Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Interview met ontwikkelaar Lair


Door Roderick op 23-09-2006 om 12:49
Bron: IGN

Lair is één van die game waar veel Sony fans naar uitkijken. Helaas gaat het nog wel even duren door het uitstel van de console en de ontwikkeltijd die nog nodig is voor Lair. Toch kunnen we allemaal al genieten van beelden en informatie.

In een interview met IGN zijn enkele interessante dingen gemeld door de makers van Lair, Factor 5. Op Gamed vind je een samenvatting:

- Factor 5 is geen ontwikkelaar die exclusief voor een bepaalde console heeft gewerkt. Toch is de keuze voor alleen de PS3 een duidelijke: met de krachtigste hardware ooit en de motion controller konden zij het idee rond Lair het best uitwerken.

- Op de 360 is Lair, zoals deze nu is, ook niet mogelijk. Dit omdat de hele game in 1080p draait en en groot gebruik wordt gemaakt van de Cell processor en al haar kernen. BluRay is ook hard nodig voor Lair, de demo op TGS is al 4 gigabyte groot.

- De ontwikkelaar staat positief tegenover Nintendo's Wii, het is volgens hen een goede keuze geweest van Nintendo om niet te kiezen voor de kracht, maar een andere weg in te slaan. Ontwikkelen voor de Wii is ook zeer gemakkelijk: het is een Turbo GameCube en daardoor hoeft een ontwikkelaar zich niet druk te maken om het leren werken met de techniek, zo kan volledig gefocust worden op het innovatieve gebruik van de controller.

- Het gebruik van draken in de game in plaats van vliegtuigen biedt veel meer mogelijkheden om de game levendiger te maken, met meer ruimte voor natuurlijke en menselijke ontwikkelingen. Alles zal afgestemd zijn op het gevecht tussen mensen en draken en mensen onderling.

- De game zal geen multiplayer kennen. In de sequel (als Lair goed genoeg verkoopt) zal dit waarschijnlijk wel zitten.

- Lair is al in ontwikkeling sinds 2004, toen de PS3 specs bekend waren kon de ontwikkeling pas echt van start gaan.

- Lair is volledig in 1080p, dit geeft de makers de mogelijkheid om veel meer detail weer te geven dan in 720p.

- Lair is gemaakt rond de mogelijkheden van de controller. Zo zal er niet alleen een tiltmogelijkheid zijn, maar kun je ook accelereren en afremmen door gebruik van de controller. Rollen en dergelijke bewegingen zijn ook allemaal mogelijk met de controller.

- Downloadable content zal aanwezig zijn voor Lair.


00:09  Trailer Castlevania: Portrait of Ruin
12:46  WiiRemoten in Bleach Wii movie
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (81.242.57.xxx) op 23-09-2006 om 13:40
ik zend hier een bericht met m`n psp om te komen zeggen dat de ps 3 gedaald is in prijs tot 333 euro. _O_ _O_ _O_

Gast (85.145.221.xxx) op 23-09-2006 om 14:24
Ik heb 1 opmerking de 360 kan dit spel wel makkelijk aan want die heeft 3 kernen met 3,2 ghz en meer geheugen en unified shaders 48 stuks 512mb kijk maar naar gears of war ziet er heel wat gedaitalieerder eruit damn lair en loopt smooth. De PS3 heeft maar 1 main core van 3,2 ghz en 7 pre units die hierin meedraaien dus. als je de anandtech review lees kan je ook zien dat grafisch de 360 sterker is . maar aangezien jullie deze game alleen voor de cell hebben gemaakt ja dan kan ie niet in de basis draaien op de 360 klopt dus beter jullie verhaal vertleen en niet lopen dissen.

Een game fanaat heb alle consoles dus ben niet pro xbox maar vond dit wel nodig te ermelden. hoop dat ieder alleen naar de games kijkt dat gelul over beter dit beter dat. gelijkwaardige machines XBOX360 GRAFISCHE KAART BETER PS3 cellprocessor meer rekenkracht dat is all

Gast (85.145.221.xxx) op 23-09-2006 om 14:27
360 krijg ook update voor 1080p dus SONY lose again met hun niet zo'n nexgen maschine de helft is van anderen afgeken nintendo de controller netwerk van microsoft hom0's zijn het microsoft had de side winder al 5 jaar terug dus niks vernieuwends aan dat sony crap verhaal.
moest ik effe kwijt haha :P

Gast (83.118.157.xxx) op 23-09-2006 om 14:36
en ja hoor..weer van die trieste opmerkingen die hier worden gemaakt. trwns @ Gast (81.242.57.x):
waar heb jij het nou over? dat is volgens mij echt de grootste bullshit, al zou het wel mega vet zijn, maar je gelooft toch zelf niet dat sony de prijs met ongeveer 170 euro verlaagt (uitgaande van de 20gig versie)

Gast (81.242.114.xxx) op 23-09-2006 om 15:36
XOBX360 zal alleen geupscalde 1080P kunnen weergeven, geen echte 1080P dus.
Dus eigenlijk wordt de resolutie van de textures gewoon geupscaled naar 1080P, terwijl ze niet eens gerendered worden in die resolutie.

Pure misleiding van microsoft dus

Gast (82.173.112.xxx) op 23-09-2006 om 16:22
Inderdaad, bij PGR3 werd zelfs een veel lagere texture-res opgerekt naar 720P. Oprekken en uitrekken zonder detailvermeerdering is hoe MS 1080P aanpakt. Fake.

@post #2 : Anandtech review is een dorkige lekenreview van PCnerds op basis van theoretische specs anderhalf jaar geleden geschreven, van dorks die 0,0 ervaring hebben met coden. Op de betere fora zoals betond3D en gamasutra zitten de devs al veel langer duidelijk te maken dat de PS3 wel degelijk een stuk krachtiger KAN zijn, mits je het verstand, geld en tijd hebt om het uit te buiten.

En wat betreft de cores van de 360 : meeste devs hebben grote problemen om engines multicore te krijgen op dat ding, meeste games draaien dus grafisch en qua gameplay maar op 1 core, en gebruiken de andere 2 cores voor audio en decompressen van DVD-content. Dit is geen echte multithreaded engine zoals het hoort (maar wel zo makkelijk om games erdoorheen te rushen, 'op zijn PC's' de zaak coden), zellfs EPIC heeft momenteel nog grote problemen met hun UE3 engine smooth te krijgen, die wel multithreaded wordt gemaakt. En Gears of War is frametrouble-heaven totnutoe in de gameplay movies.

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-09-2006 om 16:55 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
De game is niet mogelijk op de 360 in zijn huidige vorm omwille van de opbouw, had de game op de 360 gebouwd had ie wss even mooi geweest, maar had men op bepaalde plekken nu eenmaal daar rond moeten bouwen. Simpel gezegd, de game is gebouwd naar de architectuur van de PS3, alleen de Blu-Ray/HD-DVD zou de 360 tekort schieten.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lair
Type:
Game
Releasedatum:
23-11-2007
Ontwikkelaar:
Factor 5
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media