Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
19 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2025 
(3) 
17 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 Mei 2025 
(2) 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
14 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
12 Mei 2025 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
09 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
08 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
07 Mei 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(11) 
04 Mei 2025 
(4) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Peter Molyneux legt uit waarom Kinect game Project Milo nooit uit kwam


Door Rene Groen op 23-05-2025 om 15:41

Kinect, zegt het jullie (nog) wat? Deze camera die Microsoft ten tijde van de Xbox 360 introduceerde moest een belangrijk onderdeel gaan vormen en hand in hand gaan met het systeem zelf. Om dit te onderstrepen werd Peter Molyneux naar voren geschoven om Project Milo aan ons te introduceren.

In de beelden zagen we hoe we als gamer interacties uit konden voeren met een computergestuurd personage, bijvoorbeeld middels handgebaren voor de camera of door ertegen te praten met de microfoon. Bij presentaties leek het indrukwekkend, alleen werd er al snel getwijfeld of het allemaal niet opgezet was. Uiteindelijk werd Project Milo nooit uitgebracht en over deze periode laat Molyneux nu zijn licht schijnen tijdens de Nordic Game conferentie in Zweden.

Volgens Molyneux werd Kinect voor het eerst aan hem gepresenteerd door Microsoft engineer Alex Kipman en was onder de indruk van de zogeheten field-of-view[/url], waarmee je een gehele kamer in beeld kon brengen. Waar hij alleen minder enthousiast over was, was hoe Kipman door de kamer sprong om de mogelijkheden te laten zien. Molyneux wilde alleen helemaal niet gamen door te gaan staan, hij wilde zittend gamen: [i]"Het trekt me niet, ik wil achteroverleunen, ik wil roken wat ik rook, en ik wil drinken wat ik wil drinken, en ik wil niet als een idioot rondhuppelen."

Het was dan ook niet gek dat Molyneux naar manieren keek om Kinect zittend te bedienen. Hij liet zich daarbij inspireren door zijn zevenjarige zoon en de manier waarop kinderen van die leeftijd ontvankelijk zijn voor nieuwe informatie. Hij wilde een spel maken dat draait om creatie en inspiratie. Een controversieel idee, want volgens hem gaan veel mensen met dit soort ideeën de mist in.

Terwijl hij zelf nadacht over de mogelijkheden was hij flink teleurgesteld toen hij een tweede presentatie kreeg, waarin de mogelijkheden van Kinect flink naar beneden waren bijgesteld. Dat wat hij eerst gepresenteerd kreeg door Kipman was alleen mogelijk als je een systeem zou maken dat aan de consument verkocht zou worden voor een bedrag van rond de vijfduizend Euro. Uiteraard was dit onmogelijk en dus werd besloten om de mogelijkheden naar beneden bij te stellen en te gaan voor een minuscule field-of-view. Of in andere woorden: "Je kon alleen nog maar zien wat er recht voor je gebeurde."[

De doodsteek van Project Milo, in de ogen van Molyneux, was de beslissing van Microsoft om Kinect in de markt te zetten als een partysysteem, in plaats van een gaming systeem. Op voorhand had hij al aangegeven hier geen oren naar te hebben, alleen mocht dit niet baten: "Je zou er een sportspel mee moeten spelen, of dansspelletjes. Het paste gewoon niet in het Microsoft-portfolio, en helaas werd het project geannuleerd."

Uiteindelijk zou niemand de complete ervaring van Project Milo zien omdat het nooit werd afgerond. Toch ziet Molyneux het nog altijd als magie. Niet omdat het draaide om helden of aliens, noch vanwege een verhalend scenario over het einde van de wereld. De magie kwam voort uit een ervaring waarin je met iemand rond kunt hangen die van je houdt.


15:59  Geruchten gebundeld: Half-Life 3, BioShock en Resident Evil 9
15:24  FTC laat aanklachten tegen Microsoft vanwege Activision overname vallen
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (77.248.10.xxx) op 23-05-2025 om 19:00
Wat een slap gelul. Grootste liegbeest van de industrie.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Milo & Kate
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden