Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

THQ gaat voor in-game reclame


Door Rene Groen op 12-04-2007 om 11:21
Bron: Worthplaying

Of je nu door de stad loopt of naar een voetbalwedstrijd op TV kijkt, overal kom je reclame tegen. Ook in de nieuwe games van THQ moet je uitkijken dat je niet tot een reclamebord tot stilstand komt.

THQ is namelijk een samenwerking aangegaan met Double Fusion, een bedrijf dat advertenties in games verzorgt. In spellen als Juiced, MX vs. ATV en de Stuntman franchise hoeven we dus niet raar te kijken als de hamburger- en "Leen van Frisia"-reclames ons zicht ineens ontnemen.


11:22  Pangya Golf komt met stijl
11:18  Angstige taferelen in Left 4 Dead
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (81.206.76.xxx) op 12-04-2007 om 11:38
Aan je bewoording kan ik opmerken dat je nou niet echt pro-ingame-reclame bent. :P
Ik vind reclame in games juist een meerwaarde in games om zo de realiteit te verhogen, mits, zoals je zelf al zegt, het zcht ontneemt...
En daar komt nog bij dat de reclame ook bij het spel moet passen. Dus geen reclame over een nieuw soort dieetproduct in BiA: Hell's Highway ofzo...

SamFisher_NL op 12-04-2007 om 11:39 [Niv: 9 / Exp: 448]
Was ik hierboven...

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-04-2007 om 11:40 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Mijn post is uiteraard niet gelijk aan de realiteit, maar vrijwel iedere studie wijst uit dat in-game reclames bijzonder weinig nut hebben voor het doel wat ze beogen, vandaar dat ik er wat kritisch tegenover sta
Wat reclameborden in een racegame kan ik wel toejuichten, dat brengt wat meer realisme imo.

Kevin B. op 12-04-2007 om 12:24 [Niv: 6 / Exp: 278]
Leen van Frisia hoef ik ook niet te zien, dan kan dat spel gelijk weg wat mij betreft. Van wat normalere merken mag er best een reclamebord langs de kant van de weg staan van mij (Mc Donalds, Coca Cola etc.)

Gast (84.82.171.xxx) op 12-04-2007 om 12:29
Van mij mogen ze, als ze maar niet Company of Heroes ermee gaan volkladde :)

FreeMad op 12-04-2007 om 13:35 [Niv: 23 / Exp: 1164]
ik sta er net als rene kritisch over sta want. bij race en sandbox kan er wel reclame maar bij een starwars of elder scrols kan het juist niet. dat betekent dat de kwalieteit van game's met reclame stijft of gelijk blijft en andere juist achertuit door de concurentie.

im2 op 12-04-2007 om 14:04 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Reclame draag idd soms bij tot de authenticiteit maar het is pas echt nuttig als de kosten van de game daardoor dalen

Weazel op 12-04-2007 om 16:34 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Bij bv Pro Evo kan met gemak reclame langs de zijkant worden geplaatst.
Het is er nu ook al dus. (blijft je spel met de tijd mee gaan ivm nieuwe reclame ).

En zo kan de ontwikkelaar ook nog wat bijsnabbelen.
PS3 is al gratis maar op die manier zou het ook zo kunnen blijven

Nelus op 12-04-2007 om 19:22 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ok hier is mijn mening:

Ik vind dat in-game reclame erg handig is want de developers hebben zo meer geld ter beschikking voor kleine moeite en het brengt realisme in het spel. In fantasie spellen kan het natuurlijk niet. Sci-fi weer net wel. In race spellen vind ik het ook echt nutteloos. Als je racet let je niet op de omgeving, omdat je heeel gefocust bent op het racen. Daarentegen is het veel beter werken in Sandbox games, die reclames van GTA weet ik nog wel.

Die onderzoeken werden ook gedaan bij race-games, niet bij andere soorten. Ik kan me voorstellen dat je bij racegames niet let op de borden aan de zijkant. Je wordt er amper meegeconfronteerd.

Ik denk wel dat bvb Rockstar wat kan vangen als het die Burger Shot verandert in Burger King of McDonalds, en ook echt schoenmerken en kledingmerken gaat gebruiken die je in het spel kan kopen. Volgens mij werkt dat juist zeer goed. Dan blijft het wel hangen en het verhoogt de realiteit goed.

Dus in sandbox games vind ik het wel kunnen, racegames niet.

im2 op 12-04-2007 om 20:11 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Bij GTA zou het idd beter zijn om echte reclame te gebruiken, met merken als Burger Shot kun je de kosten niet drukken

Gast (62.45.51.xxx) op 12-11-2007 om 19:00
heet harun ik kijk naar pokemon :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.