct pad te kiezen.


20:09  THQ past strategie aan
19:49  Regenachtige Timeshift screenshots
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
Gast (145.99.192.xxx) op 17-04-2007 om 11:48
Ja net als het BS nieuws dat gears of war niet op de ps3 kon, allebei dikke onzin.

Devilly op 17-04-2007 om 12:51 [Niv: 275 / Exp: 13756]
"eerst kreeg Microsoft een aanbod van Factor5, waar (zo 'slim' als MS is) men niet op in ging"

Dat was dom van ze, hebben ze erg mooie games misgelopen.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lair
Type:
Game
Releasedatum:
23-11-2007
Ontwikkelaar:
Factor 5
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media