Preview: Company of Heroes
Door Joni Philips op 19-08-2006 om 00:07
|
Bron: Gamed
|
Relic Entertainment is niet direct de grootste studio, maar in het RTS genre is het één van de meer ervaren studio's. De studio maakte in een niet zo ver verleden Homeworld 1 & 2, en Warhammer 40.000: Dawn of War en diens uitbreidingen. Deze games scoorden stuk voor stuk goed. Nu is de studio bezig aan een nieuwe RTS genaamd Company of Heroes. Lijkt deze game even interessant te worden?
In Company of Heroes stappen we in de laarzen van het fictieve Able Company tijdens de tweede Wereldoorlog. De compagnie komt aan land met de invasie van Normandië en moet dan proberen door te stoten tot in Duitsland. Je hebt dus ongeveer een jaar waard aan veldslagen te leveren, in totaal zijn er vijftien veldslagen uit te voeren. Je begint natuurlijk met de landing om Omaha Beach. In Company of Heroes draait het niet om het simpelweg halen van de overwinning, maar het halen van de overwinning zonder zware verliezen te lijden. De game wil je namelijk een band laten creëren met de soldaten, zoals films als Saving Private Ryan dat doen. Je moet je verantwoordelijk voelen voor de levens van je soldaten, en indien mogelijk ook van de gewone Duitse soldaten. Dat is ook duidelijk in de gameplay, om te winnen moet je bijvoorbeeld niet alle tegenstanders doden.

Je eerste taak op Omaha Beach is dan ook bijvoorbeeld als je soldaten naar de veiligheid brengen, waarna je kunt beginnen met de plannen om je een weg door de duinen te banen naar de Duitse bunkers en daarna naar het volgende stadje te trekken en dit veilig te stellen. Klinkt bekend? Ja, natuurlijk, dit moest je ook al eerder doen in Medal of Honor: Frontline, een FPS en je zag het ook al in Saving Private Ryan. Wat verbazender moet zijn, is dat deze RTS qua graphics op FPS als Call of Duty en Medal of Honor: Frontline moet gaan lijken. Als je in het midden van de actie gaat staan, dan ziet het er nog steeds goed uit. Via dit realisme hoopt men meer mensen naar het genre te lokken.
Je moet natuurlijk leiding geven aan je troepen, maar ze hebben ook een degelijke AI. Deze AI verbetert zelfs naarmate de soldaten meer ervaring hebben. Het loont dus om je originele compagnie volledig te behouden. Ze zijn in staat om zich te verbergen wanneer er op je wordt geschoten en terug te vuren. Als het té veel wordt, trekken ze terug. Zo moet je je niet altijd zorgen maken om één of andere kleine groep soldaten. Er zijn namelijk belangrijkere doelen tijdens de strijd, af en toe moet je eens een gebouw vernietigen omdat er Duitsers in verborgen zitten. Gebouwen vernietigen zonder na te denken is echter niet slim, de wijzigingen aan de gebouwen blijven namelijk in latere missies.

We weten nu al veel over de titel, maar standaard RTS elementen zoals het verzamelen van grondstoffen, hebben we nog niet vermeld. Het verzamelen van RTS elementen gaat veel gemakkelijker dan in andere games, de grondstoffen krijg je in deze game door het veroveren van terrein en steden. De elementen die je in deze game moet verzamelen, zijn brandstof, munitie en extra mankrachten. Aan de andere kant moet je je niet bezighouden met het bouwen van gebouwen en dergelijke, je zit nu eenmaal in het midden van een oorlog. Het aanvallen van vijanden is ook niet zo eenvoudig als in andere RTS games. Daar schiet je gewoon los op tanks en dergelijke tot hun gezondheid op is. Company of Heroes kiest voor een ander systeem, de plaats van impact is even belangrijk. Als je de motor van een tank uitschakelt, kan deze nog altijd vuren.
Relic Entertainment heeft een uitstekende RTS geschiedenis, fans van het genre hebben eind september dus iets om naar uit te kijken. Het enige nu al zichtbare minpunt is de korte lengte van de game, amper vijftien missies. Dat wordt dan hopelijk wel weer goedgemaakt door een populaire multiplayer en de prachtige graphics. Zelfs qua geluid belooft men honderden lijnen dialoog zodat je nooit hetzelfde hoort, en de verteller van een game heeft meegevochten op Omaha Beach. We zijn dan ook benieuwd naar het eindresultaat.
|
|
|
|
00:07 Meer plaatjes snelle Hedgehog actie
00:06 Nieuwe golf Eureka Seven screens
|
Reacties (8) |
|
Pagina:
1
|
|
Ikkyu
op 19-08-2006 om 09:37
[Niv: 88 / Exp: 4417]
|
Waauw! Kijk eens naar die screens! *kwijl*
En dat op pc ...
Joni, gaat dit spel al gebruik maken van de Ageia PhysX P1 ?
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 19-08-2006 om 13:59
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
De game gebruikt Havok voor Physics en dergelijke en de custom made Essence engine voor filmpjes.
|
|
Gast (80.60.121.xxx)
op 20-08-2006 om 14:58
|
mooie graphics maar koop um neit :X
|
|
Gast (87.210.132.xxx)
op 22-08-2006 om 20:53
|
erg mooi 8)
|
|
Gast (82.157.74.xxx)
op 03-09-2006 om 21:43
|
Vette game, alleen de demo trekt mn pc niet :(. Uiteindelijke spel gelukkig wel :)
|
|
Gast (81.206.48.xxx)
op 10-09-2006 om 16:50
|
kun je dit spel ook full screen spelen ??? *D
|
|
Gast (81.82.22.xxx)
op 06-08-2007 om 09:24
|
azo een goe spel jong :)
|
|
Gast (213.233.210.xxx)
op 06-11-2008 om 21:37
|
zekers een goeie game, heb um eerst gedownload(de demo)
en nu et spel nog kopen:P:D bruut spel ouwe;)
zeker kopen..., de moeite waard!!
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|